«فرهیختگان» معرفی می‌کند
تولید محصولات و نوآوری‌های جدید در دنیا روند بسیاری از کارها را سرعت بخشیده و کمک می‌کند تا کیفیت برخی کارها نیز بهتر انجام شود. در این میان نوآوران و فناوران به حمایت‌هایی نیاز دارند تا بتوانند با تکیه بر آن مسیری را که پیش گرفته‌اند با موفقیت طی کنند.
  • ۲۱ ساعت قبل
  • 00
«فرهیختگان» معرفی می‌کند
۹ ایده برتر جایزه جهانی WIPO ۲۰۲۴
۹ ایده برتر جایزه جهانی WIPO ۲۰۲۴
ندا اظهریخبرنگار

تولید محصولات و نوآوری‌های جدید در دنیا روند بسیاری از کارها را سرعت بخشیده و کمک می‌کند تا کیفیت برخی کارها نیز بهتر انجام شود. در این میان نوآوران و فناوران به حمایت‌هایی نیاز دارند تا بتوانند با تکیه بر آن مسیری را که پیش گرفته‌اند با موفقیت طی کنند. سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) از آن دست سازمان‌هایی است که تقریبا از سه سال گذشته جایزه‌ای را با همین عنوان راه‌اندازی کرده است تا با معرفی برندگانی که نوآوری‌های خاصی داشته‌اند بتوانند امتیازهایی را در اختیار آنها قرار دهند.

 در سطح جهانی، شرکت‌های کوچک و متوسط بیش از 90 درصد از کل کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهند اما بسیاری از آنها هنوز به‌طور کامل از قدرت مالکیت معنوی (IP) برای رشد کسب‌وکارهای خود استفاده نمی‌کنند. باوجوداین، این جایزه از افرادی که این کار را انجام می‌دهند تجلیل کرده و نشان می‌دهد که IP  تنها برای رشد کسب‌وکار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه می‌تواند تفاوت مثبتی در جهان ایجاد کند. 

ربات جمع‌آوری زباله AETECH
بسیاری از کشورها فاقد سیستم‌های مناسب برای جابه‌جایی، انتقال و دسته‌بندی زباله‌اند، به این معنی که پلاستیک، کاغذ، آلومینیوم، زباله‌های الکترونیکی، شیشه و... میلیون‌ها تن از زباله‌ها در محل‌های دفن زباله یا در محیط‌های طبیعی انباشته می‌شوند درحالی‌که می‌توان آنها را بازیافت کرد. به‌طور قطع وجود سیستمی که بتواند این فرآیند را با بازدهی بالاتری انجام دهد در اولویت قرار دارد.

شرکت AETECH متعلق به جمهوری کره که در حوزه فناوری‌های آب‌وهوایی فعالیت می‌کند، ربات AETECH را طراحی و تولید کرده که از فناوری‌های یادگیری عمیق هوش مصنوعی برای دسته‌بندی زباله‌های قابل بازیافت استفاده می‌کند. این ربات‌ها می‌آموزند که زباله‌ها را به‌طور دقیق شناسایی و به 46 زیرگروه طبقه‌بندی کنند. این راه‌حل کارآمد می‌تواند عملکرد جمع‌آوری و بازیافت زباله را در مقایسه با نیروی انسانی تا دوبرابر بهبود بخشیده و از این طریق، تا 2.8 برابر در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. مالکیت معنوی (IP) این محصول از گسترش این محصول از کره به اروپا، خاورمیانه، استرالیا و آسیای جنوب شرقی حمایت می‌کند. 

ایبوپروفن استنشاقی و درمان ذات‌الریه
طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، ذات‌الریه بزرگ‌ترین علت عفونی مرگ‌ومیر کودکان در دنیا محسوب می‌شود که به‌رغم درمان‌هایی که برای آن وجود دارد اما هنوز هم قربانی می‌گیرد. همچنین ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی که ریه‌ها را درگیر می‌کند به خودی خود می‌تواند مشکلات ریوی ایجاد کند که گاه تنفس را برای مبتلایان دشوار می‌کند.

آزمایشگاه Química Luar آرژانتین برای درمان بیماری‌های تنفسی به تولید و توسعه محصولات دارویی نوآورانه‌ای رو آورده و در این راستا، موفق به تولید گروهی از محصولات دارویی نوآورانه‌ای مانند فرمول مبتنی‌بر ایبوپروفن شده است که می‌تواند به شکل یک غبار استنشاقی به ریه‌ها برسد و این مشکل را درمان کند. این نوع درمان خاص به‌ویژه برای شرایط پیچیده و غیرقابل کنترلی مانند کووید- 19 و فیبروز کیستیک بسیار می‌تواند کاربردی باشد.

برنده شدن این شرکت تعهد آنها را برای تبدیل ایده‌ها به راه‌حل‌های ملموسی بالاتر می‌برد که باعث پیشرفت و بهبود زندگی می‌شوند. دریافت این جایزه به رشد این شرکت و عرضه محصولات آن در بازارهای جهانی کمک می‌کند. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰