حماقت صهیونیست‌ها 
تجربه نشان داده رفتارهای رژیم از عقلانیت پیروی نمی‌کنند. آنها پس از عملیات وعده صادق قصد داشتند به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنند که با هشدار تهران درخصوص تغییر دکترین هسته‌ای و همچنین فشار متحدان‌شان از این کار منصرف شدند. 
  • ۶ ساعت قبل
  • 00
حماقت صهیونیست‌ها 
ماجرای موشک‌هایی که بعد از «وعده صادق» در عراق پیدا شد
ماجرای موشک‌هایی که بعد از «وعده صادق» در عراق پیدا شد
سید مهدی طالبیدبیر سرویس جهانشهر

فرهیختگان: تجربه نشان داده رفتارهای رژیم از عقلانیت پیروی نمی‌کنند. آنها پس از عملیات وعده صادق قصد داشتند به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنند که با هشدار تهران درخصوص تغییر دکترین هسته‌ای و همچنین فشار متحدان‌شان از این کار منصرف شدند. 

منابع رسانه‌ای عبری اعلام کرده‌اند اهداف هسته‌ای، کارخانه‌های موشکی، پایگاه‌های نظامی و تعدادی از تاسیسات نفتی و زیرساختی، مدنظر صهیونیست‌ها برای حمله و واکنش به عملیات وعده صادق2 است. آنها پس از عملیات وعده صادق، درنهایت تصمیم گرفتند در عملیاتی ترکیبی به سامانه اس300 مستقر در پایگاه هشتم هوایی در اصفهان حمله کنند.

در این حمله، نخست عوامل نفوذی وابسته به موساد تلاش کردند با چند ریزپرنده که گفته می‌شود تعداد آنها سه مورد بوده، به پایگاه نفوذ کنند که این ریزپرنده‌ها در اثر جنگ الکترونیک یا اصابت به حفاظ‌های پایگاه منهدم شدند. از سوی دیگر تصاویر منتشر شده در عراق نشان می‌داد بدنه و تنه اصلی سه موشک بالستیک هواپرتاب در خاک این کشور فرود آمده است. نقل‌های مختلفی درخصوص این سه موشک وجود دارد؛ برخی منابع مدعی اصابت این موشک‌ها به پایگاه اصفهانند و ادعا می‌کنند ریزپرنده‌ها برای مشغول‌سازی پدافند مجموعه هوایی به کار رفته‌اند و برخی دیگر نیز تاکید دارند موشک‌های تل‌آویو رهگیری شده یا در خارج از مرزهای ایران توسط خود صهیونیست‌ها از کار افتاده اما رژیم قصد داشته اگر ریزپرنده‌ها تخریبی به بار آوردند، ادعا کند این موفقیت بر اثر حمله موشکی به دست آمده است.

با وجود آنکه تهران تهدید کرده بود در صورت واکنش رژیم بار دیگر فلسطین اشغالی را موشکباران می‌کند، ابعاد محدود اقدام صهیونیست‌ها آنان را رهاند. صهیونیست‌ها پس از عملیات وعده صادق2 نیز درصدد پاسخ برآمده‌اند. سپاه در بیانیه خود بلافاصله پس از تهاجم به سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد در صورت تلاش تل‌آویو برای اقدام علیه منافع ایران، حمله شدیدی علیه پایگاه‌ها و زیرساخت‌های آن‌ها به اجرا درخواهد آورد. به نظر می‌رسد اگر تل‌آویو حماقت کند، تعدادی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و فناوری‌اش را از دست بدهد. 

متن کامل گزارش مهدی طالبی را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰