الهه پورصالح در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
الهه پورصالح در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرد علی‌رغم چندین پیشنهاد باشگاهی از کشورهای لهستان، آذربایجان، ترکیه و قزاقستان، لیگ اسلوونی را انتخاب کرده است و برای بهترین عملکرد تلاش می‌کند.
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
الهه پورصالح در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
لژیونر شدن شروع راه من است
لژیونر شدن شروع راه من است

یگانه عصاری، خبرنگار: «ستاره والیبال زنان ایران لژیونر شد»؛ این خبری است که چند روز پیش در رسانه‌ها به‌صورت رسمی منتشر و الهه پورصالح راهی لیگ والیبال کشور اسلوونی شد تا جدیدترین لژیونر ایران باشد. پورصالح که فصل پیش در تیم ذوب‌آهن اصفهان حضور داشت حالا تیم اوکی فورمیس را برای حضور انتخاب کرده تا برای ادامه راه در لیگ اسلوونی بازی کند. او در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرد علی‌رغم چندین پیشنهاد باشگاهی از کشورهای لهستان، آذربایجان، ترکیه و قزاقستان، لیگ اسلوونی را انتخاب کرده است و برای بهترین عملکرد تلاش می‌کند. پورصالح که دو سال قبل دچار مصدومیتی سنگین شده بود حالا با آمادگی کامل برای تیمش به میدان خواهد رفت.  

چند سال پیش که با هم صحبت کردیم، گفتید آرزویم لژیونر شدن است و حالا این آرزو محقق شد. 
احساس افتخار می‌کنم و این تازه شروع راه من است. لژیونر ورزشی شدن و حضور در یک تیم خارجی احساس و تجربیات جدید و متنوعی را به همراه دارد. این تجربه فرصتی برای یادگیری و رشد شخصی و حرفه‌ای من در مواجهه با فرهنگ‌ها و سبک‌های بازی جدید است. بدون شک کار کردن با مربیان و بازیکنان باتجربه‌تر به بهبود مهارت‌های فنی و تاکتیکی من کمک می‌کند. درنهایت لژیونر شدن تجربه‌ای غنی است که البته چالش‌ها و فرصت‌های خاصی را هم به دنبال دارد. 

پیشنهاد تیم فورمیس چطور به شما رسید؟ درباره قبول پیشنهاد این تیم توضیح می‌دهید؟
یکی از هدف‌های والیبال حرفه‌ای من برای پیشرفت، بازی در یک تیم خوب خارجی بود و من امسال از چند تیم باشگاهی ازجمله کشورهای آذربایجان، قزاقستان، ترکیه، لهستان پیشنهاد داشتم. درنهایت با مشورت اهل فن و با توجه به شرایطی که خودم داشتم، با فورمیس به توافق نهایی رسیدم. 

شما 2 سال قبل یک مصدومیت سنگین داشتید. الان مصدومیت‌تان کاملا رفع شده است؟
مصدومیت جزئی از ورزش حرفه‌ای است. متاسفانه پارگی رباط صلیبی بین بانوان والیبالیست زیاد شده که می‌توان با برنامه‌ریزی و استفاده از روش‌های تمرینی جدید و روز دنیا از این آسیب جلوگیری کرد. من هم توانستم با سعی و تلاش زیاد و با کمک متخصصان و پزشکان این مصدومیت را پشت‌سر بگذارم و در نیم‌فصل دوم لیگ برتر در تیم ذوب‌آهن بازی کنم. همچنین در مسابقات چلنج‌کاپ در قالب تیم ملی عملکرد خوبی داشتم. خداراشکر الان در آمادگی کامل هستم. 

شما از لیگ‌های زیادی پیشنهاد داشتید، رومانی یکی از آنها بود ولی بنا به شرایط آن زمان قبول نکردید. چطور حضور در لیگ اسلوونی را پذیرفتید؟
دو سال قبل از کشورهای رومانی، پرتغال و ترکیه پیشنهاد داشتم ولی در انتخاب باشگاه و سطح لیگ همیشه وسواس خاصی داشتم که متاسفانه آسیب‌دیدگی هم باعث شد این پروسه به تاخیر بیفتد. 

با لژیونر شدن، هدف و آرزوی بعدی شما در والیبال چیست؟
دوست دارم خوب تمرین کنم و بیشتر یاد بگیرم تا امسال بتوانم بهترین عملکردم را داشته باشم. همچنین برای فصل بعد در یکی از تیم‌های مطرح دنیا بازی کنم. یکی از آرزوهای من به‌عنوان بازیکن تیم ملی افتخارآفرینی با پیراهن تیم ملی در مسابقات آسیایی است. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰