میزبانی از شاگردان ربیعی در غرب تهران
دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر جمعه آینده برگزار می‌شود و پس از آن استقلالی‌‌ها روز یکم آبان ماه در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا به مصاف النصر عربستان خواهند رفت. 
  • ۵ ساعت قبل
  • 00
میزبانی از شاگردان ربیعی در غرب تهران
چرا بازی استقلال و ذوب‌آهن به تعویق نیفتاد؟
چرا بازی استقلال و ذوب‌آهن به تعویق نیفتاد؟
محمدرضا حاجی‌عبدالرزاقخبرنگار

اینکه چه اتفاقی افتاد تا  بازی استقلال و ذوب‌آهن لغو نشود پاسخ آن به درخواست کادرفنی استقلال مربوط می‌شود، جایی که مربیان این تیم و در رأس آنها سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی موقت این تیم پیش از این از باشگاه درخواست کرده بود تا با توجه به فاصله مناسب بین دیدار با ذوب‌آهن در لیگ برتر و دیدار بعدی با النصر عربستان در لیگ نخبگان آسیا، دیدار استقلال در لیگ برتر برگزار شود تا این تیم در شرایط مسابقه قرار گرفته و تعطیلات این تیم و دور ماندن از شرایط مسابقه برای استقلالی‌ها بعد از مصاف شنبه گذشته این تیم برابر هوادار، به بیشتر از دو هفته نرسد. 

این در صورتی است که استقلالی‌ها در‌صددند هر چه سریع‌تر سرمربی خارجی خود را انتخاب و معرفی کنند. در واقع این‌طور که مدیران این باشگاه وعده داده بودند مقرر شده بود تا این اتفاق در فرصت فیفادی و تعطیلات رقابت‌های داخلی رقم بخورد اما با وجود آنکه پس‌فردا این فرصت به پایان می‌رسد و هنوز خبری از انتخاب سرمربی خارجی نیست؛ به نظر می‌رسد این احتمال وجود داشته باشد که استقلالی‌ها با همین دست فرمان فعلا تا چند رقابت بعدی نیز پیش بروند. 

در این بین نکته مهم اینکه طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» از آنجایی که فرصت 72ساعته بین بازی تیم ملی با قطر و دیدار استقلال با ذوب‌آهن وجود داشت، براساس مقررات، سازمان لیگ در صورت درخواست آبی‌ها نیز می‌توانست طبق قانون با این درخواست موافقت نکند اما از آنجایی که ‌با درخواست 3 باشگاه آسیایی دیگر لیگ برتر به‌منظور تعویق دیدارهای هفته هشتم آنها موافقت کرده بود، براساس منافع ملی و حمایت از باشگاه‌های ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی و همچنین انتقال دقیقه نودی دیدار برابر النصر به کشور ثالث، در صورت درخواست باشگاه استقلال، این امر نیز مورد موافقت سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قرار می‌گرفت و منعی برای آن ایجاد نمی‌شد. 

دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر جمعه آینده برگزار می‌شود و پس از آن استقلالی‌‌ها روز یکم آبان ماه در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا به مصاف النصر عربستان خواهند رفت.  بر همین اساس به خاطر ناآماده بودن ورزشگاه آزادی از یک سو و از سوی دیگر وارد شدن ورزشگاه تختی به چرخه مسابقات و البته برگزاری چند دیدار اخیر خانگی استقلالی‌ها در ورزشگاه شهر قدس طی روزهای گذشته، این پرسش به وجود آمده بود که دیدار این تیم برابر ذوب‌آهن در کدام ورزشگاه در استان تهران برگزار می‌شود. 

در این مورد نیز روز گذشته رسانه‌ها به این موضوع اشاره کرده بودند که دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در یکی از دو ورزشگاه تختی یا شهر قدس برگزار خواهد شد اما طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» این دیدار مثل دیدارهای اخیر آبی‌پوشان در لیگ برتر و لیگ نخبگان و به خاطر آشنایی با شرایط این ورزشگاه در ورزشگاه شهدای قدس برگزار خواهد شد و در واقع آبی‌ها در غرب تهران از شاگردان ربیعی میزبانی خواهند کرد. گفته می‌شود قرار است خبر برگزاری این دیدار در ورزشگاه شهدای قدس فردا به صورت رسمی اعلام شود.

متن کامل گزارش محمدرضا حاجی‌عبدرالرزاق، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰