یک‌بار «اصولی»‌‌ نباشید
چرا باید با مدیرانی که قدرت انتخاب‌های بزرگ ندارند، هربار قد فوتسال ایران کوتاه‌تر شود؟ نسل امروز فوتسال ایران با یک مربی خارجی می‌تواند روزهای بهتری را در آینده داشته باشد. اما این مهم در گرو تصمیم‌سازی کمیته فوتسالی است که مسئولیت آن را احسان اصولی برعهده دارد؛ کسی که در سال‌های اخیر در هر پستی که حضور داشته بدون‌دستاورد مهمی، «غیراصولی»‌‌ مدیریت کرده تا خطر اینکه کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال به سرنوشتی شبیه هیات فوتبال خراسان دچار شود، بیش از گذشته حس شود. 
  • ۴ ساعت قبل
  • 00
یک‌بار «اصولی»‌‌ نباشید
فوتسال ایران در انتظار یک تصمیم بزرگ
فوتسال ایران در انتظار یک تصمیم بزرگ

فرهیختگان آنلاین:  چرا محمد ناظم‌الشریعه از تیم ملی فوتسال برکنار شد؟ مشخص است؛ برای بهبود کیفیت‌فنی تیم و نتیجه‌گیری. وحید شمسایی هم به نیمکت تیم ملی رسید تا به آنچه با ناظم‌الشریعه نرسیده بودیم، برسیم. اما با تیم ملی با شمسایی هم راه به جایی نبرد و پس ۱۲ سال پیش از رسیدن به جمع ۸ تیم پایانی از دور رقابت‌های جام جهانی کنار رفت‌. شمسایی با تیم ملی در جام جهانی نتایج قابل‌قبولی نگرفت. وعده‌هایی چون جوان‌گرایی هم عملی نشد. همین‌ها کافی است تا همین حالا به فکر تغییر باشیم. اما این تغییر چگونه به موفقیت می‌رسد؟ با بازگشت به عقب با گزینه‌هایی چون ناظم‌الشریعه؟ قطعا نه. 
فوتسال ایران یک‌بار این راه را رفته و شکست خورده، اما چرا باید با مدیرانی که قدرت انتخاب‌های بزرگ ندارند، هربار قد فوتسال ایران کوتاه‌تر شود؟ نسل امروز فوتسال ایران با یک مربی خارجی می‌تواند روزهای بهتری را در آینده داشته باشد. با آغاز تغییر نسل و تیم‌سازی برای ۴ سال آینده. اما این مهم در گرو تصمیم‌سازی کمیته فوتسالی است که مسئولیت آن را احسان اصولی برعهده دارد؛ کسی که در سال‌های اخیر در هر پستی که حضور داشته بدون‌دستاورد مهمی، «غیراصولی»‌‌ مدیریت کرده تا خطر اینکه کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال به سرنوشتی شبیه هیات فوتبال خراسان دچار شود، بیش از گذشته حس شود. 
اگر کمیته فوتسال به بهانه‌های محدودیت مالی توانایی استخدام یک مربی کارنامه‌دار خارجی را ندارد، نباید به گزینه‌های امتحان‌پس‌داده پیشین رجوع کند. شاید آخرین راه‌حل مربیان داخلی در دسترس باشند که بتوان با اضافه کردن دستیاران خارجی کادرفنی تیم به آن‌ها امید داشت. 
آن‌طور که مشخص است، به‌واسطه انتقادات گذشته شمسایی از اصولی و روابط امروز این دو، کمیته فوتسال علاقه‌ای به ادامه همکاری با شمسایی ندارد. در این بین تنها منتظر استعفای او هستند که بعید است محقق شود. حالا باید دید تصمیم فدراسیون فوتبال برای نیمکت تیم ملی چه کیفیتی خواهد داشت. فدراسیونی که در حال حاضر منابع مالی مناسبی برای جذب سرمربی خارجی ندارد و با بودجه محدود نمی‌توان به حضور یک سرمربی خارجی باکیفیت امیدوار بود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰