کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «بازار سرمایه نیازمند اخبار مثبت، حمایت صندوق توسعه ملی و نقدینگی دارد که در شرایط فعلی کار را برای بازار سخت کرده است.
  • ۱۴۰۳-۰۷-۳۰ - ۱۸:۴۵
  • 00
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مطرح کرد
روزهای سخت وفاداری به بورس
روزهای سخت وفاداری به بورس

فرهیختگان: سرور قاراخانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» بیان کرد: «امروز دو‌شنبه ۳۰ مهرماه بازار سرمایه، کار خود را با قرمزپوشی ۹۰ درصد از نمادها و صف‌های فروش به پایان رساند.  شاخص کل با ریزش ۱۳ هزار و ۸۳۳ واحدی به ارتفاع ۲٫۰۰۷٫۲۷۰ واحد رسید. چیزی نمانده که شاخص سطح دو میلیونی را از دست بدهد. ارزش معاملات بازار سرمایه در پایان امروز به حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.»

کارشناس بازار سرمایه افزود: «اوضاع شاخص کل و نمادهای بزرگ بازار از لحاظ تکنیکالی شرایط مساعدی ندارد و با ریسک‌های جنگ و اوضاع سیاسی نامناسب حال بازار روبرو است.  همچنین فروش اوراق نیز باعث وخیم شدن وضعیت بازار می‌شود. علت این ریزش‌ها به سیاست‌گذاری‌های غلط و غیرمتعارف بانک مرکزی در مواردی مانند نرخ بهره و دلار نیما بازمی‌گردد.»

قاراخانی تاکید کرد: «بازار سرمایه نیازمند اخبار مثبت، حمایت صندوق توسعه ملی و نقدینگی دارد که در شرایط فعلی کار را برای بازار سخت کرده است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰