علاوه بر برتری در نظرسنجی‌های ملی
کامالا هریس، نامزد دموکرات علاوه بر برتری در نظرسنجی‌های ملی، این بار در اغلب ایالت‌های کلیدی نیز از رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ پیش افتاد.
  • ۶ ساعت قبل
  • 10
علاوه بر برتری در نظرسنجی‌های ملی
ایالت‌های کلیدی آمریکا در تصرف دموکرات‌ها
ایالت‌های کلیدی آمریکا در تصرف دموکرات‌ها

 بنا بر نظرسنجی انجام شده توسط «بلومبرگ» و «مورنینگ کانسالت»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در فاصله حدود ۴۰ روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، در ۶ ایالت از هفت ایالت کلیدی با فاصله کمی از رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده پیش است.

بر اساس این نظرسنجی، هریس در نوادا با هفت درصد، در پنسیلوانیا با پنج درصد و در آریزونا، میشیگان و ویسکانسین با سه درصد بر رقیب جمهوری‌خواه خود برتری یافته است.  نامزد دموکرات همچنین در کارولینای شمالی هم با دو درصد از ترامپ جلو افتاده است. دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا، دوشادوش یکدیگر در حرکت‌اند. 

ایالت‌های کلیدی یا چرخشی در انتخابات آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند. این ایالت‌ها از حزب خاصی حمایت نمی‌کنند و لذا به‌دست‌آوردن رأی آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند بسیار در روند این رقابت اثرگذار باشد.

نامزد دموکرات در حالی در فاصله حدود یک ماه مانده به انتخابات در ایالت‌های چرخشی از ترامپ پیش افتاده است که نظرسنجی‌های قبلی از رقابت پایاپای این دو در بسیاری از ایالت‌های کلیدی به جز پنسیلوانیا خبر می‌داد.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰