بر سر زبان ماندن به چه قیمتی؟
فصل سوم «جوکر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احسان علیخانی که ادعا می‌شود برای مخاطبان بالای ۱۵ سال ساخته شده، برای هیچ رده سنی مناسب نیست.
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۴ - ۱۹:۵۰
  • 11
بر سر زبان ماندن به چه قیمتی؟
فصل سوم «جوکر» برای هیچ رده سنی مناسب نیست
فصل سوم «جوکر» برای هیچ رده سنی مناسب نیست
کیانا تصدیق مقدمخبرنگار

این برنامه برای افراد بالای ۱۵ سال است؛ جمله‌ای که در ابتدای برنامه «جوکر» نوشته شده اما به نظر می‌رسد نیاز به اصلاح دارد. فصل سوم این برنامه شروع شد و بازیگران کمدی توانمندی در آن حاضر شدند. بازیگرانی که دهه ۸۰ در سریال‌های پرمخاطب تلویزیون حضور داشتند و شادی و خنده را به خانه مخاطبان می‌آوردند. در آن زمان کمدی‌شان تمیز و خانوادگی بود و در ابتدای این برنامه هم به نظر می‌رسید دیگر لازم نیست نگران شوخی‌هایی که در فصل‌های قبل به آن توسط مخاطبان نقد شده بود، باشیم. اما با گذشت تنها چند دقیقه از شروع قسمت اول فصل جدید، این تصور خراب شد و با انتشار دو قسمت دیگر این شوخی‌های نامتعارف به اوج خودش رسید و بهانه‌ای شد تا دوباره به این برنامه بپردازیم.

احسان علیخانی برنامه‌ساز خوبی است و سلیقه مخاطب را می‏‌شناسد. او در سال‌هایی که در صداوسیما کار می‌کرد موفق شد پربیننده‌ترین برنامه‌های زمان خودش را بسازد. با خط قرمزها آشناست و شاید همین آشنا بودنش زمینه‌ موفقیت فصل اول «جوکر» را هم فراهم کرد. برنامه‌ای که در عین سرگرم‌کننده بودن، برای یک جمع خانوادگی هم مناسب بود. علیخانی مخاطبان برنامه جدیدش را هم پیدا کرد اما به یک‌باره و در فصل‌های بعد جنس شوخی‌هایش را عوض کرد. دیگر خبری از یک برنامه طنز خانوادگی نیست و اکثر شوخی‌ها بر پاشنه و محور شوخی‌های جنسی می‌چرخد. موضوعی که با اعتراض مخاطبان هم همراه شد. او اما  در فصل جدید «جوکر» هم با وجود همه واکنش‌های منفی مبنای کارگردانی‌اش را تنها روی خنداندن مخاطب گذاشته است! شوخی‌های جنسی که تمامی ندارد و دیگر حتی خنده هم به لب مخاطب نمی‌آورد. به نظر می‌رسد احسان علیخانی فکر می‌کند صرف خنداندن و بدون رعایت خط قرمزها می‌تواند مخاطب را تا انتها با خود همراه کند و گویا از این موضوع غافل شده که مخاطب آگاه امروز، برای گوش چشم خود ارزش قائل است. در نهایت ممنوعیت سنی که عوامل «جوکر» برای تماشای این برنامه مشخص کردند به افراد زیر ۱۵ سال خلاصه نمی‌شود و به نظر می‌رسد برای هیچ رده‌سنی مناسب نیست!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰