رسانه‌های عبری:
بر اساس گزارش روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت، تخمین زده می‌شود که این حمله بیش از ۲۰۰ میلیون شِکل خسارت به بار آورده و ۱۵۰ واحد آپارتمان لوکس آسیب دیده‌اند.
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
رسانه‌های عبری:
«وعده صادق ۲» بیش از ۲۰۰ میلیون شکل خسارت به بار آورده است
«وعده صادق ۲» بیش از ۲۰۰ میلیون شکل خسارت به بار آورده است

بر اساس گزارش روزنامه عبری «یدیعوت آحرونوت»، تخمین زده می‌شود که این حمله بیش از 200 میلیون شِکل خسارت به بار آورده و 150 واحد آپارتمان لوکس آسیب دیده‌اند. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی سعی داشت این خسارات را کم‌اهمیت جلوه دهد و مدعی شد که این حمله به اهداف اصلی خود نرسیده است.

با وجود ادعای اولیه ارتش اسرائیل مبنی بر کم‌اهمیت بودن حمله، منابع نظامی تأیید کرده‌اند که برخی پایگاه‌های هوایی اسرائیل نیز در این حمله آسیب دیده‌اند. با این حال، ارتش اسرائیل اعلام کرد که هیچ آسیبی به هواپیماها و تجهیزات دفاعی وارد نشده است. علاوه بر این، ارتش اسرائیل استفاده از موشک‌های فراصوت توسط ایران را در این حمله رد کرد.

گزارش‌های نظامی حاکی از همکاری نزدیک سیستم‌های دفاعی رژیم اسرائیل و آمریکا برای مقابله با موشک‌های ایرانی است. با وجود این همکاری، رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی گزارش داده‌اند که واشنگتن در حال بررسی ارسال سامانه‌های دفاعی «ثاد» به اسرائیل است. دلیل این اقدام، عملکرد ناکافی سامانه‌های دفاعی کنونی اسرائیل مانند گنبد آهنین، مقلاع داوود و پیکان در رهگیری موشک‌های ایرانی اعلام شده است.

طبق گزارش‌های پیشین، چندین موشک ایرانی به سمت مقر موساد در تل‌آویو شلیک شده است. اگرچه هیچ‌یک از این موشک‌ها به هدف اصابت نکرده، اما شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده که یکی از این موشک‌ها در فاصله کمتر از یک کیلومتری این مقر منفجر شده است.

سردار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، اعلام کرده که این حمله موشکی به سه پایگاه هوایی اصلی اسرائیل و مقر موساد انجام شده است. او تأکید کرد که پایگاه‌های نواتیم و حتسریم، که پشتیبان عملیات‌های حساس علیه حزب‌الله لبنان بوده‌اند، از اهداف اصلی این حمله بوده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، با اذعان به ناتوانی در رهگیری کامل این حمله موشکی، ایران را به ارتکاب «اشتباه بزرگ» متهم کرده و در ادامه گزافه‌گویی‌های خود تهدید کرد که ایران بهای این اقدام را خواهد پرداخت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰