اعتراض باشگاه پرسپولیس به حکم دروازه‌بان سابقش
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتقاداتی در مورد رای علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش مطرح کرد.
  • ۶ ساعت قبل
  • 00
اعتراض باشگاه پرسپولیس به حکم دروازه‌بان سابقش
درویش: رای بیرانوند یکی از لکه‌های ننگین فوتبال ایران است
درویش: رای بیرانوند یکی از لکه‌های ننگین فوتبال ایران است

امروز (شنبه) حکم کمیته وضعیت در خصوص پرونده شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند اعلام شد که براین اساس دروازه بان سابق پرسپولیس به جریمه مالی و 4 ماه محرومیت تعلیقی محکوم شد. 

رضا درویش  مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از برتری تیمش  مقابل چادرملو درمورد محرومیت تعلیقی چهار ماهه علیرضا بیرانوند، اظهار کرد: یکی از روزهای سیاه فوتبال ایران پس از آن شبی که ناخودآگاه سقف قراردادها را چند ساعت مانده به پایان وقت بالا بردند، رقم خورد و این رای یکی از لکه‌های ننگین فوتبال ایران است. هیچ ادله قانونی برای این کار نیست و همه دوستان و مسئولان این کمیته که رای را صادر کردند، در جلسات خصوصی به من گفتند از لحاظ قانونی، امکان تعلیق حکم وجود ندارد.

او افزود: متاسفانه مشکل این‌ها با پرسپولیس است. ۳ ساعت مانده به پایان زمان بارگذاری اسامی تیم‌های ایرانی، سقف را اضافه می‌کنند. یعنی می‌خواهند با تیم ما مقابله کنند. مسئولش می‌گوید از فلان تیم به جهت مشکوک بودن یک صحنه عذرخواهی می‌کنم. یعنی نتوانستم آنچه به شما وعده دادم بدهم. جالب است لنگ روی لنگ انداخته و می‌گویند فیفا و AFC سیاسی هستند. خودشان که سیاسی‌تر هستند.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: چرا وقتی خودشان کاری را انجام می‌دهند سیاسی نیست. فقط دیگران را متهم می‌کنند‌. این‌ها قهرمانی‌های مکرر پرسپولیس را برنمی‌تابند. از همه ابزارها استفاده می‌کنند تا جلوی این قهرمانی‌ها را بگیرند اما همین امروز با یکی از وکلای CAS صحبت کردم که گفت نمی‌خواهد دفاعیه بفرستید بلکه همین آرا را بفرستید، قول می‌دهیم محکومیت را صادر می‌کنیم.

درویش درپاسخ به این سوال که آیا قطعا به کمیته استیناف شکایت می‌کنند، گفت‌: بله‌. از همین الان نیز تئوری این‌ها را می‌گویم که در استیناف نیز پرونده را چندین ماه طول می‌دهند. چگونه شب گذشته یک نفر مصاحبه می‌کند و اجازه ندادند کار به صبح بکشد او را محروم کردند اما حکم ما نزدیک به چهار ماه ماند، حرف‌های مختلف زدند و بهانه‌های مختلف برایش آوردند. در عمل نشان دادند با پرسپولیس و قهرمانی‌هایش مشکل دارند. هواداران هم باید هوشیار باشند و بدانند برنمی‌تابند یک تیم این همه هوادار داشته باشد و فقط به پشتوانه آنها قهرمان شود.

در این راستا باشگاه پرسپولیس نسبت به حکم محرومیت اعلام شده در مورد علیرضا بیرانوند اعتراض دارد و نامه اعتراض خود را ارائه می دهد.

متن بیانیه باشگاه به شرح ذیل است:

کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال پس از بررسی‌های فراوان رای به حقانیت باشگاه پرسپولیس در دعوا و شکایت علیه علیرضا بیرانوند داد و بازیکن پیشین پرسپولیس را محکوم به پرداخت غرامت و هزینه دادرسی کرد.
این کمیته همچنین بازیکن را طبق مقررات انضباطی فوتبال ایران به چهار ماه محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی محکوم نمود که حداقل محرومیت در زمان فسخ غیر موجه قرارداد از سوی بازیکن است اما همین محرومیت به حالت تعلیق درآمده است که در عمل اثر سویی برای نامبرده نخواهد داشت. اثری که قانون‌گذار آن را طبعا از جهت اثر بازدارندگی و ایجاد نظم و انضباط قراردادی و مالی برای فوتبال و لیگ در مقررات گنجانده است.
بنا بر حکم صادره؛
-علیرضا صفر بیرانوند و باشگاه تراکتور به نحو تضامنی به پرداخت مبلغ ۱۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان غرامت به‌علاوه ۷۶۵ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان بابت هزینه دادرسی در حق خواهان گردیدند.
-علیرضا صفر بیرانوند، همچنین به ۴ ماه محرومیت از شرکت در بازی‌های رسمی، اعم از باشگاهی و ملی محکوم شد ولی این محرومیت به مدت یک سال تعلیق می‌شود.

به هر روی هر چند این حکم حقانیت باشگاه پرسپولیس و صداقت آن را به اثبات رساند و بیانگر عملکرد موفق مدیرعامل و بخش حقوقی در این حوزه بوده است و برای نخستین بار در مواجهه با فسخ‌های یک طرفه در باشگاه پرسپولیس روی داد ولی بدون تردید نسبت به این رای معترض هستیم.
در این ارتباط باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته است موضوع را تا انتها و اعمال قطعی محرومیت، پیگیری نماید. در این مرحله طبق روال قانونی و تعریف شده اعتراض خود را در رکن قضایی داخلی فوتبال دنبال خواهیم کرد و اگر خواسته بر حق و قانونی باشگاه و هواداران تامین نشود، بدون تردید بردن پرونده به ارکان قضایی بین‌المللی فوتبال و ورزش در دستور کار است.
باشگاه پرسپولیس قطعا این پیگیری را برای دفاع از حقوق خود و هواداران به عنوان اقدامی بازدارنده در مقابل رفتارهای مشابه انجام می‌دهد.
باشگاه پرسپولیس همچنین در این ارتباط در ساعات آینده بیانیه حقوقی را صادر خواهد کرد.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰