راه «نصرالله» ادامه دارد
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل این جنبش در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تایید کرد.
  • ۷ ساعت قبل
  • 00
راه «نصرالله» ادامه دارد
واکنش‌ها به شهادت سید حسن نصرالله
واکنش‌ها به شهادت سید حسن نصرالله

حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است. در ادامه واکنش‌ها به این واقعه تلخ را بخوانید:

حماس: جنایت ترور نصرالله تنها باعث افزایش قاطعیت و پافشاری در راستای مقاومت در لبنان و فلسطین خواهد شد
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت؛ «ما به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و همچنین آزادگان جهان شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که به همراه گروهی از برادرانش در نبرد طوفان الاقصی و در راه قدس به شهادت رسید را تسلیت می‌گوییم. جنایت ترور نصرالله تنها باعث افزایش قاطعیت و پافشاری در راستای مقاومت در لبنان و فلسطین خواهد شد.  تاریخ ثابت کرده است که مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی با تمامی تشکیلات و اماکن حضور آن‌ها هر گاه رهبر و فرماندهی را از دست می‌دهد، یک نسل جدید از رهبران شجاع‌تر، قوی‌تر و مصمم‌تر برای ادامه رویارویی با دشمن صهیونیستی در همان راه جانشین آنان خواهد شد تا دشمن صهیونیستی را شکست و آن از سرزمین و منطقه حذف کنند. ما با الفاظ شدیداللحنی تجاوزات شنیع دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان مسکونی در «حارة حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و آن را اقدامی تروریستی ظالمانه، کشتار و جنایتی شنیع تلقی می‌کنیم.»

 سید مقتدی صدر: او عزتمندانه زندگی کرد و سربلند به شهادت رسید
 سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در حمله  رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و ساختمان مرکز فرماندهی این جنبش را تسلیت گفت و نوشت: از خداوند می‌خواهم با سایر شهدای مقاومت در جوار پیامبر (ص)، امام علی (ع) و امام حسین (ع) دیدار کند. او عزتمندانه زندگی کرد و سربلند به شهادت رسید.

محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.

سید حسن خمینی: شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی‌بدیل خویش نهال حزب الله لبنان را تبدیل به درختی تناور و ریشه‌دار کرد
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در پیامی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی بدیل خویش به مدت بیش از ۳۰ سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه‌دار کرد.

عارف: خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت باعث نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد
محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله لبنان، خاطرنشان کرد: خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، باعث نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

خاتمی: امیدوارم این خون‌های پاک موجبات شکست و رسوائی رژیم را فراهم کند
سید محمدخاتمی، رئیس دولت اصلاحات نیز در پی شهادت سید حسن نصرالله در پیامی نوشت: شهید سرفراز و با فضیلت حضرت سید حسن نصرالله که زندگی مومنانه و موثر خود را با مقاومت در برابر تجاوز و آدمکشی و اشغال و مبارزه با تبعیض و نسل کشی و ستم معنی کرد، اینک بدیدار معبود شتافته است ولی دل همه آزادیخواهان و حق طلبان بخصوص ملت شریف و با فرهنگ لبنان مظلوم را سخت به درد آورده است. ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سالهاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی اینبار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر بخصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سید حسن نصرالله است. دریغا که در این ایّام دست آدم کشان خون آشام نه تنها باز است که جنایات آنان صریحاً یا تلویحاً مورد تایید قدرتهائی است که با کمکهای مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود شریک جرم جنایتکاراند.
وی در ادامه تصریح کرد: در عین حال تردید نکنیم که هرچه بر تعداد شهیدان راه آزادی و مدافعانی از کرامت و عزت انسان افزوده می شود، کارنامه سیاه آدمکشان و تروریست های وحشی در برابر وجدان های بیدار و مردم آزاده جهان پر برگ‌تر می گردد. درود به روان پاک این شهید عزیز و همه شهیدان لبنان مظلوم و طلب شفای عاجل برای آسیب دیدگان حوادث اخیر دارم. امید است که این خونهای پاک که بهرحال سبب بیداری و هوشیاری بیشتر مظلومان می شود هرچه زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوائی رژیم جنگ‌طلب اسرائیل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند. امیدوارم که همه‌ی مردم منطقه و جهان به ویژه ملت مظلوم و سرفراز فلسطین و محرومان و مقاومان گرانقدر در لبنان عزیز بتوانند طعم آزاد زیستن و سربلند زندگی کردن و استقلال و پیشرفت را بچشند. و خداوند بر این مهم توانا است.

ظریف: نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد
محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهوری ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.»

جهانگیری: ضرورت امروز تقویت انسجام ملی حول رهبری معظم انقلاب اسلامی است
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت و تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. ضرورت امروز پرهیز از اختلاف و عیب‌جویی در داخل و تقویت انسجام ملی حول رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

علی اکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی درپیامی نوشت: مبارزه در راه حق شهید سیدحسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سویه خواهد شد.

دکتر طهرانچی: ترور رهبر حزب الله و نیروهای مقاومت در حملات شب گذشته به لبنان، ضرورت اتحاد و همبستگی مسلمانان و دولتهای منطقه را برای خنثی‌سازی توطئه‌های این رژیم منحوس را می‌طلبد

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله و سیدعباس نیلفروشان را تسلیت گفت، متن کامل پیام به شرح ذیل است: 

بسمه تعالی

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ و َمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت مجاهد سرافراز حجت الاسلام و المسملین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار سیدعباس نیلفروشان فرمانده فقید عملیات سپاه قدس را به همراه جمعی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت و مردم بی‌دفاع لبنان در منطقه ضاحیه به دست جنایتکاران سفاک صهیونیست موجب تاسف و تالم شد.

این جنایت و کشتار گسترده غیرنظامیان و اعضای جبهه مقاومت اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی در لبنان و نوار غزه ثابت کرد که درندگی و ترورهای این رژیم جعلی پایان ندارد و مطمئنن دولتهای غربی به ویژه آمریکای جهانخوار همدست این تروریستها هستند و باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

ترور رهبر حزب الله و نیروهای مقاومت در حملات شب گذشته به لبنان، ضرورت اتحاد و همبستگی مسلمانان و دولتهای منطقه را برای خنثی‌سازی توطئه‌های این رژیم منحوس را می‌طلبد، بی‌تردید وعده الهی در قبال ظالمان و مستکبران تحقق پیدا خواهد کرد.

اینجانب شهادت اسطوره مقاومت، سیدحسن نصرالله و همرزمان ایشان در جبهه مقاومت و مردم بی‌دفاع لبنان را محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر انقلاب، خانواده‌های شهدای داغدار این جنایت ددمنشانه و مردم شریف لبنان تسلیت گفته و برای همه شهدای گرانقدر علو درجات و رحمت واسعه الهی مسئلت دارم. مسلمَن خون پاک این شهدا سنگ بنای نابودی این رژیم منحوس در منطقه خواهد بود.

ما دانشگاهیان با لبیک به پیام حضرت آقا هر چه در توان داریم جهت پیروزی جبهه مقاومت و حزب الله سرافراز به کار خواهیم گرفت و ان شاالله روز به روز این نصرت بر رژیم صهیونیستی حاصل می‌شود.

مخبر: خون پاک شهید سید حسن نصرالله، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان، تاکید کرد: سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب های ما خواهد ماند.

در پیام دکتر محمد مخبر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمانده بزرگ جبهه حق علیه باطل به آرزوی دیرینه خویش رسید و اکنون او نماد دیگری برای جهان اسلام و همه مبارزان جبهه مقاومت و آزادگان سراسر دنیا برای مردانگی و آزاده خواهی در طول تاریخ است.

سید حسن نصرالله از همان زمانی که رهبری حزب الله لبنان را به دست گرفت و جانشین دبیرکل شهید آن شد، می دانست که روزی اینچنین و نه در بستر مرگ و بیماری به لقاء پروردگار خویش خواهد رفت. او چون مجاهدی نستوه و فرمانده ای مقتدر سالها در مقابل جانیان صهیونیست ایستاد و ضربات متعددی به پیکره پوشالی آنها وارد آورد و بارها تا مرز شهادت پیش رفت و در این مسیر حتی شهادت فرزند و نزدیک ترین یارانش نیز او را ذره‌ای از تحقق آرمان آزادی قدس متزلزل نساخت. او در طول یکسال گذشته نیز همچون پدری مهربان همواره نگران فلسطین و غزه بود و نگذاشت رژیم سفاک صهیونیستی بی محابا و بدون نگرانی به کشتار و نسل کشی خود در آن منطقه ادامه دهد.

رژیم نامشروع و اشغالگر قدس با اقدام رذیلانه اخیر، بیش از پیش درنده‌خویی خود را بر همگان اثبات کرد و نشان داد که این غده سرطانی و حامیانش برای نیل به اهداف نامشروع خود از هیچ اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی دریغ نخواهد کرد. بی‌شک خون پاک این شهید بزرگوار، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد و به فضل خداوند متعال، آرمان آزادی فلسطین روز به روز درخشنده‌تر و قابل دسترس‌تر خواهد بود.

سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب های ما خواهد ماند. پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست های کودک کش پای برجا نگه می دارند.

از صمیم قلب پیام تبریک و تسلیت خود را تقدیم رهبری معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران، جریان مقاومت اسلامی در سراسر جهان و به ویژه لبنان عزیز ، حزب الله سرافراز و خانواده معزز شهید نصرالله ابراز می دارم و یقین دارم خون پاک این شهید به سقوط ذلیلانه صهیونیست ها شتاب خواهد داد.

حاتمی‌کیا: راه مقاومت زنده است

 ابراهیم حاتمی‌کیا در پی شهادت سیدحسن نصرالله دلنوشته‌ای منتشر کرد، متن دلنوشته به شرح زیر است:‌ 

انا لله و انا الیه راجعون

سید این احوال دو گانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود. کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی.  سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم.

سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد. سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت.

صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام الله که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز هم‌نشینی خدا چیزی نمی‌بیند.    

سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود. من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم. سید زنده است. راه مقاومت زنده است.

آیت‌الله سیستانی: مانند سیدحسن نصرالله در دهه‌های اخیر به ندرت دیده می‌شود

پیام تسلیت آیت‌‌الله سیستانی بدین شرح هست: با نهایت تاسف خبر شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله و جمعی از برادران مقاومت شریف لبنان و ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه در کشتار فاجعه‌برانگیز ارتش رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت عزیز را دریافت کردیم.

این شهید بزرگوار نمونه رهبری بوده که مانند وی در دهه‌های اخیر به ندرت دیده می‌شود. وی با آزادسازی سرزمین‌های لبنان، نقش برجسته خود در پیروزی بر اشغالگران صهیونیستی را ایفا کرد و با تمام توان خود، به عراقی‌ها در آزادسازی کشور خود از تروریست‌های داعشی کمک کرده است و مواضعی عظیم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اتخاذ کرد تا جایی که حیات گرانقدرش را فدای آن کرد...

قالیباف: هم‌سنگر و هم‌رزم مردم غزه و لبنان در میدان نبرد خواهیم بود

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم.  من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضینحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً

پناه بی‌پناهان و سید مقاومت، محبوب قلب مستضعفان جهان، رهبر فداکار و مجاهد خستگی‌ناپذیر، دبیرکل صادق، شجاع، جانفدا و پرهیزکار حزب‌الله لبنان برادر دوست‌داشتنی و فرمانده رشید اسلام ابوالشهید جناب آقای سید حسن نصرالله (قدّس الله نفسه الزّکیه) به دست باند جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی مظلومانه به شهادت رسید.    

رحمت خدا بر آن عالم ربّانی و لعنت و نفرین ابدی تاریخ بر تبهکاران خون‌آشام صهیونیست که دستشان به خون پاک‌ترین بندگان خدا آغشته است و وجود منحوسشان بزرگترین لکۀ ننگ تاریخ بشریت است. حامیان ددمنش صهیونیست‌ها و در رأس آنها رژیم آمریکا با پشتیبانی همه‌جانبه، تسلیح و حمایت بی حد و مرز از این تبهکاران بین‌المللی در تمام‌ خون‌های ریخته‌شدهاعم از خون زنان و کودکان مظلوم و آوارگان و بی‌پناهان شریک هستند و چهرۀخبیث خود را بیش از گذشته برای تمام مردم جهان آشکار می‌کنند.

شهید سید حسن نصرالله در راه هدف مقدس و الهی خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز و آزادی قدس شریف بود به شهادت رسید و تا آخرین نفس در جهانی آکنده از ظلم و جنایت و تزویر و فریب، پاسدار آرمان‌های بلند اسلام و ارزش‌های انسانی بود. به او که عمر شریف خویش را صرف مبارزه‌ای مقدس کرد و در نهایت به فیض شهادت و سعادت ابدی نائل آمد، غبطه می‌خورم. شهید سید حسن نصرالله در عمر پربار و پر برکت خود دستاوردهای بی‌شماری در راه عقب راندن دشمن صهیونیست و تأمین امنیت ملت لبنان و رفع اشغال از آن سرزمین به دست آورد و مسیر آزادی قدس شریف را با هوشمندی و درایتتسهیل کرد؛ او در زمان تهاجم وحشیانۀ نیروهای تکفیری به مردم منطقه، بزرگترین یار و یاور زنان و کودکان و مظلومان بود و دشمن تکفیری را از تعدیو تجاوز به بی‌پناهان مسلمان یا غیر مسلمان بازداشت.

این شهید عالی مقام، الگوی نسل آیندۀ مجاهدان و باورمندان به آرمان مقاومت در سراسر جهان خواهد ماند. راه پرافتخار او که همان راه انبیاء و اولیاء الهی و عموم عدالت‌طلبان و ظلم‌ستیزان جهان بود توسط یاران و دوستداران و شاگردانش در تمام دنیا ادامه خواهد یافت. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان، حزب الله سرافراز رقم خواهد زد و همانگونه که ایشان ایستادن در کنار مردم لبنان و حزب‌الله و یاری دادن آنها را بر همۀ مسلمانان فرض دانستند، ملت مقاوم و سربلند ایران نیز همچون گذشته و با تمام توان در این مسیر در کنار ملت مظلوم و عزیز لبنان خواهد ایستاد و راه روشن آن شهید را ادامه خواهد داد؛ ما به لطف و یاری خدا، تا همیشه هم‌سنگر و هم‌رزم مردم مظلوم و مقاوم غزه و لبنان در میدان نبرد خواهیم بود.

شهادت مظلومانۀ شهید سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) را که پاداش مجاهدت مخلصانه و مستمر آن  حکیم مبارز بود به ساحت بقیة الله الأعظم، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، ملت شریف لبنان و ملت‌های مسلمان منطقه و عموم آزادی‌خواهان جهان به ویژه جوانان عزیز و مجاهد و تاریخ‌ساز و پاکباز و مخلص حزب الله لبنان و خانوادۀ مکرم و معزز ایشان تبریک و تسلیتمی‌گویم و رحمت بی‌دریغ الهی را برای ایشان مسئلت می‌کنم.»

عبدالملک بدرالدین الحوثی: شهادت «شهید نصرالله» را به رهبر انقلاب اسلامی ایران تسلیت می‌گویم

عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت شهادت شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان سخنرانی کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: شهادت سید حسن نصرالله را به خانواده گرامی ایشان، برادران و خواهرانمان در حزب‌الله، ملت لبنان و سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران، ملت فلسطین و تمامی آزادگان امت خالصانه تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: از دست‌دادن سید حسن نصرالله به تمامی امت اسلامی آسیب زد. شهادت و قربانی‌شدن با زوحی پاک در راه خدا پس از طی مسیر باشکوه جهاد در راه خدا گوارای او باد. سید حسن نصرالله ستاره‌ای درخشان ر آسمان رزمندگان، فرمانده‌ای باشکوه، بزرگ، موفق، نماد ارزش‌ها و اخلاق اسلامی، عزیز و سربلند بود.

الحوثی گفت: دوست و دشمن سید حسن نصرالله را می‌شناخت و خداوند به دست او و همقطارانش در حزب‌الله پیروزی‌های بزرگی را در آسمان شکوه و عزت محقق کرد.

وی ادامه داد: هواداران مقاومت به خوبی می‌دانند که راه جهاد راه شهادت است و جان‌فشانی‌ها در راه خدا بخشی از جهاد و بخشش عظیم در راه خداوند بزرگ است. حزب‌الله از روز نخست در میان فرماندهان، نیروها، مرزمندگان و هواداران خود روحیه ایمان حسینی در میدان جهاد را ایجاد کرد.

الحوثی گفت: جایگاه کنونی، سیر مسیر انسان‌های ربانی، مقام صبر، ثبات و ایمان به خدا و ایمان به این موضوع است که جان‌فشانی‌های بزرگ و مظلومیت بزرگ به هدر نمی‌رود و خداوند به وسیله آن‌ها پیروزی و نیک‌فرجامی را حتمی می‌کند.

 بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله
شورای عالی امنیت ملی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تجربه مقاومت نشان داده هر بار رژیم صهیونیستی، رهبری از مقاومت را به شهادت رسانده است از خون مطهر وی رهبری قدرتمندتر پا به عرصه مبارزه گذاشته و نهضت فصلی جدید و جهشی بزرگ را تجربه کرده است، سنتی الهی که بی‌تردید ادامه خواهد یافت. خط جهاد و مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.

این گزارش تکمیل می‌شود...

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰