واشنگتن‌پست:
روزنامه واشنگتن‌پست در تحلیلی امروز چهارشنبه به گزارش‌های برخی رسانه‌های غربی درباره اختلافات ادعایی بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است.
  • ۴ ساعت قبل
  • 00
واشنگتن‌پست:
اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها را باور نکنید
اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها را باور نکنید

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در مطلبی با عنوان «جار و جنجال‌های نتانیاهو را باور نکنید! آمریکا تا حد زیادی با او موافق است» تصریح کرده اقدامات اسرائیل در غزه و لبنان با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شوند.

این روزنامه همچنین نوشت:رسانه‌ها سیاست‌های دولت بایدن در خاورمیانه طی یک سال گذشته را مبتنی بر حسن نیت(!)، اما غیراثرگذار توصیف کرده‌اند. طبق آنچه دستیاران رئیس‌جمهور به خبرنگاران می‌گویند رئیس‌جمهور و تیم او در تلاش برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به درگیری‌ها است.

این گزارش‌ها می‌گویند رئیس‌جمهور بایدن در صحبت‌های خصوصی اقدامات نتانیاهو را سرزنش می‌کند، اما نمی‌تواند او را با راهبردی برای کاستن از تلفات فلسطینی‌ها همراه کند.

تحلیلگر واشنگتن‌پست پس از اشاره به اینکه ممکن است بخشی از این موارد حقیقت داشته باشند اضافه کرده است «اما با گذشت یک سال از درگیری‌هایی که اکنون به فراسوی غزه یعنی کرانه باختری، ایران، لبنان، سوریه و یمن گسترده شده‌اند باور من این است که دولت بایدن تا حد زیادی با راهبرد نتانیاهو موافق است، اگرچه به گونه دیگری وانمود می‌کند.»

وی خاطرنشان کرده سیاست‌های نتانیاهو از بسیاری جهات همان سیاست‌های آمریکا است و اعتراف به این واقعیت نخستین گام برای تغییر دادن آن است. 

در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «در خارج از مرزها همه قدرت در دست آمریکا نیست اما باور کردن اینکه کشوری روی یکی از متحدان نزدیکش که میلیاردها دلار سلاح در اختیارش می‌گذارد نفوذ اندکی داشته باشد دشوار است.

ترجمه از فارس

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰