«فرهیختگان» گزارش می‌دهد
«فرهیختگان» به معرفی فارسی‌زبانان طرفدار اسرائیل که سمت قاتل ۵۰ هزار انسان ایستاده‌اند، می‌پردازد.
  • ۳ ساعت قبل
  • 00
«فرهیختگان» گزارش می‌دهد
معرفی فارسی‌زبانانی که سمت قاتل ایستادند
معرفی فارسی‌زبانانی که سمت قاتل ایستادند

فرهیختگان: درحالی که رژیم صهیونیستی طی یک سال اخیر، جنایات بی‌شماری را در غزه و اخیرا در لبنان انجام داده است، برخی از فارسی‌زبانان به حمایت از اسرائیل و سیاست‌های جنگ‌طلبانه آن پرداخته‌اند. چهره‌هایی چون رانی عمرانی، مجید محمدی، سعید قاسمی‌نژاد، رضا تقی‌زاده و ایرج مصداقی با اظهارات جنجالی خود، نه تنها به توجیه اقدامات نظامی اسرائیل علیه ایران پرداخته‌اند، بلکه به تهدید و تمسخر مردم ایران نیز پرداخته‌اند. این افراد با اتکا به ارتباطات خود با لابی‌های صهیونیستی و اندیشکده‌های آمریکایی، در تلاشند تا زمینه‌های لازم برای تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه کشورشان را فراهم کنند.

رانی عمرانی
رانی عمرانی، که پیشتر در تجمعات صهیونیستی به عنوان بلندبگیر ایفای نقش می‌کرد، در برنامه‌ای طنز از شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود: «تنها راه نجات خاورمیانه نابودی دولت ایران و برنامه هسته‌ای است.»

 اشتباه دیگر او تهدید و تمسخر مردم ایران به درخواست دیگر مجری‌های این برنامه بود.

مجید محمدی
مجید محمدی در اینترنشنال تحلیل کرد که [ایرانی‌ها]معنای «تمامیت ارضی» را نمی‌فهمند، «اسرائیل متجاوز نیست!»

سعید قاسمی‌نژاد
سعید قاسمی‌نژاد، مشاور ارشد و دست راست شازدهٔ پهلوی است که اولین بار انتشار ویدئویی از او بود که برای اسرائیل اهدافی در ایران تعیین می‌کرد. اما او سابقه ضدایرانی بسیاری دارد؛ عضو پیوسته پژوهشی و مشاور ارشد امور ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها(FDD) است.
بنیاد FDD یک اتاق فکر نومحافظه‌کار و سازمان لابی در آمریکا است. قاسمی‌نژاد در این اندیشکده محافظه‌کار و وابسته به کمک‌های مالی سرمایه‌داران صهیونیست، ضمن شناسایی راه‌های دورزدن تحریم‌ها، با مقالاتش به دولت آمریکا در تشدید تحریم‌ها علیه ایران مشورت داده است.
او حامی تحریم همه‌جانبه ایران بود و با روی کار آمدن ترامپ، با مقالاتش، ضمن کمک به جمع‌بندی ترامپ برای خروج از برجام، راهکارهایی نیز برای بستن تمام شریان‌های اقتصادی ایران به دولت آمریکا می‌داد. 
قاسمی‌نژاد در گفت‌وگویی اعتراف کرد:«با موساد و اسرائیل در رابطه با حمله نظامی به ایران صحبت کردیم و تحلیل‌های خودمان را گفتیم؛ همچنین نقشه‌های مورد هدف و اماکنی که در ایران باید مورد حمله قرار گیرد را به موساد ارائه کردیم!»

رضا تقی‌زاده

رضا تقی‌زاده، مقیم اسکاتلند و رئیس دفتر فرح دیبا که  در العربیه، اینترنشنال و رادیو فردا با وطن‌فروشی کاسبی می‌کند.  در مصاحبه‌ای اعلام کرده که اگر جای نتانیاهو بود، ابتدا تأسیسات نفتی و سپس تأسیسات اتمی ایران را هدف قرار می‌داد.

ایرج مصداقی

ایرج مصداقی که از سال ۱۳۷۳ در سوئد زندگی می‌کند، خود را حامی نتانیاهو و اسرائیل معرفی کرده و خواستار حمله نظامی اسرائیل به ایران شده است. او سابقاً از اعضای فرقهٔ منافقین بود و علی‌رغم اینکه خود را مخالف این گروه نشان می‌دهد، روابط نزدیکی با آن‌ها دارد. مصداقی به تازگی در ماجرای بازداشت حمید نوری دیپلمات ایرانی در سوئد نشان داد که همچنان با منافقین ارتباط دارد.  او حالا طرفدار حمله نظامی اسرائیل به ایران است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰