داستان دروازه‌بان سابق پرسپولیس و شیرینی؛ ۱۹ روز بعد
پس از گذشت ۱۹ روز هنوز به این سوال که بیرانوند در پرونده‌اش با پرسپولیس شیرینی داده داده یا خیر، پاسخ داده نشده است.
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۴ - ۱۶:۳۸
  • 00
داستان دروازه‌بان سابق پرسپولیس و شیرینی؛ ۱۹ روز بعد
چه کسی از بیرانوند رشوه گرفت؟
چه کسی از بیرانوند رشوه گرفت؟
محمدرضا ولی‌زادهخبرنگار

ماجرا از یک مصاحبه شروع شد. ادعای پرداخت شیرینی(رشوه) با تهدید و سند و مدرک! در ماه‌های اخیر هر بار که ابعادی از پرونده بیرو و پرسپولیس شفاف شده، ارکان قضایی فدراسیون با صدور یک حکم غیرشفاف همه را متعجب کرده است. آخرین‌بار ادعای بزرگ پرداخت رشوه بود که گلر تیم ملی پس از شکست تراکتور برابر فولاد مطرح کرد. جنجالی که پس از رای کمیته انضباطی ایجاد شد و او مقابل خبرنگاران ایستاد و گفت: «جریمه ۲۰ میلیارد تومانی را که نمی‌دهم هیچ؛ آن پنج میلیاردی هم که به هیات مدیره پرسپولیس شیرینی دادم از آن‌ها می‌گیرم. زیاد هم بخواهند صحبت کنند فیلم آن را پخش می‌کنم.» 

پس از این ادعای بزرگ، کمیته انضباطی او را یک جلسه محروم و ۲ میلیارد تومان جریمه کرد. روز بعد هم اعلام شد این حکم تنها برای نشر اکاذیب، افترا و مصاحبه غیرفنی بوده و اصل پرونده در حال رسیدگی است. حالا مهم‌ترین سوال این است که آیا بیرو در این پرونده شیرینی داده داده یا خیر؟ که باید همه ابعاد آن بررسی و مشخص شود. او گفته از این فرایند پرداخت فیلم دارد که پس از گذشت ۱۹ روز از این ادعای مهم هنوز هم افکار عمومی فوتبال ایران در انتظار انتشار این سند است. 

البته باشگاه پرسپولیس تمام این ادعاها را رده کرده و با شکایت کیفری از بیرانوند پرونده را در مراجع قضایی پیگیری می‌کند. اما بخشی از این پرونده به اظهارات بیرو در جلسه کمیته انضباطی هم برمی‌گردد. آخرین به‌روزرسانی از این پرونده که در تلویزیون اعلام شد این است که این مبلغ به اعضای هیات‌مدیده پرسپولیس پرداخت نشده و فرد مدنظر نزدیک به هیات‌مدیره بوده است. یعنی ادعای اولیه بیرانوند هم تغییر کرده!

نکته مهم در این ماجرا، الحاقیه غیرضروری است که به قرارداد بیرانوند اضافه شده؛ با این منطق اگر اسم این فرد در ادعای جدید بیرو در کمیته انضباطی مطرح شده باشد، ارکان قضایی فدراسیون فوتبال برای پیگیری روند دادرسی پرونده و کاهش شائبه‌های متعدد آن باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعلیق این فرد اقدام کنند. درست مثل ماجرای پرونده فساد و تعلیق و استعفای مدیران درگیر این پرونده در فدراسیون فوتبال. 

به‌هرحال، با انتشار سند پرداخت توسط بیرانوند بخش مهمی از این ابهامات برطرف می‌شود. اگر این ادعا درست باشد. باید با بیرو و فرد خاطی در باشگاه پرسپولیس برخوردی جدی کرد. اگر هم درست نباشد این اتفاق نیازمند یک واکنش تندتر از سوی ارکان قضایی فدراسیون فوتبال است. چیزی که مهم است بررسی تمام ابعاد پرونده بدون مماشات و مصلحت‌اندیشی است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰