پشت‌پرده جریمه یک میلیاردی سرخ‌ها؛ کار خودی‌ها بود!
یکی از اعضای اخراجی کادر پزشکی پرسپولیس که در جریان جعلی بودن مدارک نبیل باهویی بود، این اطلاعات را در اختیار ایفمارک قرار داد.
  • ۱ ساعت قبل
  • 00
پشت‌پرده جریمه یک میلیاردی سرخ‌ها؛ کار خودی‌ها بود!
چرا جذب وینگر مراکشی پرسپولیس منتفی شد؟
چرا جذب وینگر مراکشی پرسپولیس منتفی شد؟
حمیدرضا اسکندریخبرنگار

پرسپولیس در روزی که انتظار می‌رفت با یک نتیجه خوب از سد پاختاکور گذشته و شکست هفته اول خود در لیگ نخبگان را جبران کند دو امتیاز حساس دیگر را از دست داد تا کارش برای صعود سخت‌تر شود. شاید سرخپوشان تصور نمی‌کردند بعد از گلزنی در دقیقه ابتدایی بازی در ادامه مسابقه به مشکل بخورند و به همین خاطر آن‌طور که باید برای پیروزی تلاش نکردند. همین مساله باعث شد خوان گاریدو و شاگردانش در پایان بازی فقط حسرت دو امتیاز از دست رفته را بخورند. این تساوی آنقدر برای آنها دردناک بود که در رختکن از کادرفنی گرفته تا بازیکنان سکوت اختیار کردند؛ چراکه واقعا حرفی هم برای گفتن باقی نمانده بود. گاریدو نیز متوجه ناراحتی شاگردانش شد و ترجیح داد اگر حرفی دارد در تمرین فردای مسابقه آن را مطرح کند. به هر جهت سرخپوشان روز گذشته ریکاوری داشتند تا خود را برای بازی آینده با چادرملو آماده کنند. 

توصیه گاریدو به شاگردانش
سرمربی اسپانیایی پرسپولیس روز گذشته قبل از شروع تمرین تیمش شاگردان خود را جمع کرد و توصیه‌هایی به آنها داشت. او در صحبت با بازیکنانش بر این نکته تاکید داشت که نباید به این راحتی دو امتیاز خانگی از دست می‌دادند و اظهار امیدواری کرد بتوانند در بازی‌های آینده این امتیازات از دست رفته را جبران کنند. گاریدو در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به بازیکنان توصیه کرد نباید فکر کنند با یک گل کار تمام است و انتظارش این بوده که آنها بعد از زدن گل زودهنگام با تمرکز بیشتری بازی کرده و ‌انگیزه‌شان برای زدن گل‌های بعدی کم نمی‌شد. سرمربی پرسپولیس همچنین از شاگردانش خواست که از این تساوی درس گرفته و برای بازی‌های آینده اینقدر راحت امتیاز از دست ندهند. ناگفته نماند سرخپوشان نیز بابت اتفاق رخ داده حسابی ناراحت بودند و اعتقاد داشتند پاختاکور حریفی نبوده که نتوانند آن را در تهران شکست دهند. 

حمایت سرخپوشان از یاسین
عدم توجه خوان گاریدو به یاسین سلمانی غیر از هواداران پرسپولیس و خبرنگاران با تعجب تعدادی از بازیکنان تیم هم همراه شده است. در همین راستا وقتی در بازی با پاختاکور گاریدو باز هم تشخیص داد که یاسین به کار تیمش نمی‌آید برخی از بازیکنان نزد این بازیکن رفته و از او حمایت کردند. همبازیان سلمانی بازی کردن او را حق مسلمش می‌دانستند و متعجبند که چرا بازیکنی با این کیفیت در اندیشه‌های گاریدو جایی ندارد درحالی‌که بازیکنان تازه‌وارد خیلی راحت به او ترجیح داده می‌شوند. یاسین باز هم دوشنبه شب ناراحت‌ترین بازیکن تیمش بود و تحمل شرایط موجود برایش حسابی سخت شده است. چه‌بسا با ادامه این روند او در نیم‌فصل تصمیم به جدایی بگیرد. بزرگ‌ترهای تیم همچنان سعی می‌کنند به یاسین دلگرمی دهند و حتی باخبر شدیم مسئولان باشگاه هم به گاریدو توصیه کرده‌اند که توجه بیشتری به سلمانی داشته باشد، از این جهت که او قبل از مصدومیت بازیکن مهمی برای پرسپولیس بوده است. 

نارضایتی گاریدو از زمین تمرین 
زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی کیفیت خود را از دست داده و تمرین سرخپوشان در این زمین و زیر باران باعث شد چمن آنجا خراب‌تر شود. در زمان سرمربیگری یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس او هرگز اجازه نمی‌داد در زمان بارندگی تیمش در زمین چمن تمرین کند؛ چراکه اعتقاد داشت چمن خراب خواهد شد. در همین زمینه نیز گاریدو از افشین پیروانی خواسته با همکاری باشگاه سریع‌تر یک زمین تمرین خوب برای تیم پیدا کنند تا بتوانند کارهای تاکتیکی را بهتر و کامل‌تر انجام دهند. در حال حاضر باشگاه پرسپولیس به تکاپو افتاده سریع‌تر یک زمین مناسب برای سرخپوشان پیدا کند اما هنوز جای خوبی را پیدا نکرده‌اند. شاید برای گاریدو هنوز درکش سخت باشد که پرسپولیس با این اسم و رسمی که دارد با مشکل زمین تمرین مواجه است و از طرفی یک ورزشگاه مناسب و ایده‌آل هم برای میزبانی از رقبای داخلی و خارجی ندارد. هرچند او در مقطعی به فوتبال ایران آمده که فقدان یک ورزشگاه کامل با امکانات خوب در کشورمان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود تا حدی که سرخابی‌ها مجبورند در ورزشگاه شهر قدس میزبان حریفان آسیایی خود باشند. 

پرسپولیس دیگر به شهر قدس نمی‌رود؟
کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه شهر قدس در بازی پرسپولیس و پاختاکور کاملا به چشم می‌آمد و بارش باران نیز باعث شد دو تیم به سختی توپ را روی زمین به گردش دربیاورند. در این میان برخی از بازیکنان پرسپولیس از شرایط بد زمین چمن این ورزشگاه گلایه و اعتقاد داشتند دیگر نباید در آنجا بازی‌های خانگی خود را برگزار کنند. در حال حاضر قرار شده بازی پرسپولیس با چادرملو به دلیل اینکه استقلال هم در همین روز(روز شنبه پیش رو) با تیم هوادار در شهر قدس بازی دارد، در ورزشگاه تختی برگزار شود اما احتمال اینکه سرخپوشان بخواهند تا آماده شدن ورزشگاه آزادی در همین ورزشگاه بازی‌های خود را انجام دهند، زیاد است. البته قرار شده در این زمینه بعد از بازی پرسپولیس و چادرملو تصمیم گرفته شود. از این جهت که آنها هنوز از شرایط زمین چمن ورزشگاه تختی آگاهی ندارند و اول باید در این زمین بازی کنند و بعد تصمیم‌گیری کنند. ناگفته نماند ورزشگاه تختی هنوز تاییدیه AFC را ندارد و تا زمانی که این اتفاق رخ نداده پرسپولیس نمی‌تواند در این ورزشگاه میزبان رقبای آسیایی خود باشد. 

گاریدو مخالف بازگشت خانبان
مدیریت باشگاه پرسپولیس هفته گذشته در واکنش به کنار گذاشته شدن مهرداد خانبان از کادرفنی تیمش مدعی شد خیلی زود (فردای همان روز) با خانبان جلسه خواهد گذاشت تا شرایط را برای بازگشت او فراهم کند. جالب اینکه رضا درویش با گذشت یک هفته از این اظهارنظرش بعد از بازی پرسپولیس و پاختاکور همچنان اعلام داشت قصد دارد با خانبان جلسه بگذارد. اما در این مورد باخبر شدیم گاریدو موافق بازگشت خانبان به کادرفنی تیمش نیست و بعید است واسطه‌گری درویش در این زمینه جواب دهد. هرچند او تا الان فقط در رسانه پیگیر این قضیه بوده و جلسه‌ای با خانبان نداشته اما شکی در این نیست که درویش و پیروانی به دنبال اینند گاریدو را متقاعد به بازگشت خانبان کنند. آنالیزور سابق پرسپولیس که تمایل دارد مربی این تیم شود بعد از اختلاف نظر با گاریدو هنوز در تیمی مشغول به کار نشده، درحالی‌که در تابستان از سوی یحیی گل‌محمدی دعوت به همکاری شده بود.

چرا جذب وینگر مراکشی منتفی شد؟
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس را بابت نقش داشتن در جعل مدارک پزشکی نبیل باهویی مبلغ یک میلیارد تومان جریمه کرد و فردی که در این زمینه مقصر اصلی بود نیز یک‌سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. اما چطور ایفمارک متوجه شد گزارش ارسال‌شده همراه با مدارک پزشکی نبیل باهویی معتبر نیست؟ گویا یکی از اعضای اخراجی کادر پزشکی پرسپولیس که در جریان این موضوع قرار داشته با اطلاعاتی که در اختیار ایفمارک قرار می‌دهد به‌نوعی مانع صدور مجوز برای جذب بازیکن خارجی دیگر برای باشگاه سابقش می‌شود. درواقع باشگاه پرسپولیس اطمینان داشت که مدارک پزشکی نبیل نشان می‌دهد او از ناحیه ستون فقرات مشکل داشته اما این باشگاه مطلع نبود که فرد نزدیک به این بازیکن و ایجنتش گزارش پزشکی مربوط به نبیل را گم کرده و به‌خاطر همین مجبور شده گزارش دیگری را از جای دیگری آماده کند و از طریق باشگاه پرسپولیس به ایفمارک ارائه دهد. اما اینکه چطور عضو سابق کادر درمانی باشگاه از ماجرا اطلاع داشته و ایفمارک را در جریان قرار داده است نیز در نوع خودش جالب توجه است. به هر شکل برای کمیته انضباطی ثابت شده که باشگاه پرسپولیس مقصر این جعل گزارش پزشکی نبوده اما برای اینکه این گزارش از سوی این باشگاه به ایفمارک ارائه شده، جریمه یک میلیارد تومانی برای باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته است. ناگفته نماند رضا درویش همان روزی که گاریدو را به باشگاه فراخواند و از او خواست قید جذب وینگر مراکشی مدنظرش را بزند باخبر شده بود که با ماجرای رخ‌داده سهمیه جذب بازیکن خارجی‌شان سوخته است و کاری نمی‌توانند انجام دهند. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰