بمباران بیش از ۱۴۰ نقطه در لبنان از شب گذشته
طی حملات هوایی سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی بیروت، سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت لبنان به شهادت رسید.
  • ۲۱ ساعت قبل
  • 00
بمباران بیش از ۱۴۰ نقطه در لبنان از شب گذشته
سید مقاومت به شهادت رسید
سید مقاومت به شهادت رسید

این خبر درحال به‌روزرسانی است...

متن بیانیه حزب‌الله لبنان بعد از شهادت سید حسن نصرالله  [شنبه 7مهر، 15:00]


حزب‌الله شهادت سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت لبنان را تایید کرد. [شنبه 7مهر، 15:00]


شلیک ۵۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی

تسنیم: رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که از صبح امروز حدود ۵۰ موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است.


ضاحیه بیروت همچنان زیر آتش است [شنبه 7مهر، 11:50]

تصویری از حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت


خبرگزاری رسمی لبنان از شهادت 11 نفر و زخمی شدن 19تن دیگر از جمله تعدادی از پزشکان و پرستاران در اثر حملات هوایی به شهرهای الطیبه و دیر سریان در نبطیه لبنان خبر داد. [شنبه 7مهر، 12:28]


روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع ارتش اسرائیل اعلام کرد: این رژیم بیش از 80 بمب با میانگین وزن تقریبا هر بمب یک تن، روی مقر فرماندهی حزب الله، یعنی همان جایی که حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در آن ترور شد، فرو ریخته است. [شنبه 7مهر، 12:28]


وزارت بهداشت لبنان بیمارستان های ضاحیه بیروت را تخلیه می کند [شنبه 7مهر، 12:25]

وزارت بهداشت لبنان پس از حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی، خواستار تخلیه بیمارستان‌های این منطقه شد.


جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس [شنبه 7مهر، 12:08]

به نقل از تسنیم/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: این جلسه با حضور جمعی از اعضای کمیسیون و با محوریت بررسی حوادث اخیر منطقه، از جمله جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت، امروز برگزار شد.


ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان [شنبه 7مهر، 12:06]

ارتش رژیم این بار در یورش  به ضاحیه، یک ساختمان شش طبقه را مورد هدف قرار داد و به طور کامل تخریب کرد. 


 

وقوع انفجارهای شدید در قدس اشغالی و رام‌الله   [ شنبه 7مهر، 12:05]


ارتش اسرائیل مدعی ترور سید حسن نصرالله شد   [شنبه 7مهر، 11:34]


چهارمین موج موشک‌ها روانه فلسطین اشغالی شد [ شنبه 7مهر، 11:10]
 حزب الله لبنان با چهارمین موج موشک های خود منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. همزمان جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صدای آژیر خطر بار دیگر در شهر صفد و دهها شهرک در منطقه الجلیل به صدا درآمد. یک موشک مقاومت لبنان نیز به منطقه نتسیریت عیلیت در شهر اشغالی عکا اصابت کرد.


شهرک کابری هدف حملات موشکی حزب الله قرار گرفت
حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرک صهیونیست‌نشین «کابری» با تعدادی موشک از نوع فادی 1 هدف قرار داده است.


آژیرهای خطر در سراسر شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
رژیم صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر هشدار در کرمئیل، منطقه الجلیل، منطقه وادی عاره در جنوب حیفا و سراسر شمال فلسطین اشغالی خبر داد.


حملات هوایی صهیونیست‌ها به ضاحیه در تمام شب ادامه داشت
طبق گفتۀ خبرنگار صداوسیما الان اوضاع شهر آرام است و دودهای ناشی از حملات در ضاحیه بیروت قابل مشاهده است.


 تماس وزیرخارجه با کاردار سفارت ایران در بیروت 
به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در بیروت، وزیر خارجه در تماس تلفنی با کاردار سفارت ایران، در جریان آخرین وضعیت در بیروت و تبعات حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی قرار گرفت.
در این تماس، عراقچی ضمن تقدیر از انگیزه و استقامت دیپلمات ها و کارکنان سفارت کشورمان در این شرایط حساس، دستورات و توصیه های لازم را صادر کرد.


 حملات جدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در البقاع لبنان
الجزیره اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به شهرک‌های تمنین، طاریا ومشغرة در البقاع واقع در شرق لبنان حمله کرده است.


نتانیاهو: داریم برای موجودیتمان می‌جنگیم 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که ارتش رژیم او در حال جنگیدن برای موجودیت اسرائیل است. 
نتانیاهو قبل از ترک نیویورک گفت: «ما داریم برای موجودیتمان می‌جنگیم. هیچ مبالغه‌ای در این مورد در کار نیست. ما می‌خواهیم جاودانگی اسرائیل را ادامه دهیم و ما به پیروزی اسرائیل متعهد هستیم.»


شهروندان بیروت پس از خروج از منازل در نتیجه بمباران مداوم رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف ضاحیه، شب را در خیابان‌ها گذراندند.


مقام لبنانی: توقف فعالیت فرودگاه حریری صحت ندارد
 فادی حسن، مدیر فرودگاه رفیق حریری بیروت ادعاهای رسانه های صهیونیستی در مورد توقف فعالیت این فرودگاه و خاموش کردن چراغ های باند این فرودگاه را تکذیب کرد.


ضاحیه بیروت هدف آماج حملات رژیم صهیونیستی از دریا و هوا قرار دارد. حداقل 40 بار مناطق مختلف بمباران شدند.   تعداد شهدا و زخمی مشخص نیست.  ارتش رژیم صهیونیستی از دریا با توپ‌های جنگی بیروت را هدف قرار می دهد.


  حملات وحشیانه رژیم به ضاحیه ادامه دارد.


مقاومت اسلامی عراق دقایقی پیش از حمله پهپادی به هدفی حیاتی در اراضی اشغالی خبر داد.


حزب الله بیان کرد: ادعاهای نادرست دشمن مبنی بر وجود سلاح یا انبارهای تسلیحات در ساختمان‌های غیرنظامی که چندی پیش در ضاحیه هدف بمباران قرار گرفتند، صحت ندارد.


 دقایقی قبل، انفجار مهیبی در ضاحیه بیروت رخ داد.


به نقل از الجزیره، رژیم  صهیونیستی طی دقایق اخیر ۷ حمله متوالی به ضاحیه جنوبی بیروت داشته است.


حزب‌الله لبنان در حملاتی جدید، مجدداً صفد  را هدف قرار داد.


عراقچی: اسرائیل در حملاتش از بمب های آمریکایی استفاده می کند
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در نشست شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن حملات اسرائیل به لبنان و فلسطین، این جنایات را غیرقابل توجیه دانست و خواستار توقف فوری این تجاوزات شد.


بار دیگر رژیم صهیونیستی ضاحیه جنوبی بیروت را مورد حمله هوایی قرار داد.


 ارتش جانی رژیم با انتشار این تصاویر به مردم لبنان هشدار داده که به سرعت از این سه ساختمان در ضاحیه بیروت فاصله بگیرند.[ شنبه 7مهر، 00:17]


آواربرداری از محل جنایت صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد.


ایران خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی‌ شد
کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه اعلام کرد:اقدامات تروریستی این رژیم فقط به فلسطین و لبنان محدود نمی‌شود. این رژیم اخیرا به اماکن دیپلماتیک ایران حمله تروریستی انجام داد و همچنین در یک اقدام تروریستی، رهبر حماس را در ایران به شهادت رساند. این رژیم تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است و باید جلوی وحشیگری و جنایات آن را گرفت.
معاون وزیر امور خارجه در ادامه با توجه به اهمیت و ضرورت رسیدگی به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و همچنین شرایط ویژه مردم در غزه، از سوی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد که نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسرع وقت برگزار شود.


 سردار قاآنی در سلامت کامل است
خبرگزاری مهر در واکنش به برخی خبرسازی‌ها در فضای مجازی درباره شهادت برخی مستشاران نظامی ایران در حمله جنایتکارانه امروز رژیم در ضاحیه لبنان اعلام کرد: پیگیری‌ها از منابع امنیتی حاکی است که سردار قاآنی در سلامت کامل هستند.


 ترور معاون آمادوپشتیبانی انتظامی سیب‌و‌سوران [شنبه 7مهر، 00:01]
مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی سیستان‌وبلوچستان، طی اطلاعیه‌ای، از شهادت یکی از کارکنان خدوم و زحمتکش فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران خبر داد.
شب جاری سروان ابوالقاسم پیری معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی شهرستان سیب و سوران، به صورت ناجوانمردانه توسط اشرار مسلح ترور و  آسمانی شد.
با توجه به اینکه این ترور ناجوانمردانه داخل مغازه یکی از شهروندان صورت گرفت، صاحب مغازه نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده، قبل از رسیدن به مرکز درمانی، به شهادت رسید.


پیام پزشکیان درپی حملات اخیر رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت [شنبه 6مهر، 11:35]
رئیس جمهور مسعود پزشکیان در پیامی حملات امروز رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت را محکوم کرده و آن را یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل پنهان دانست و گفت: اینجانب همدردی خود را با ملت و دولت لبنان اعلام کرده و به خانواده شهدای سرافراز این حادثه تسلیت می‌گویم.
متن کامل پیام دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه آمده است:
« بسم الله الرحمن الرحیم حملات امروز رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل پنهان است که ماهیت تروریسم دولتی این رژیم را بار دیگر آشکار کرد. جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان، نشانه‌ای از استیصال جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین تروریسم دولتی بوده و ثابت کرد که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
انتظار می‌رود تمامی کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی، با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند.
اینجانب همدردی خود را با ملت و دولت لبنان اعلام کرده و به خانواده شهدای سرافراز این حادثه تسلیت می‌گویم. در غم شما مردم عزیز و پرافتخار مقاومت لبنان شریک هستم. دولت جمهوری اسلامی ایران این جنایت اخیر صهیونیست‌ها را پیگیری می‌کند و در کنار ملت لبنان و محور مقاومت خواهد بود.»


حزب‌الله شهرک ساعر را موشکباران کرد
حزب‌الله طی بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی، در راستای دفاع از غزه و مقاومت آن و دفاع از لبنان و مردم آن، شهرک ساعر را موشک‌باران کردند.


حزب‌الله: شهرک صفد را راکت‌باران کردیم

مقاومت اسلامیِ لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد مجاهدان این جنبش در حمایت از مردم فلسطین و در دفاع از لبنان و مردم آن و در پاسخ به تهاجم وحشیانهٔ اسرائیل به لبنان، شهرک اشغالیِ صفد را با راکت‌باران کرده‌اند.

تصاویر اولیه از حملات راکتی حزب الله لبنان به شهر صفد


 محمدباقر قالیباف: تا آخرین لحظه پشتیبان حزب الله خواهیم بود
رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره به بمباران‌های ددمنشانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حرف‌های غیرمنطقی نتانیاهو که خوی حیوان صفتی، کودک‌کشی و جنایتکار نخست وزیر این رژیم را نشان می‌داد، گفت: رژیم نامشروع صهیونیستی بداند که جبهه مقاومت هرگز اجازه ادامه این جنایات را نخواهد داد و به طور قطع پاسخ دندان شکنی نیز به جنایاتی خواهد داد که مردم بی‌گناه را در لبنان، فلسطین و غزه به خاک و خون کشیده است.
وی افزود: آنها مطمئن باشند که جبهه مقاومت و به‌ویژه آنهایی که برای دفاع از آرمان‌، انسانیت، مسلمانان و مظلومانی که مورد تهاجم قرار گرفته‌اند حتماً پاسخ دندان شکنی خواهند داد و هرگز اجازه نخواهند داد که درنده خویی و جنایات صهیونیست‌ها ادامه دارد شود. امیدواریم کشورهای اسلامی به ویژه دولت‌های آنها نیز به این موضوع توجه کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به دولت‌های کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بحث نگاه اسلامی هم ندارید، غیرت عربی داشته باشید و از این مردم مظلوم دفاع کنید که این وظیفه ما و عزیزان ما در جبهه مقاومت است. مردم عزیز لبنان، فلسطین و به ویژه حزب الله بدانند که تا آخرین لحظه پشتیبان آنها در میدان خواهیم بود و در همه زمینه‌ها هم رزم، همسنگر و همراه آنها خواهیم بود و این را جنایتکاران هم خواهند دید و این غیرت در مقابل زورگویی رژیم منحوس صهیونیستی به کار گرفته خواهد شد.


سفارت ایران در بیروت: بمباران ضاحیه قواعد بازی را تغییر می‌دهد
سفارت ایران در لبنان در واکنش به بمباران ضاحیهٔ بیروت نوشت: رژیم اسرائیل باز هم مرتکب قتل‌عام خونینی با حمله به محله‌های مسکونی پرجمعیت شد و با ارائهٔ توجیهات نادرست سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانهٔ خود دارد. بدون شک این جنایت محکوم و تشدید خطرناک تنش‌هاست که قواعد بازی را تغییر می‌دهد و مجازات مناسب برای عامل آن لازم است.


ایران حمله به ضاحیه را شدیدا محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این حمله وحشیانه که با بمب‌های اهدایی رژیم آمریکا به رژیم یاغی و سرکش صهیونیستی صورت گرفته، علاوه بر اینکه نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و نیز حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت ملی لبنان به شمار می‌رود.


 سیدهاشم صفی‌الدین هم در سلامت است
منابع مطلع در لبنان اطلاع دادند که هیچ یک از رهبران ارشد حزب الله لبنان در عملیات ترور وحشیانه امشب صهیونیست‌ها به شهادت نرسیده‌اند.


سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: واشنگتن در حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مقر حزب‌الله در بیروت دخیل نبوده و حتی از آن‌ اطلاع نداشته است. واشنگتن همچنان به دنبال حصول راه‌حلی دیپلماتیک برای منطقه است.


 وزارت بهداشت لبنان بیان کرد: در حمله به بیروت تاکنون ۲ نفر شهید و ۷۶ نفر زخمی شده‌اند.


تسنیم نوشت: منابع مطلع در لبنان اطلاع دادند که هیچ یک از رهبران ارشد حزب الله لبنان در عملیات ترور وحشیانه امشب صهیونیست‌ها به شهادت نرسیده‌اند.


 منابع خبری گزارش دادند که دستکم ۱۴ غیرنظامی در تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسیدند که این آمار اولیه است.


یک شهید و ۵۰ مجروح در حمله به ضاحیه
شبکه المنار گزارش داد که طبق اولین گزارش‌ها یک نفر در بمباران ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده و ۵۰ تن دیگر زخمی و به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.


 اعلام آماده‌باش در تل‌آویو
وبگاه عبری واللا اعلام کرد که درب پناهگاه‌ها در تل آویو باز شده است. رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی و گروه‌های امدادی در سراسر فلسطین اشغالی از بیم حمله گسترده حزب‌الله به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.


منابع امنیتی مقاومت: سیدحسن نصرالله در مکان امن است [جمعه 6 مهر، 20:05]
به نقل از منابع امنیتی حزب‌الله سیدحسن نصرالله در مکانی امن است و آنچه در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود، صحت ندارد.


یدیعوت‌احرونوت بیان کرد: اسرائیل پیش از حمله به ضاحیه بیروت آمریکا را از این تصمیم خبردار کرده است. 

بنیامین نتانیاهو که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل هم اکنون در نیویورک حضور دارد، مسئول حملات عصر امروز در ضاحیه بیروت است. تصویری از مدیریت عملیات را مشاهده می‌کنید. [جمعه 6 مهر، 20]


کارشناسان نظامی مدعی شدند اسرائیل در تجاوز امروز خود به ضاحیه بیروت از بمب های سنگرشکن ۲ تنی استفاده کرده است.  شواهد عینی از تخریب کامل ۱۰ ساختمان مسکونی در ضاحیه بیروت حکایت دارد . برخی از برج های مسکونی در منطقه حاره حریک بر سر خانواده های ساکن در آن خراب شد.


منابع خبری از حملات سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. محله‌های مسکونی در منطقه حاره حریک در جنوب بیروت به شدت بمباران شده است.

ارتش اسرائیل مدعی شد مرکز فرماندهی مرکزی حزب الله در زیر زمین در ضاحیه بیروت هدف حمله قرار گرفته شد. بسیاری از شهروندان غیرنظامی لبنانی در حمله امروز به شهادت رسیدند.

سخنگوی ارتش اسرائیل با تایید خبر حمله جنگنده های این رژیم به ضاحیه بیروت مدعی شد در این تجاوز مقر فرماندهی مرکزی حزب الله را در قلب ضاحیه هدف حمله قرار داده است. [جمعه 6 مهر، 19]

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰