بیانیه وزارت امور خارجه
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد: طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مشروع ملت فلسطین علیه اشغالگری صهیونیست‌ها بود.
  • ۶ ساعت قبل
  • 00
بیانیه وزارت امور خارجه
اسرائیل هر بار صفحه‌ای بر دفتر قطور جنایات می‌افزاید
اسرائیل هر بار صفحه‌ای بر دفتر قطور جنایات می‌افزاید

بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

هفتاد و شش سال است که غصب سرزمین فلسطین و نقض آشکار حقوق بنیادین مردم مظلوم آن به ویژه حق تعیین سرنوشت و حق حیات، روح و روان امت اسلامی و همه مردمان آزاده را جریحه دار کرده و صلح و ثبات در منطقه را دچار چالش مزمن و دائمی نموده است.

رژیم اشغالگر و آپارتاید صهیونیستی طی دهه‌ها اشغال سرزمین فلسطین، سیاست نسل‌کُشی و آواره ساختن مردمان فلسطین و هتک حرمت اماکن مقدس اسلامی را با حمایت مستقیم و غیرمستقیم حامیان غربی خود به ویژه آمریکا در فلسطین اشغالی اجرا کرده است.

اقدامی که مقاومت فلسطین یک سال پیش در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تحت عنوان عملیات طوفان‌الاقصی رقم زد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مشروع ملت فلسطین علیه اشغالگری و ظلم رژیم صهیونیستی بود. عملیات طوفان‌الاقصی خروش خشم فروخورده تاریخی ملت در بند فلسطین علیه هشت دهه اشغالگری، کشتار و نسل کشی بود.

در یک سال گذشته، شاهد تداوم و تشدید سیاست نسل‌کشی، کشتار جمعی و تروریسم سازمان یافته از سوی رژیم متجاوز صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری و نیز علیه ملت لبنان بودیم.

امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزد افکار عمومی ملت‌های آزاده دنیا منفور است و پیگرد کیفری و محاکمه سران این رژیم به اتهام ارتکاب شدیدترین جنایات بین المللی به ویژه نسل کشی، یک مطالبه جهانی شده است. پافشاری دولت‌های مستقل و ملت‌های آزاده برای پایان بی کیفری جنایتکاران صهیونیست و رسیدگی به جنایات آنها در دیوان بین المللی کیفری، و نیز ورود دیوان بین المللی دادگستری به موضوع برای توقف نسل کشی - علیرغم کارشکنی و مخالفت آمریکا و دیگر حامیان غربی رژیم اشغالگر - نشانه روشنی از خواست عمومی برای مجازات عاملان و آمران جنایات ارتکابی علیه مردم فلسطین است.

علی‌رغم جنایت‌های بی سابقه رژیم در یک سال اخیر و به رغم تخریب کامل غزه و قتل بیش از ۵۰ هزار انسان بیگناه، هدف شوم رژیم که همانا ریشه کن کردن مقاومت و اندیشه حق خواهی در برابر ظلم است، نه تنها محقق نگردیده بلکه با انگیزه و شوری بیش از بیش ادامه یافته است.

فقدان شخصیت‌ها و رهبران بزرگ مقاومت چون شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل مجاهد جنبش مقاومت اسلامی لبنان و شمار زیادی از فرماندهان و مسؤولان جبهه مقاومت، هرچند خسارت بزرگی است، اما خون پاک این شهیدان موجب می‌شود که آرمان آزادسازی فلسطین و مقاومت در برابر سلطه طلبی رژیم صهیونیستی بر منطقه، بیشتر از قبل زنده و زاینده باشد.

امروز مقاومت منحصر به فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و کشورهای اسلامی نیست، بلکه نفرت از اشغالگری و نسل کشی و اقبال نسبت به مقاومت در برابر رژیم غاصب به یک روند جهانی تبدیل شده است.

رژیم جعلی صهیونیستی که نماد بارز تروریسم سازمان یافته رسمی در جهان است، هر بار صفحه ننگین تازه‌ای بر دفتر قطور جنایات بین‌المللی خود می‌افزاید؛ صهیونیست‌ها در یک‌سال گذشته هیچ هدف نظامی را نشانه نرفته‌اند، بلکه هدف رژیم صهیونیستی فقط مردم، عبادتگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، دفاتر نمایندگان رسانه‌ها و در کل مردم عادی و زیرساخت‌های انسانی و نه نظامی بوده است.

ارتکاب جنایات بین‌المللی از جمله جنایات جنگی، نسل‌کُشی و جنایات علیه بشریت، نقض فاحش همه هنجارهای اخلاقی-انسانی و قواعد بین المللی است وبدون تردید موجب مسئولیت کیفری آمرین و مرتکبین این جنایات و نیز حامیان و همدستان رژیم خواهد بود.‌

جمهوری اسلامی ایران کشتار بیش از ۵۲ هزار انسان بی‌گناه - که بیشتر آنها زن و کودک هستند-، زخمی شدن بیش از صد هزار نفر و آواره ساختن بیش از دو میلیون فلسطینی درغزه، تحمیل قحطی و گرسنگی برمردم، و همچنین تجاوزات مکرر به لبنان و کشتار و کوچاندن مردم غیرنظامی این کشور را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند و بر ضرورت توقف فوری تجاوزگری و جنایات رژیم علیه مردم منطقه تاکید می‌نماید.

حامیان رژیم اشغالگر بویژه آمریکا به دلیل ارائه کمک‌های تسلیحاتی و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی، در جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و لبنان وسوریه و یمن شریک و همدست بوده و باید پاسخگو باشند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید برموضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات رهایی بخش و ضداشغالگری مردم فلسطین ولبنان و پشتیبانی همه‌جانبه از مقاومت در برابر اشغال و تجاوز، بار دیگر همبستگی خود را با آرمان ملت فلسطین تا آزادی سرزمین تاریخی فلسطین از لوث وجود اشغالگران و احقاق حقوق حقه ملت فلسطین ازجمله تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف اعلام می‌دارد.

جمهوری اسلامی ایران همه کشورهای اسلامی و عربی منطقه را به درک وضعیت خطیر ناشی از ستیزه جویی و توسعه طلبی خشن رژیم اشغالگر دعوت کرده و ضرورت همکاری وانسجام اسلامی و انسانی برای توقف شرارت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار می‌دهد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰