شکست رنک یک دنیا در اولین حضور آسیایی
بازیکنی که از 9‌سالگی تحت حمایت مسئولان دانشگاه آزاد قرار گرفت و حالا نام ایران را در جهان پرآوازه کرده است. بنیامین در واقع یکی از نفراتی است که در جریان فرآیند استعدادیابی دانشگاه آزاد در فضای مدارس سما و واحدهای دانشگاه بستر بهتری برای ارائه توانمندی خود پیدا کرده است.‌
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
شکست رنک یک دنیا در اولین حضور آسیایی
«بنیامین»؛ اعجوبه‌ای که دانشگاه آزاد معرفی کرد
«بنیامین»؛ اعجوبه‌ای که دانشگاه آزاد معرفی کرد

سارا طاهری- پریا ناصری، گروه دانشگاه: شکست دادن غول پینگ‌پنگ جهان از کشور چین آن هم توسط بنیامین فرجی 14‌ساله ورزش دنیا را تحت تاثیر قرار داد. بازیکنی که روز گذشته در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا در رشته پینگ‌پنگ‌ مقابل «وانگ چوکین» که زمانی نفر اول رنکینگ جهان از کشور چین بود، قرار گرفت و با پیروزی مقابل او توانست نام ایران را جهانی کند. اتفاق عجیب این بازی آن بود که این بازیکن نوجوان‌ قهرمانی را شکست داد که از لحاظ سنی و نه از لحاظ تجربه حضور در ورزش های جهانی، فاصله چشمگیری با فرجی دارد.
بازیکنی که از 9‌سالگی تحت حمایت مسئولان دانشگاه آزاد قرار گرفت و حالا نام ایران را در جهان پرآوازه کرده است. او در واقع یکی از نفراتی است که در جریان فرآیند استعدادیابی دانشگاه آزاد در فضای مدارس سما و واحدهای دانشگاه بستر بهتری برای ارائه توانمندی خود پیدا کرده.‌ در این گزارش در گفت‌و‌گو با امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد و مهران احدی، سرمربی تیم تنیس روی میز تیم ملی نوجوانان و تیم دانشگاه آزاد به گفت‌و‌گو نشسته و از نحوه حمایت‌های دانشگاه آزاد از این استعداد ورزشی پرسیده‌ایم که در ادامه می‌خوانید. 

استعداد بزرگی که به ورزش تنیس‌روی میز معرفی شد
امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد ‌در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان» با بیان اینکه  اولین تیم حرفه‌ای که بنیامین فرجی با آن قرارداد منعقد کرد تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد ‌‌بود گفت: «فرجی در آن زمان حدودا یازده سال سن داشت. علی‌رغم اینکه او درگروه سن بزرگسالان نبود، از او حمایت کرده، قرارداد بستیم و در کنار بزرگسالان دانشگاه آزاد به صورت حرفه‌ای درلیگ شرکت کرد. فرجی بعد از حضور در لیگ دانشگاه آزاد ‌به مرور زمان شناخته شد و به ورزش حرفه‌ای تنیس روی میز معرفی شد و توانست صاحب دو مدال المپیک پاریس را  3 بر 2 شکست دهد.»او اضافه کرد: «بنیامین فرجی دانش‌آموزی بود که درکنار مربی تنیس روی میز دانشگاه آزاد تمرین می‌کرد.‌ مهران‌ احدی، مربی تنیس روی میز دانشگاه آزاد است که بنیامین در کنار آموزش دید. درواقع ما اولین تیمی بودیم که این استعداد را کشف و با او به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای قرارداد بستیم تا در لیگ شرکت کند.»
لشگری اضافه کرد: «بنیامین فرجی در سال 1400 با نوشاد عالمیان که عضو تیم مقابل دانشگاه آزاد بود بازی کرد. در آن زمان حتی قد او به سختی به میز تنیس می‌رسید و سوژه جذابی برای عکاسان شد که فردی با این سن و قد کوتاه چگونه در مقابل نوشاد عالمیان بازی می‌کند.»رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد ‌خاطرنشان کرد: «فرجی دو سال برای تیم دانشگاه آزاد بازی کرد و بعد از حرفه‌ای شدن عضو تیم‌های بزرگی مانند فراسنج، قهرمان سوپرلیگ تنیس روی میز شد. در واقع این دانشگاه آزاد بود که این استعداد را کشف کرد، پر و بال داد و تحویل فدراسیون تنیس روی میز داد.»

بنیامین نفر اول رنکینگ جهانی نوجوانان است
مهران احدی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران مرکزی، معاون دانشکده تربیت بدنی و سرمربی ‌‌تنیس روی میز تیم ملی نوجوانان و تیم دانشگاه آزاد گفت: «فرجی در سن 9‌سالگی تا حدودی در این زمینه پیشرفت کرده بود؛ ما بازی او را دیدیم و از طریق ارتباط با دوستان متوجه شدیم که استعداد و پتانسیل خاصی دارند و مقام‌هایی را در مسابقات زیر 9 سال کسب کرده است. چند سالی است که دانشگاه آزاد سیاستش را کشف و حمایت‌‌ استعداد‌ها در زمینه‌های مختلف قرار داده است که با تلاش‌ها و حمایت‌های دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد و دکتر لشگری، رئیس مرکز ورزش، این برنامه‌ها با تلاش هر چه بیشتر اجرا شده‌اند.» 
او اضافه کرد: «با همکاری دوستان، بنیامین را عضو تیم کردیم تا درکنار بازیکنان بزرگ و صاحب نام تمرین کند؛ تا آنجایی که در توان داشتیم از او حمایت کرده و همچنان مدیران ارشد دانشگاه ازجمله دکتر طهرانچی و لشگری از او حمایت کردند. ‌در تیم با تمرینات و مربیان خیلی خوب‌مان از جمله دکتر بهتری، مربی بدن‌ساز تیم دانشگاه و همچنین مربی بدنسازی تیم ملی نوجوانان با شرایط خاصی که بنیامین داشته روی ساختار بدنی‌اش برای پیشرفت آمادگی جسمانی‌اش برنامه‌ریزی انجام شد. به‌هر‌حال بازی در کنار بازیکنان بزرگ، تمرین و همنشین شدن بر‌ پیشرفت یک ورزشکار تأثیر می‌گذارد و از فرصت‌های مختلف برای پیشرفت او استفاده کردیم.» 
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران مرکزی در ادامه بیان کرد: «بنیامین سن خیلی پایینی داشت اما در مسابقات سوپر لیگ درفرصت‌های مختلف از او استفاده کردیم، بازی کرد و نتیجه خیلی خوبی هم کسب کرد. بنیامین در اولین بازی‌اش در سوپرلیگ با یک روحیه بسیار جسور، جنگنده و با انگیزه شروع کرد و خودش را در آن مسابقات به همه نشان داد. با توجه به اینکه بنده سرمربی تیم نوجوانانم از طرف دانشگاه و تیم ملی از این استعداد حمایت کردیم و خدا را شاکریم ‌که در حال حاضر بنیامین نفر اول رنکینگ جهانی نوجوانان شده و سهمیه انفرادی جوانان جهان را کسب کرده است. البته درکنار بنیامین فراز شکیبای سیزده‌ساله را داریم که از او هم در مسابقات لیگ استفاده کردیم و بچه‌های تیم ملی که سهمیه تیمی مسابقات جهانی نوجوانان را گرفتند.» 

فرجی در نخستین تجربه آسیایی خوش درخشید
سرمربی تنیس روی میز تیم ملی نوجوانان و تیم دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: «برای اولین بار است که سهمیه تیمی جوانان جهان را کسب کردیم و تیم به آن مسابقات اعزام خواهد شد. حدود یک ماه پیش هم با حضور بنیامین، فراز شکیبا، مبین امیری و یونس رحیمی توانستیم اولین مدال نقره تاریخی در تمام رده‌های سنی در قهرمانی آسیا را کسب کنیم.» او در ادامه توضیح داد: «این موفقیت بزرگی است که بنیامین چهارده‌ساله درانتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران اول شد. او برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد، اولین بازی تیم ملی بزرگسالانش با چین بود و در اولین بازی هم ‌با نفر اول دنیا که چینی است و نفر اول المپیک پاریس بود مسابقه داد.  اصلا کسی باور نمی‌کرد چنین نتیجه‌ای را کسب کند اما با توجه به همه حمایت‌های خانواده ، فدراسیون و دانشگاه آزاد به این موفقیت رسید.»احدی در خصوص نحوه حمایت‌های دانشگاه از بنیامین خاطر‌نشان کرد: «بنیامین هم عضو تیم بود و هم قراردادی درحد و اندازه خودش حمایت مالی داشت و در مراسم‌های مختلف پاداش‌هایی به او داده شد و از نظر روحی‌ و روانی، یک بازیکن‌ که در سن خیلی کم درکنار تیم بزرگسالان قراردارد مورد حمایت همه‌جانبه است.» 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰