۳ هزار میلیارد سهم دو باشگاه فوتبال از حق پخش مسابقات در تلویزیون
عبدالعلی علی‌عسگری گفت: طیق برنامه هفتم توسعه یکی از راهکارهای کلیدی برای تأمین هزینه‌های باشگاه استقلال، دریافت حق پخش تلویزیونی است.
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۱ - ۱۶:۲۴
  • 00
۳ هزار میلیارد سهم دو باشگاه فوتبال از حق پخش مسابقات در تلویزیون
صداوسیما پول استقلال و پرسپولیس را می‌دهد؟
صداوسیما پول استقلال و پرسپولیس را می‌دهد؟

فرهیختگان: عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و رئیس سابق صداوسیما در مجمع سالانه هلدینگ خلیج فارس مدعی شد که یکی از راهکارهای کلیدی برای تأمین هزینه‌های باشگاه استقلال، دریافت حق پخش تلویزیونی است. او در این‌باره گفته است: «ما که در صداوسیما بودیم، حق پخش نمی‌دادیم. اما در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که باید حق پخش داده شود و می‌توانیم از این طریق بخش عمده‌ای از هزینه‌های باشگاه را تأمین کنیم. پیگیری این موضوع نیز توسط آقای شهریاری در حال انجام است.»

مدتی پیش گزارشی تحت عنوان «عابر بانک تلویزیون اینجاست» نوشتیم و در آن درآمد صداوسیما از پخش فوتبال دو تیم پرسپولیس و استقلال را محاسبه کردیم. بر اساس این گزارش با احتساب تخفیف ۹۰ درصدی برای سفارش‌دهندگان، صداوسیما مبلغی حدود ۵ ‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از پخش تبلیغات درآمد دارد. اگر بخواهیم در نظر بگیریم تنها نصف درآمد صداوسیما از تبلیغات بین دو بازی استقلال و پرسپولیس قرار است به باشگاه استقلال برسد، با مبلغی حدود ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مواجه می‌شویم که درآمد قابل قبولی برای باشگاه محسوب می‌شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰