• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۹-۱۱ - ۱۴:۲۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شیخ عطار:

دانشگاه آزاد در تراز جمهوری اسلامی باشد

معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه باید در جهت تحقق آرمان‌های امام راحل(ره) و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب فعالیت کند و در تراز جمهوری اسلامی باشد.

دانشگاه آزاد در تراز جمهوری اسلامی باشد

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد اصفهان، مهندس علیرضا شیخ عطار معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، گفت: در حوزه معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی، گام های مثبت و مبتکرانه ای برداشته شده و به جرأت می توان گفت تمام فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این حوزه، منطبق با سند راهبردی تدوین شده در معاونت امور بین الملل است.

وی اظهار داشت: معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با همفکری و همکاری سایر معاونت ها، ساز و کارهای متفاوت و متنوعی را برای پیشبرد اهداف بین المللی دانشگاه تدوین کرده و درصدد ابلاغ و اجرای این ساز و کارهاست که از جمله آنها می‌توان به برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی، برگزاری سمینارها و همکاری های پژوهشی با کشورهای هدف در جهت جذب دانشجو از جمله عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و آذربایجان و همچنین اعطای مدرک به چند روش و با همکاری کشور مبدا به دانشجویان فارغ التحصیل خارجی در ایران اشاره کرد.

مهندس شیخ عطار خاطرنشان کرد: یکی از تهدیداتی که در زمینه همکاری های بین المللی میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دیگر کشور ها وجود دارد، بحث عدم آشنایی دانشجویان جدیدالورود خارجی با زبان فارسی است که می تواند تأثیر ناخوشایندی در خصوص جذب دانشجویان برجا بگذارد و لازم است که کلیه همکاران همه توان خود را در زمینه آموزش و آشنایی دانشجویان با زبان فارسی به کار گیرند.

معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان گسترده ترین شبکه دانشگاهی کشور و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان باید در جهت تحقق آرمان‌های امام راحل(ره) و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب فعالیت کند و در تراز جمهوری اسلامی باشد.

در ادامه این جلسه دکتر پیام نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت ها و توانمندی های قابل توجه گردشگری، صنعتی و اقتصادی و بهره مندی از واحدهای دانشگاهی شاخص در رشته های مختلف و منحصر به فرد همچون دندانپزشکی، پرستاری و ... می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای انتخاب و ادامه تحصیل دانشجویان غیر ایرانی باشد و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تمهیدات ویژه ای برای استفاده از این فرصت ها پیش بینی شده است.

دکتر نجفی تصریح کرد: در خصوص جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات اساسی همچون عدم شناخت و آشنایی دقیق اساتید خارجی با دانشگاه های ایران و محصولات دانش بنیان وجود دارد که لازم است با برگزاری سمینارهای مشترک و ارائه و معرفی محصولات و همچنین راه اندازی گروه های معرفی دانشگاه به تفکیک واحدها برای شناخت هرچه بهتر رشته ها، امکانات رفاهی و ظرفیت های هر واحد، این معضل برطرف شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار