مستند اچ بی او و تلاش ناکام برای اثبات هویت ساتوشی
گزارش‌ها حاکی از آن است که مستند جدید اچ بی او با هدف شناسایی خالق مستعار بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، پیتر تاد، توسعه‌دهنده هسته بیت‌کوین کانادایی را به عنوان مخترع این ارز دیجیتال معرفی کرده است.
  • ۶ ساعت قبل
  • 00
مستند اچ بی او و تلاش ناکام برای اثبات هویت ساتوشی
من ساتوشی هستم ولی نیستم!
من ساتوشی هستم ولی نیستم!
هومن جعفریخبرنگار

گزارش‌ها حاکی از آن است که مستند جدید اچ بی او با هدف شناسایی خالق مستعار بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، پیتر تاد، توسعه‌دهنده هسته بیت‌کوین کانادایی را به عنوان مخترع این ارز دیجیتال معرفی کرده است.
پیتر تاد، توسعه‌دهنده هسته بیت‌کوین، در این مستند اعتراف کرد که خالق بیت‌کوین ساتوشی ناکاموتو بوده است  اما این اعتراف آنطور که به نظر می‌رسد نیست.
طبق گزارش 9 اکتبر وبگاه پولتیکو، کالن هوباک تهیه‌کننده مستند پول الکترونیک، تاد و همچنین بنیانگذار پلتفرم بلک استریم آدام بک را با شواهدی روبرو می کند که هویت تاد به عنوان خالق بیت کوین را قطعی می کند.
پایان این مستند با گفتن تاد به پایان می رسد: «خب بله، من ساتوشی ناکاموتو هستم».
این اعتراف از طرف تاد، دلیل قطعی این نیست که توسعه دهنده کانادایی در واقع مخترع بیت کوین است. تاد در طول یک دهه اخیر به دلیل استناد مکرر به عبارت «من ساتوشی هستم» به عنوان راهی برای حمایت از حق حریم خصوصی خالق واقعی مشهور است.
تاد قبل از اولین نمایش مستند، علنا خالق بیت کوین بودن را انکار کرده است و پس از اینکه کلیپ هایی از مستند قبل از پخش آنلاین به بیرون درز کرد، به نظر می رسید که او را به عنوان ناکاموتو نشان می دهد، نتیجه گیری ها را زیر سوال برده است.
تاد پس از انتشار این مستند دوباره ساتوشی بودن را در شبکه های اجتماعی تکذیب کرد. تاد در پاسخ به نظر کاربری در 8 اکتبر در شبکه ایکس که  ادعای اچ بی او را رد کند، نوشت: «من ساتوشی نیستم».
تاد قبلا چندین بار با ساتوشی بودن شوخی کرده بود. در قسمتی از پادکست What Bitcoin Did در سال 2019، تاد به میزبان پیتر مک کورمک گفت: «من ساتوشی هستم، مانند بقیه.»
در طول پادکست، تولد به مک کورمک گفت که اولین بیت کوین خود را خیلی زود خریده است. این خرید زمانی صورت گرفت که نخستین ارز دیجیتال جهان حدود 20 سنت ارزش داشت، یعنی زمان خرید در اکتبر 2010، تقریباً دو سال پس از انتشار وایت پیپر بیت کوین در 31 اکتبر 2008.

چرا تاد ساتوشی نامیده شد؟
استدلال هالبک برای ادعای اینکه تاد ناکاموتو است، مبتنی بر یک پیام گزارش چت است که تاد نوشت که در آن ادعا می‌کند «متخصص پیشرو در جهان در مورد چگونگی قربانی کردن بیت‌کوین‌های خود است» و اضافه کرد که «یکی از این قربانی‌ها را انجام داده و من آن را با دست خودم انجام دادم».
هوباک تهیه کننده این مستند این پیام را به عنوان اعتراف به این موضوع طبقه بندی کرد که تاد برای همیشه توانایی خود را برای دسترسی به 1.1 میلیون واحد بیت کوین - به ارزش 69.4 میلیارد دلار حذف کرده است.
بیت کوین هایی که تصور می شود که در اختیار ناکاموتو باشد. پیش از افشای بمب توسط هابک در تاد، توسعه‌دهنده بیت‌کوین کانادایی دلیل خود را برای اینکه چرا خالق بیت‌کوین ناشناس ماندن را انتخاب کرد، ارائه کرد.
«اگر دلیل واقعی استفاده از نام ساتوشی […] این باشد که مردم بیت کوین را جدی بگیرند، چه؟ بنابراین آنها می توانند باور کنند که توسط یک رمزنگار واقعی ساخته شده است و نه یک بچه هنوز در مدرسه؟»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰