زنگ خطر برای سیتیزن‌ها
روز گذشته پپ گواردیولا گفت که با جدایی مدیر ورزشی کنونی باشگاه منچسترسیتی، بخشی از او در حال جدایی از باشگاه است و باشگاه برای هر گزینه‌ای برای خروج او آماده است.
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
زنگ خطر برای سیتیزن‌ها
گواردیولا آخرین فصل حضورش در «سیتی» را سپری می‌کند؟
گواردیولا آخرین فصل حضورش در «سیتی» را سپری می‌کند؟

فرهیختگان: برای منچسترسیتی حضور پپ گواردیولا روی نیمکت این تیم آغاز دورانی درخشان و پرافتخار برای این باشگاه بود. مرد اسپانیایی تیمی ساخت که توانست موفقیت‌های زیادی در فوتبال جزیره کسب کند و حتی قهرمانی اروپا را نیز برای نخستین بار به دست آورد. حالا شایعات مربوط به جدایی پپ در انتهای فصل هواداران این تیم را به‌شدت نگران کرده است و باید دید در صورت رفتن این مربی موفق چه سرنوشتی در انتظار این باشگاه خواهد بود و جانشین او می‌تواند روزهای طلایی سیتیزن‌ها را تکرار کند یا روزگاری همچون وضعیت یونایتد پس از فرگوسن در انتظار آنها خواهد بود. گورادیولا دیروز گفت با جدایی بگیریستین، مدیر ورزشی کنونی باشگاه بخشی از او در حال جدایی از باشگاه است و باشگاه برای هر گزینه‌ای برای خروج او آماده است. سرمربی 53 ساله سیتی همچنین تاکید کرد که باشگاه او را برای تصمیم‌گیری درباره آینده‌اش تحت فشار قرار نداده و حتی گفت اگر این باشگاه بخواهد حاضر است درباره گزینه‌های جانشینی‌اش به آنها مشاوره بدهد. قرارداد پپ که تنها سرمربی تاریخ لیگ برتر انگلیس است که چهار بار پیاپی فاتح این رقابت‌ها شده در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد و هنوز مشخص نیست او به 9 سال حضورش در منچستر پایان خواهد داد یا اینکه به‌زودی قراردادی جدید امضا خواهد کرد. با این حال حرف‌ها او بوی جدایی می‌دهد و شاید حضور هوگوویانا به‌عنوان جانشین بگیریستین یکی از ‌انگیزه‌های او برای ترک باشگاه باشد. رابطه بین گواردیولا و بگیریستین بسیار صمیمی و دوستانه بود و رفتن او از اتحاد می‌تواند باعث شود تا پپ هم قراردادش را تمدید نکند. البته گفته می‌شود ویانا در تلاش است پپ را برای امضای قرارداد جدید متقاعد کند اما اینکه چقدر در این زمینه موفق خواهد بود فعلا مشخص نیست. 

از روبن آموریم، سرمربی کنونی اسپورتینگلیسبون و ژابی آلونسو، مربی موفق بایرلورکوزن به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های جانشینی گواردیولا نام برده می‌شود اما همه این اسامی در حد گمانه‌زنی است و احتمالا در صورت جدی شدن جدایی گواردیولا نام‌های بیشتری هم مطرح خواهد شد. پپ درباره اینکه آیا برای انتخاب جانشینش به باشگاه مشاوره خواهد داد می‌گوید: «البته، به‌خاطر روابط خوبی که داریم و اگر آنها نظر من را بپرسند، من نظرم را خواهم گفت اما این کار من نیست. این تصمیم توسط آنها گرفته خواهد شد، نه من. این تصمیمی است که به باشگاه تعلق دارد اما اگر نظرم را بخواهند مانند یک دوست با آنها مطرح خواهم کرد. مدیر ورزشی جدید باید در زمانی که دیگر من اینجا نیستم سرمربی جدید را تعیین کند.»

این در حالی است که مصاحبه اخیر ادرسون، گلر برزیلی این تیم نیز نشان می‌دهد که احتمال جدایی پپ کم نیست. این سنگربان ملی‌پوش می‌گوید: «منچسترسیتی یک باشگاه بسیار منظم، با مدیریت عالی است. معتقدم باشگاه از قبل سرمربی آینده خود را در نظر دارد و انتخاب کرده است. روزی که پپ تصمیم به جدایی بگیرد آنها تلاش خواهند کرد همان مسیر را ادامه دهند. البته رفتن گواردیولایک فقدان بزرگ خواهد بود. ما درمورد بهترین سرمربی دنیا صحبت می‌کنیم اما من منچسترسیتی را برای این موضوع آماده می‌بینم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰