• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۹-۱۲ - ۰۹:۰۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

«خانه پدری» قاچاق شد

فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته سه بار توقیف‌شده کیانوش عیاری، یک روز مانده به آخرین روز اکران رسمی در سینماهای کشور، قاچاق شد!

«خانه پدری» قاچاق شد

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، نسخه غیرمجاز فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری در حالی از ساعتی قبل در فضای مجازی منتشر شده است که از روز گذشته برخی از کانال‌های خبری و رسانه‌های سینمایی در فضای مجازی به بهانه به پایان رسیدن اکران عمومی این فیلم در سینماها تا روز چهارشنبه۱۳ آذرماه، باردیگر مخاطبان را به تماشای این فیلم فراخوانده بودند.

نکته قابل توجه درباره نسخه منتشرشده از فیلم «خانه پدری» کیفیت بالای آن و نیز عدم اعمال اصلاحات موردچالش برسر سکانس افتتاحیه فیلم است. به تعبیری نسخه‌ای که از امروز در فضای مجازی به‌صورت غیرقانونی در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفته همان نسخه اولیه فیلم است که نتوانسته بود برای اکران عمومی مجوز دریافت کند.

انتشار نسخه غیرمجاز فیلم سینمایی «خانه پدری»، پس از فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» دومین موردعجیب اکران ۹۸ در زمینه انتشار نسخه اصلاح‌نشده فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی محسوب می‌شود.

هنوز مسیر ورود نسخه غیرمجاز فیلم «خانه پدری» به شبکه قاچاق و عامل انتشار آن مشخص نیست.

سازمان سینمایی و مشخصا کمیته صیانت از آثار سینمایی هم هنوز واکنشی به این اتفاق نشان نداده است

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟