مرتضی اسدی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
مرتضی اسدی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد:حواشی که در این مدت از بابت رأی بیرانوند و پرونده این بازیکن ایجاد شد به شرایط و وضعیت تیم تا حدی دامن زده و تمرکز بازیکنان و تیم را گرفته است.
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۲ - ۱۵:۱۸
  • 00
مرتضی اسدی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
بیرانوند تمرکزش را از دست داده است
بیرانوند تمرکزش را از دست داده است
محمدرضا حاجی‌عبدالرزاقخبرنگار

 تیم فوتبال تراکتور از هفته سوم لیگ قهرمانان2 آسیا امشب به مصاف روشن تاجیکستان می‌رود. این در شرایطی است که نوسانات نتیجه‌گیری این تیم در رقابت‌های داخلی به مانند فصول گذشته دوباره آغاز شده و اگرچه به قول مرتضی اسدی، پیشکسوت و کاپیتان سابق این تیم، تبریزی‌ها بهترین نقل و انتقالات سالیان اخیر را رقم زده‌اند اما این معضل قدیمی همچنان دست از سر تراکتور برنداشته است. درباره شرایط این تیم و حواشی تراکتور دقایقی با اسدی همکلام شدیم که صحبت‌های او را در ادامه از نظر می‌گذرانید. 

صحبت را از وضعیت تراکتور آغاز کنیم. این تیم چرا تا این حد در نتایج خود نوسان دارد. نتایج و وضعیت تیم را دنبال می‌کنید؟
نتایج را دنبال می‌کنم اما چون خودم تیم دارم خیلی در موضوع ریز نشدم. 

به صورت کلی درباره وضعیت تیم چه نظری دارید؟
به نظرم تغییر و تحولات تیم بهترین تغییراتی بوده که در این چند سال اخیر برای تراکتور رقم خورده است. به هر حال سرمربی تیم ملی را برای این تیم انتخاب کردند که در بیشتر باشگاه‌های ما بوده و شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد. بنابراین اسکوچیچ یکی از بهترین انتخاب‌های باشگاه در عرصه مربیگری در این چند سال اخیر است. از سوی دیگر بازیکنانی که جذب شدند نسبت به فوتبال ما کارنامه مشخص‌تری داشته و بازیکنان موفقی جذب تیم شده‌اند. 

منظورتان سه ستاره سابق پرسپولیس است؟
بله و به‌خصوص بیرانوند که یکی از بهترین گلرهای ایران است و این در حالی است که تراکتور در این سال‌ها به‌ویژه در سال قبل مشکل دروازه‌بانی داشت و حالا می‌تواند روی برطرف شدن این نقیصه هم حساب باز کرد. به نظرم تیم خوبی بسته شده اما فوتبال است و هزار و یک اتفاق در آن می‌افتد. 

اما نتایج سینوسی تراکتور به مانند سالیان اخیر دوباره آغاز شده است. 
متاسفانه حواشی که در این مدت از بابت رأی بیرانوند و پرونده این بازیکن ایجاد شد به شرایط و وضعیت تیم تا حدی دامن زده و تمرکز بازیکنان و تیم را گرفته است. با همه این احوالات تراکتور نشان داده تیم خوب و بسیار پرمهره‌ای است که در صورتی که از مسائل پیرامونی و حواشی دچار آزار و اذیت نشود، امسال در فوتبال ایران حرف‌های زیادی خواهد داشت. 

به نظر می‌رسد بازیکنان و سرمربی این تیم برای کسب موفقیت در فصل جاری از ‌انگیزه سرشاری برخوردار باشند. 
دقیقا همین‌طور است و شاید آنها می‌خواهند دوباره شایستگی‌های خود را در فوتبال ایران به اثبات برسانند. 

به لیگ قهرمانان برسیم. بازی با روشن تاجیکستان را که امشب از دور سوم برگزار می‌شود، چطور می‌بینید؟
تیم برای این بازی آماده می‌شود و مطمئنا این بازی هم یک بازی مهم برای این باشگاه در مسیر رقابت‌های آسیایی محسوب می‌شود تا در ادامه بتواند شانس صعودش را بیشتر کرده و برای رقابت‌های داخلی نیز دوباره به جمع مدعیان اضافه شود. 

درباره نوسان در نتایج اخیر تراکتور به نظر می‌رسد هنوز افکار اسکوچیچ در این تیم جا نیفتاده باشد. شاید هم پای دلایل دیگری در میان باشد که تراکتور در اوج نمایش‌های طوفانی به یکباره در خانه از ذوب‌آهن شکست می‌خورد. 
این یک امر طبیعی است. در هر صورت تغییر و تحولات زیادی شکل گرفته و زمان زیادی هم نیست که رقابت‌ها شروع شده، پس کادرفنی زمان می‌خواهد تا اهداف خود را بهتر جا انداخته و به آن چیزی که مدنظر دارد، برسد. در این سال‌ها بدترین دشمن تراکتور حواشی بوده که گاهی پیرامون این تیم پیش آمده و این تیم را دور از شرایط ایده‌آل می‌کند. بار‌ها تأکید کرده‌ام باشگاه و ارکان آن باید این حواشی را دور کرده و تا جایی که می‌توانند خودشان به این حواشی دامن نزنند. در هر صورت اتفاقاتی که می‌افتد به نفع این باشگاه نیست. 

بازی‌های خانگی که باید با برد توأم شود، در بدترین موقع با شکست تیم همراه می‌شود. 
بله درست است و به یکباره دچار شکستی می‌شویم که دور از انتظار است. در هر صورت لیگ هنوز به یک‌سوم هم نرسیده‌ و باید صبر کنیم تا در آینده نوسانی که از آن صحبت می‌کنید، به شکلی برطرف شود. 

بیرانوند دارد گل‌های بدی می‌خورد. فکر نمی‌کنید حواشی اخیر پرونده وی روی روحیه و عملکرد او تأثیر گذاشته باشد؟
صددرصد همین است. تراکتور باشگاه بزرگی است و اکثرا اتفاقاتی که می‌افتد حواشی بزرگی را برایش ایجاد می‌کند. برای باشگاه‌های بزرگ همیشه مشکلات بزرگی رقم می‌خورد و این‌طور نیست که این مشکلات در حد صحبت و حرف و حدیث باشد. یکی از پست‌های مهم فوتبال دروازه‌بانی به شمار می‌رود و بعد از این اتفاقات، این گلر تمرکزش به هم ریخته و مطمئنا این حواشی اخیر روی عملکرد بیرانوند تأثیرگذار شده است. یک زمان شما در پست دیگری هستید که به یک نحو می‌توان مشکل فوق را رفع‌ورجوع کرد اما گلر پست مهمی است که تمرکز صددرصدی می‌خواهد به‌خصوص برای تیم بزرگی مثل تراکتور. 

درباره صحبت‌های آخر زنوزی و انتقادهایی که به وضعیت فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال مطرح کرده بود، چه نظری دارید؟
ایشان مالک باشگاه هستند و سال‌ها دارند در این تیم زحمت می‌کشند و در شرایط سختی تیمداری می‌کنند. ایشان 6-5 سال است که مالک تراکتور است و باید با این مشکلات هم کنار بیاید. در هر صورت صبر آدم هم حدی دارد و در این شرایط اقتصادی و با این فوتبال نابسامان، کسی به تنهایی آمده و دارد هزینه می‌کند و هیچ حمایتی هم از سوی هیچ ارگان و نهادی هم نمی‌شود. حالا هم عوض اینکه فدراسیون در راستای بهبود وضعیت تیمداری در بخش خصوصی به این دسته از افراد کمک کند، برعکس آرا و احکامی را صادر می‌کند که این افراد را دلسرد و از فوتبال فراری می‌دهد. نمی‌گویم این احکام خلاف واقعند اما خیلی از تیم‌ها اتفاقات بدتری را رقم می‌زنند اما احکام سبک‌تری می‌گیرند و اصلا به جایی هم برنمی‌خورد. اما برای تیمی مانند تراکتور حواشی درخصوص جذب بازیکنان ایجاد می‌شود که مشکوک و تأسف‌آور است؛ اینکه از اول فصل گفتند این بازیکن باید سرباز شود یا آن یکی تخلف کرده که به تبریز آمده و... آنقدری که سایر تیم‌ها پیگیر اتفاقات تراکتورند تراکتوری‌ها پیگیر کار خودشان نیستند! در تصمیمات فدراسیون هم مشخصا یک بام و دو هوا را می‌بینیم، این در حالی است که تیم‌هایی هم برای تراکتور حاشیه‌سازی می‌کنند که از جانب این تیم برای کسب موفقیت در لیگ احساس خطر می‌کنند و باعث می‌شوند تا این اتفاقات بیفتد. آنها حتما به خیال خودشان فکر می‌کنند از لحاظ نفری نمی‌توانند به این تیم ضربه بزنند پس بهتر است این تیم را وارد حاشیه کنند. 

برای جواد خیابانی حرفی ندارید؟
ایشان دوست‌داشتنی‌اند و قطع به یقین عرایضی که دارد دقیقا مشخص نیست روی صحبتش با چه کسی است و صحبت‌هایی که می‌کند عواقبش را در نظر نمی‌گیرد که این صحبت‌ها متأسفانه چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰