چطور دنیای تجارت را تحت تأثیر قرار داده‌اند؟
استیبل‌کوین‌ها به یک راه‌حل کلیدی برای مشاغلی تبدیل می‌شوند که به دنبال ساده‌سازی و بهبود فرایندهای پرداخت هستند. چند هفته پیش فقط در سنگاپور ارزش پرداخت استیبل‌کوین به یک میلیارد دلار رسید.
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۴ - ۱۱:۰۸
  • 00
چطور دنیای تجارت را تحت تأثیر قرار داده‌اند؟
استیبل‌کوین‌ها؛ خریدهای آسان‌تر، دسترسی عمومی‌تر
استیبل‌کوین‌ها؛ خریدهای آسان‌تر، دسترسی عمومی‌تر

فرهیختگان: استیبل‌کوین‌ها یا رمزارزهای ثابت قیمت، یکی از کلیدی‌ترین مفاهیم در دنیای کریپتوکرنسی به حساب می‌آیند. استیبل‌ها ارزهایی هستند که قیمت آنها همیشه مقدار ثباتی است. مثلا تتر دلار دنیای دیجیتال به حساب می‌آید و قیمتش همیشه یک دلار است. استیبل‌کوین‌ها ثبات بازار را تضمین می‌کنند و در تبدیل کردن ارزهای مختلف دیجیتال به یکدیگر بسیار کارآمد هستند. آنچه ویتالی شتکرین در این مقاله در کریپتونیوز به آن اشاره می‌کند، جا افتادن این ارزهای دیجیتال در بازارهای محتاط تجاری در سراسر جهان و نقش آن در گسترش خرده کسب‌وکارهاست. در کشور ما هم استیبل‌کوین‌ها می‌توانند در برطرف کردن نیازهای کاربران ایرانی در بازار جهانی بسیار مفید باشند، البته اگر مثل تتر متمرکز ما را به مسدود کردن دارایی تهدید نکنند!

استیبل‌کوین‌ها به یک راه‌حل کلیدی برای مشاغلی تبدیل می‌شوند که به دنبال ساده‌سازی و بهبود فرایندهای پرداخت هستند. چند هفته پیش فقط در سنگاپور ارزش پرداخت استیبل‌کوین به یک میلیارد دلار رسید. این به این دلیل است که در حال حاضر استیبل‌کوین‌ها به‌عنوان جایگزین بهتری برای پرداخت به جای ارزهای سنتی و ارزهای دیجیتال ناپایدار دیده می‌شوند. آنها قبلا به یک ابزار دیجیتالی اصلی برای استفاده روزمره - از پرداخت تا خرید - تبدیل شده‌اند و فضای تجارت الکترونیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

اما دقیقا چگونه صنعت تجارت الکترونیک را متحول خواهند کرد؟ بیایید آن را تجزیه کنیم. 

   وضعیت فعلی پرداخت‌های رمزنگاری‌شده در تجارت الکترونیک

پرداخت‌های ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان در حال افزایش است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد 64 درصد از مصرف‌کنندگان علاقه‌مند به استفاده از ارزهای دیجیتال و استیبل‌کوین‌ها به‌عنوان گزینه‌های پرداخت هستند. با نگاهی به 4.2 میلیارد دلار در پرداخت‌های رمزنگاری‌شده پردازش شده از طریق کارت‌های دارای پشتوانه رمزنگاری ویزا در سه ماهه اول مالی سال 2023، این امر حتی آشکارتر می‌شود. در میان نسل‌های جوان، نرخ پذیرش حتی بالاتر است. 40درصد از افراد 18 تا 35 ساله قصد دارند از ارزدیجیتال استفاده کنند و 10درصد قصد دارند به‌طور منظم از آن استفاده کنند. علاوه‌بر این، 31 درصد از آنها انتظار دارند در 12 ماه آینده پرداخت‌های رمزنگاری ثابت انجام دهند. در بخش تجاری، حدود 74 درصد از خرده‌فروشان می‌گویند قصد دارند در دو سال آینده پرداخت‌های رمزنگاری‌شده را شروع کنند. کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا، اتحادیه اروپا و جمهوری آفریقای مرکزی در حال حاضر پیشرو هستند. با این حال، بازیگران جدیدی مانند چین و روسیه از قبل شروع به بررسی مقررات یکپارچه رمزنگاری از طریق اتحادیه بریکس کرده‌اند.  با وجود پیشرفت و شاخص‌های بزرگ، پذیرش هنوز ناهموار است. واضح است استفاده گسترده از آنها اجتناب‌ناپذیر است عمدتا به دلیل استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر. 

   استیبل‌کوین‌ها: تغییر‌دهنده بازی برای پرداخت‌های تجارت الکترونیک

استیبل‌کوین‌ها می‌توانند به راحت‌ترین روش پرداخت تبدیل شوند. چرا؟ با صحبت کوتاه و واضح در مورد مزایای استیبل‌کوین‌ها، می‌توانم این موارد را برجسته کنم:

گزینه پرداخت سریع‌تر و امن‌تر؛

نقطه ورود ساده و پایدار به پرداخت‌های دیجیتال؛

حذف نوسانات تبدیل برای نرخ ارز. 

عالی به نظر می‌رسد، درست است؟ آخرین مزیت به‌تنهایی می‌تواند باعث پذیرش قابل‌توجه رمزارز در بین مشاغلی شود که در بازارهای مختلف فعالیت می‌کنند. همچنین بیایید برای لحظه‌ای خود را به جای صاحب کسب‌وکار تجارت الکترونیک بگذاریم. در تجارت الکترونیک پرداخت‌ها باید به جایی برسد. تصور کنید سفارش‌های زیادی را پردازش می‌کنید و پرداخت‌ها همچنان به حساب فیات ثبت‌شده شما می‌رود. آیا اگر آنها مستقیما به کیف پول رمزنگاری شما ارسال شوند خیلی راحت‌تر نخواهد بود؟ نه‌تنها یک معامله مستقیم است بلکه کنترل بیشتری بر وجوه می‌دهد و کل فرآیند را ساده می‌کند. دقیق‌تر از آنجایی که استیبل‌کوین‌ها به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا یورو گره خورده‌اند، در مقایسه با سایر اشکال ارزهای دیجیتال نوسانات کمتری دارند و همان‌طور که اصطلاح‌شان نشان می‌دهد، پایدارترند. البته این یک مزیت بزرگ و یک عامل حیاتی برای مشاغل است. فقدان نوسان به آنها اجازه می‌دهد تا بدون خطر نوسانات ناگهانی ارزش، سود خود را قفل کنند؛ بنابراین می‌توانند به استیبل‌کوین‌ها به‌عنوان یک گزینه پرداخت اعتماد کنند. همچنین از آنجایی که اکنون استیبل‌کوین‌هایی مانند USDT و USDC فراتر از بلاک‌چین‌های بزرگی مانند اتریوم گسترش یافته‌اند، در بلاک‌چین‌های سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر مانند پلیگان، سولانا، آوالانچی، اپتیمیسم و الگورند در دسترسند. هر بلاک‌چین دارای مجموعه‌ای از مزایای خاص خود است، به‌عنوان مثال، پلیگان تراکنش‌ها را در 2.1 ثانیه در هر بلوک با میانگین هزینه تراکنش فقط 0.015 دلار تکمیل می‌کند. در عین حال، میانگین کارمزد تراکنش سولانا به سولانا0.000014می‌رسد. یعنی این تراکنش تقریبا 900 برابر ارزان‌تر از اتریوم هزینه دارد. این گسترش به شبکه‌های مختلف بلاک‌چین، استیبل‌کوین‌ها را برای طیف وسیع‌تری از کسب‌وکارها در دسترس‌تر و کاربردی‌تر می‌کند. برای تجارت الکترونیک، استیبل‌کوین‌ها بسیاری از پیچیدگی‌های مربوط به پرداخت‌های سنتی مانند بازپرداخت، تأخیر و کارمزدهای بالای تراکنش را از بین می‌برند. مهم‌تر از همه پرداخت‌های برون‌مرزی - یک چالش بزرگ برای خرده‌فروشان تجارت الکترونیک - می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی با استفاده از استیبل‌کوین‌ها ساده شود. از آنجایی که استیبل‌کوین‌ها مانند ارزهای ملی دارای نوسانات تبدیل و نرخ مبادله نیستند، روش یکپارچه‌تری برای انجام معاملات بین‌المللی ارائه می‌دهند. به‌طور خلاصه، استیبل‌کوین‌ها بدون دردسرهای سیستم‌های پرداخت سنتی، در را به روی یک پایگاه مشتری جهانی باز می‌کنند. 

   آینده پذیرش استیبل‌کوین در تجارت الکترونیک

چهارچوب نظارتی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در پذیرش کریپتو بوده و هست. با این حال با ادامه تکامل قوانین مناطق بیشتری ارزهای دیجیتال را متناسب با نیازهای تجاری خود تطبیق می‌دهند. استیبل‌کوین‌ها، به‌ویژه موقعیت خوبی برای ایفای نقش رهبری در این تحول دارند. آنچه شاهد آنیم عادی‌سازی تدریجی ارزهای رمزنگاری‌شده در سنگاپور، همان‌طور که در ابتدا ذکر کردم یک نمونه عالی از آن است. دارایی‌های دیجیتال دیگر به‌عنوان جایگاه خاص یا سوداگرانه در نظر گرفته نمی‌شوند بلکه به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از آینده تسویه‌حساب‌های مالی‌اند. 

ما در حال حاضر شاهد ظهور استیبل‌کوین‌های جدیدیم. با این حال در آینده نزدیک می‌توان انتظار داشت که آنها احتمالا به دارایی‌هایی غیر از ارزهای فیات مرتبط باشند. از این رو گسترش بیشتر اکوسیستم استیبل‌کوین در شبکه‌های بلاک‌چین بیشتر و استفاده گسترده‌تر از این ارزها توسط مشاغل در سراسر جهان انتظار می‌رود. استیبل‌کوین‌ها دیگر یک امکان دور نیستند. آنها اینجا هستند و پتانسیل آنها نامحدود است. آنها با ارائه جایگزینی پایدار، ایمن و مقرون‌به‌صرفه برای پرداخت‌های سنتی فیات و ارزهای دیجیتال ناپایدار راه‌حلی برای بسیاری از چالش‌های پیش روی تجارت الکترونیکی ارائه می‌کنند. تراکنش‌های سریع‌تر، کارمزدهای پایین‌تر و افزایش دسترسی - همه اینها استیبل‌کوین‌ها را راهی بی‌هدف برای بهبود پرداخت‌ها نه‌تنها برای تجارت الکترونیک بلکه برای همه مشاغل و آوردن خرده‌فروشان جدید به ارزهای دیجیتال می‌سازد. زمان زیادی نمانده که پرداخت‌های استیبل‌کوین به یک گزینه اصلی برای تجارت الکترونیک تبدیل شوند. آینده قطعا دیجیتال است و استیبل‌کوین‌ها پیشرو هستند. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰