رئیس جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد
رئیس جمعیت هلال احمر کشور می‌گوید ۸۵ درصد مصدومان چشمی حادثه پیجرها، سلامت‌شان را بدست آوردند.
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
رئیس جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد
بازیابی سلامت ۸۵ درصد مصدومان چشمی لبنان
بازیابی سلامت ۸۵ درصد مصدومان چشمی لبنان

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور شامگاه ۱۸ مهر در یادواره ۱۱۷ شهید امدادگر استان سمنان با اشاره به حادثه تروریستی پیجرها در لبنان اظهار کرد: نیروهای هلال احمر جمهوری اسلامی ظرف ۶ ساعت خود را به بیروت رساندند.

وی با تشریح وضعیت دردناک این حادثه تروریستی به همراهی‌های چشم پزشکان ایرانی پرداخت و افزود: در کمتر از دو ساعت بیش از ۲۰۰ چشم پزشک ایرانی آمادگی خود را برای کمک به مصدومان این حادثه اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه صهیونیست‌ها در این جنایت ابزار امدادی، خدماتی و کاری را به سلاح تروریستی تبدیل کردند ادامه داد: صهیونیست‌ها مرتکب جنایات زیادی شده و مردم عادی را ترور می‌کنند.

دکتر کولیوند با تمجید از همکاری و همراهی پزشکان و نیروهای امدادی در ایران پرداخت و تصریح کرد: وقتی خبر دریافت شد، ظرف کمتر از دو ساعت افزون بر ۲۰۰ چشم پزشک در ایران برای کمک به مجروحان اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر طی ۶ساعت به بیروت پایتخت لبنان رسیدند افزود: در این حادثه بیش از سه هزار مصدوم چشمی وجود داشت که وضعیت ۷۰۰ نفرشان وخیم بود.

وی با اشاره به تلخی‌های این حادثه دردناک گفت: چشم های برخی از مجروحان ترکش خورده بود و مصدومان وضعیت دردناکی داشتند.

کولیوند با بیان اینکه هر کشور دیگری بود با مشکل جدی روبرو می‌شد خاطرنشان کرد: مگر در یک کشور یا بیمارستان چند اتاق عمل مختص چشم پزشکی وجود دارد؟. چقدر تجهیزات تخصصی در این بخش وجود دارد تا این حجم از مجروحان را به سرعت جراحی کنند.

وی با بیان اینکه به سرعت مجروحان به ایران منتقل و اعزام شدند گفت: علی‌رغم اینکه این حادثه با سه روز تعطیلی همزمان شده بود به سرعت همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز فراهم و مجروحان جراحی و درمان شدند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰