زخم کاری دموکرات‌ها بیشتر جمهوری‌خواهان
شاید دونالد ترامپ با رفتار‌های نامتعارف خود در اذهان عمومی به پدر تحریم‌های ایران شناخته شود، اما نتایج حاکی از آن است که بایدنِ دموکرات تعداد دستور اجرایی تحریمی بیشتری نسبت به ترامپ اعمال کرده است. بدین ترتیب روسای جمهور دموکرات آمریکا هم از نظر کمیت و کیفیت، بدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده‌اند.
  • ۶ ساعت قبل
  • 00
زخم کاری دموکرات‌ها بیشتر جمهوری‌خواهان
کدام رئیس‌جمهور آمریکا بدتر ایران را تحریم کرد؟
کدام رئیس‌جمهور آمریکا بدتر ایران را تحریم کرد؟
فاطمه سادات مرتضویخبرنگار

طبق بررسی‌های فرهیختگان، باراک اوباما در ایجاد، تمدید و به‌روز‌رسانی گسترده‌ترین زیرساخت‌های تحریمی علیه ایران، از دیگر روسای جمهوری آمریکا جلوتر بوده و در دوره وی بیشترین تحریم‌ها از لحاظ اثرگذاری و دربرگیری علیه ایران اعمال شد.  ایجاد زیرساخت اولیه تحریم کامل سیستم مالی و تجاری و بانکی، حمل و نقلی، خودروسازی و صنایع ایران اولین بار توسط این رئیس‌جمهور دموکرات ایجاد شده است.

گرچه شاید دونالد ترامپ با رفتار‌های نامتعارف خود در اذهان عمومی به پدر تحریم‌های ایران شناخته شود، اما نتایج حاکی از آن است که بایدنِ دموکرات تعداد دستور اجرایی تحریمی بیشتری نسبت به ترامپ اعمال کرده است. بدین ترتیب روسای جمهور دموکرات آمریکا هم از نظر کمیت و کیفیت، بدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده‌اند. در مجموع تعداد دستورات اجرایی تحریمی در دوره دموکرات‌ها 124 عدد و در دوره جمهور‌ی‌خواهان 92 عدد بوده است.

متن کامل گزارش فاطمه سادات مرتضوی، خبرنگار گروه اقتصاد را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰