ارتش اسرائیل اعلام کرد
ارتش رژیم‌صهیونیستی تایید کرد که یحیی سنوار رهبر جنبش حماس زنده است و با میانجی‌ها ارتباط برقرار کرده است.
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
ارتش اسرائیل اعلام کرد
تایید زنده بودن یحیی سنوار
تایید زنده بودن یحیی سنوار

ارتش اسرائیل تایید کرد که یحیی سنوار رهبر جنبش حماس زنده است و با میانجی‌ها ارتباط برقرار کرده است.

پیش از این، در تصویری که ارتش اسرائیل روز یکشنبه هشتم مهرماه از جلسه‌ای که رئیس ستاد ارتش اسرائیل برگزار کرده بود، منتشر کرد، فهرستی از اهداف تروریسیتی روی صفحه نمایش در سالن دیده می‌شد که علامت سوالی نیز حول نام و عکس رهبر «حماس»، یحیی سنوار قرار داشت. بر اساس گزارشی که روزنامه «تایمز آو اسرائیل» منتشر کرده است، سنوار مدت نسبتاً طولانی از منظر عمومی غائب بوده و اسرائیل در حال تحقیق درباره امکان فوت او بوده است.

جنبش حماس اواسط مرداد یحیی السنوار را به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد. وی که ۶۲ سال سن دارد، ریاست جنش حماس در نوار غزه را برعهده داشته است. این تصمیم پس از شهادت شهید هنیه در ۱۰ مرداد صورت می‌گیرد که در عملیات کور و بزدلانه رژیم صهیونیستی در تهران به همراه محافظش به شهادت رسید.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی یک دادگاه رژیم صهیونیستی به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد. وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نامش را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰