درخواست سخنگوی پنتاگون
یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تداوم حمایت های کشورش از رژیم اسرائیل در پی تجاوز این رژیم به ایران، از جمهوری اسلامی ایران خواست به این حمله پاسخ ندهد.
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
درخواست سخنگوی پنتاگون
آمریکا: از ایران می‌خواهیم به حمله اسرائیل پاسخ ندهد!

از معاون سخنگوی وزارت دفع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی سوال شد: «ارزیابی شما در مورد چگونگی پاسخ یا عدم پاسخ ایران چیست؟ آیا می توانید در مورد آنچه که از ایران می بینید به نتیجه ای برسید؟ آیا انتظار دارید دور دیگری از این اقدامات تلافی جویانه وجود داشته باشد؟»

خانم سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ با حمایت از رژیم اشغالگر قدس ادعا کرد: « بر این باوریم که این باید پایان این اقدامات تلافی جویانه باشد. ما فکر نمی کنیم که ایران نیاز به پاسخ دادن داشته باشد. در اول اکتبر، ایران ۲۰۰ موشک بالستیک را که مراکز جمعیت غیرنظامی را هدف قرار می دادند، پرتاب کرد. اسرائیل اهداف نظامی را هدف قرار داد.»

این سخنگوی پنتاگون با حمایت از تجاوز رژیم اسرائیل مدعی شد: «ما این را به عنوان اقدامی جهت کاهش تنش می دانیم. این دولت همچنان به مشورت، فشار برای آتش بس و آزادی گروگان ها ادامه می دهد. ما می خواهیم ببینیم که مردم به خانه های خود باز می گردند تا بتوانند در هر دو طرف مرز به خانه برگردند. بنابراین، این چیزی است که ما روی آن تمرکز کرده ایم. بنابراین، ما از ایران می خواهیم که پاسخی ندهد.»

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی ایران نیز ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰