فرهیختگان بررسی کرد
کاهش قیمت بیت کوین اعتماد سرمایه گذاران ای تی اف های بیت کوین را که اکنون هفت روز جریان متوالی ورودی مثبت را ثبت کرده اند، کاهش نداد
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۱ - ۱۱:۵۴
  • 00
فرهیختگان بررسی کرد
صندوق‌های ای تی اف بیت کوین دوباره رونق گرفتند
صندوق‌های ای تی اف بیت کوین دوباره رونق گرفتند
هومن جعفریخبرنگار

صندوق‌های ای تی اف بیت‌کوین در ۲۲ اکتبر ۲۹۴.۲۹ میلیون دلار ورودی خالص ثبت کردند، حتی با اینکه قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۷۰۰۰ دلار کاهش یافت.

در 22 اکتبر، بیت کوین شاهد کاهش 3.25 درصدی قیمت بود که از بالاترین سطح روزانه 69227 دلار به پایین ترین سطح 66975 دلار سقوط کرد. این کاهش منجر به بیش از 167 میلیون دلار لیکویید معاملات فیوچرز در سراسر بازار کریپتو شد که بیت کوین به تنهایی 40.53 میلیون دلار از این انحلال ها را به خود اختصاص داده است. اتریوم هم شاهد لیکویید فیوچرزهای خود به ارزش 55.9 میلیون دلار بود.

بیت کوین در حدود 67500 دلار معامله شد که در 24 ساعت گذشته 2.3 درصد کاهش داشت.

کاهش قیمت بیت کوین اما اعتماد سرمایه گذاران  ای تی اف های بیت کوین را که اکنون هفت روز جریان متوالی ورودی مثبت را ثبت کرده اند، کاهش نداد. صندوق های ای تی اف بیت کوین مستقر در ایالات متحده هفته گذشته با بیش از 2.1 میلیارد دلار در مجموع ورودی به پایان رسید و روند را با 294.29 میلیون دلار اضافی در آغاز این هفته ادامه داد.

صندوق ای تی اف بلک راک در 21 اکتبر پیشتاز بود و 329.03 میلیون دلار به دست آورد. این صندوق به سرعت به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری مطلوب برای کسانی ظاهر شد که طلای دیجیتال برایشان جذاب است و تنها در هفته گذشته بیش از یک میلیارد دلار جریان خالص ورودی جمع آوری کرد که نیمی از کل ورودی ای تی اف های بیت کوین را تشکیل می دهد.

به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر صندوق های ای تی اف بلومبرگ، عملکرد قوی این صندوق باعث شده است تا از نظر جریان ورودی سال تا به امروز از مجموع ای تی اف بورس اوراق بهادار ونگارد پیشی بگیرد و در مجموع جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

صندوق فیدلیتی نیز افزایش حدود 5.9 میلیون دلاری در روز دوشنبه را گزارش داد. با این حال، همه صندوق ها ها در موفقیت سهیم نبودند. صندوق‌های رقیب مانند بیتوایز، آرک و ، ون اک، وگری اسکیل بازخریدهایی بالغ بر 40 میلیون دلار را تجربه کردند، در حالی که هیچ جریان ورودی جدید نیز نداشتند.

وضع نامطلوب صندوق های ای تی اف اتریوم
در حالی که ای تی اف های بیت کوین شاهد جریان های ورودی قوی بودند، صندوق های ای تی اف مبتنی بر اتریوم با سناریوی متفاوتی روبرو شدند. در 21 اکتبر، ای تی اف های نقدی اتریوم 20.8 میلیون دلار خروجی خالص ثبت کردند و به یک رشته ورودی سه روزه پایان دادند. صندوق اترویم شرکت گری اسکیل  با خروج 29.58 میلیون دلار از صندوق پیشتاز بود. صندوق های اتریوم بلک راک و ون اک توانستند برخی از خروجی ها را جبران کنند و به ترتیب 4.86 میلیون دلار و 3.92 میلیون دلار ورودی ثبت کردند. با این حال، دیگر صندوق های سرمایه گذاری بورسی اتریوم باقی مانده در آن روز هیچ فعالیتی نداشتند. اتریوم با 3.4 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته با 2643 دلار معامله شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰