امروز انجام شد
دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با حمایت همراه اول، هفتمین سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را برگزار کرد.
  • ۲ ساعت قبل
  • 10
امروز انجام شد
برگزاری هفتمین سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با حمایت همراه اول
برگزاری هفتمین سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با حمایت همراه اول

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هفتمین «سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی» با موضوع «مرزهای دیجیتال نوین اطلاعات؛ شناخت و تمایز بین مرز داده های ملی و جهانی» به مناسبت هفته جهانی سواد رسانه ای، امروز دوشنبه 7 آبان 1403 با حمایت همراه اول در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد. 

این سمینار یک روزه، که با ارائه سخنرانی های کلیدی سعیدرضا عاملی و یونس شکرخواه از چهره های علمی و دانشگاهی درباره «ظرفیت های کوانتومی داده ها، هوش مصنوعی عمومی و خلق جهان های موازی: رمزگذاری های جدید» و «هفته جهانی سواد رسانه ای و اطلاعاتی؛ چشم انداز معاصر دیجیتال» همراه بود، فضایی برای یادگیری و گفتگو درباره مرزهای دیجیتال جدید و چالش های آن ایجاد کرد. 

همراه اول نیز پس از قرائت پیام اختصاصی یونسکو، پنل تخصصی با عنوان «واقع نمایی دیجیتال و توهم داده های غیرهوشمند؛ اهمیت آموزش سواد دیجیتال در مدیریت ظرفیت های هوش مصنوعی و تقویت امنیت سایبری» برگزار و توجه حاضران را به جنبه های آموزشی و مدیریتی هوش مصنوعی جلب کرد.

همچنین پنل های متنوع دیگری نیز درباره موضوعات «حکمرانی داده در ایران و جهان»، «سواد رسانه‌ای و ارتباطات سیاسی»، «سواد رسانه ای و هوش مصنوعی» و «سواد رسانه‌ای در حوزه های فرهنگی اجتماعی» برگزار شد و بر اهمیت آشنایی با ابعاد گوناگون رسانه ای و اطلاعاتی تاکید کرد.

این سمینار با هدف ارتقای آگاهی عمومی و تقویت «سواد دیجیتال» در مواجهه با چالش های حوزه دیجیتال و حوزه رسانه همچون اخبار جعلی و تبلیغات نادرست شکل گرفته و فرصتی فراهم آورده است تا استادان و پژوهشگران بتوانند تجارب خود را به اشتراک بگذارند و در مسیر ایجاد فضای دیجیتالی آگاهانه تر و مسوولانه تر، نقش موثری ایفا کنند.

در دنیای امروز، داشتن «سواد دیجیتال» و سایر سوادهای مرتبط نه تنها یک مهارت مفید بلکه ضروری است؛ زیرا این توانایی به افراد امکان می دهد تا درک بهتری از اطلاعات پیرامون خود داشته باشند؛ از سوءاستفاده اطلاعاتی جلوگیری و در فضای دیجیتال به شکل مسوولانه تری عمل کنند.

تلاش بر این است که با بررسی این مسائل، گامی در راستای دستیابی به نظام اطلاعاتی آزاد و کثرت گرا، ترویج توسعه پایدار، مشمولیت، برابری، گفتگوی بین فرهنگی، و پاسداری از دموکراسی برداشته شود.

مطالب پیشنهادی
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰