دکتر طهرانچی:
دکتر محمدمهدی طهرانچی با شهرداران شهرهای علی‌آبادکتول، کردکوی، بندرگز و آزادشهر در محل دانشگاه آزاد واحد گرگان دیدار و گفت‌وگو کرد.
  • ۱۴۰۳-۰۷-۰۵ - ۱۰:۱۴
  • 00
دکتر طهرانچی:
دانشگاه آزاد باید گره‌گشای زندگی مردم باشد
دانشگاه آزاد باید گره‌گشای زندگی مردم باشد

دکتر محمدمهدی طهرانچی با شهرداران شهرهای علی‌آبادکتول، کردکوی، بندرگز و آزادشهر در محل دانشگاه آزاد واحد گرگان دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دانشگاه آزاد ‌‌در این دیدار با بیان اینکه زمانی دانشگاه آزاد سطح دانش جامعه را بالا برد، اظهار کرد: «امروز یکی از افتخارات دانشگاه آزاد ‌‌تربیت بسیاری از مدیران عرصه‌های گوناگون کشور خصوصا مدیریت شهری است.» وی معتقد است اینکه بتوان با نگاه علمی شهر را مدیریت کرد، نکته مهمی است و شهرداری می‌تواند از دانشگاه استفاده کند که خود با علم آشنا باشد. 

دکتر طهرانچی تصریح کرد: «ما با در نظر گرفتن مسائل مختلف کشور رویکرد دانشگاه را تغییر دادیم. صنعت ساختمان و زیست‌بوم یکی از موضوعات جدی کشور است که مجموعه‌ای از کنش‌ها در آن جا می‌گیرد. به همین واسطه دانشگاه تصمیم بر تاسیس این دانشکدگان گرفت. تخصصی کردن موضوعات مثل تعریف محیط‌زیست به‌عنوان یک سرزمین بدون کنش انسانی یکی از آفت‌های امروز جامعه است، درحالی‌که محیط‌زیست با انسان در تعامل مستقیم است. لذا این نوع نگاه نتایج زیان‌باری را به دنبال داشت.»

رئیس دانشگاه آزاد ‌‌خاطرنشان کرد: «مسائل شهرداری انسان‌مدار، پیچیده، چندوجهی، مرتبط، سریع‌التغییر و متاثر از عوامل بیرونی است. مسائل شهر دیگر فقط به اتفاقات آن شهر مربوط نمی‌شود بلکه مجموعه اتفاقات در نقاط مختلف دنیا در مدیریت شهری ما نیز موثر است.» 

دکتر طهرانچی عنوان کرد: «دانشگاه متعلق به مردم است و باید بتواند در شهرها گره‌گشای زندگی آنها باشد. چه کسی اولی‌تر از دانشگاه آزاد که با سرمایه مردمی به وجود آمده است؟ امروز حل مساله باید یکی از جدی‌ترین اقدامات امروز دانشگاه باشد. زیست معنوی و مادی بهتر مردم از اهداف اصلی دانشگاه برای انجام این اقدامات است.» عضو هیات امنای دانشگاه آزاد‌ با بیان اینکه دانشگاه آزاد ‌‌یک شبکه است، گفت: «هر واحد دانشگاهی موظف است بتواند تمامی امکانات شبکه کشوری را در خدمت حل مساله بسیج کند.» 

در ادامه این نشست تفاهمنامه همکاری‌های دوجانبه میان دانشگاه آزاد استان گلستان و شهرداری‌های این استان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد و‌ سیدعلی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد ‌‌استان گلستان به امضای طرفین رسید. بهره‌برداری‌های علمی و پژوهشی متقابل، انجام پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، گسترش ظرفیت‌های پژوهشی و توسعه علوم جدید، اصلاح زیرساخت‌ها و امکانات شهری و اصلاح سیستم حمل‌ونقل شهری از مهم‌ترین محورهای این تفاهمنامه همکاری است. 

اولین برداشت میگو وانامی دانشگاه آزاد ‌گلستان
رئیس دانشگاه آزاد ‌‌صبح امروز در سفر به استان گلستان، از سایت پرورش میگو وانامی دانشگاه آزاد ‌‌استان گلستان بازدید کرد. در این بازدید اولین برداشت میگو وانامی دانشگاه آزاد ‌‌استان گلستان انجام شد. پروژه پرورش میگو وانامی دانشگاه آزاد ‌ استان گلستان با همکاری مرکز تحقیقات آب‌های داخلی گرگان در مزرعه‌ای به مساحت ۵ هکتار راه‌اندازی شده و ظرفیت رهاسازی صد هزار قطعه بچه میگو در هر هکتار را دارد. لازم به ذکر است یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مزرعه، استفاده از سیستم آکواریمیگری برای کاهش میزان مصرف غذای میگو است. 

بازدید دکتر طهرانچی از سایت ۵ هکتاری نهالستان آزادشهر
دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در ادامه برنامه‌های سفر به استان گلستان، با حضور در واحد آزادشهر از سایت نهالستان و کارگاه آبزی‌پروری زیست رشد این واحد بازدید کرد. سایت ۵ هکتاری نهالستان آزادشهر در زمستان ۱۴۰۲ با کاشت ۱۴ نوع نهال از درختان مثمر و غیر مثمر در دانشگاه آزاد ‌ واحد آزادشهر راه‌اندازی شد. در این نهالستان که در مجموعه سرای نوآوری صنایع تبدیلی واحد آزادشهر راه‌اندازی شده، انواع ارقام نهال‌های خرمالو، زردآلو، آلبالو، هلو، به، آلو، انجیر گلوگاه، انار ساوه، صنوبر تبریز و زیتون تلخ کشت شده است و پس از پیوند پایه‌های کشت‌شده، تنوع ارقام به بیش از ۲۰ رقم خواهد رسید. 

دکتر طهرانچی همچنین از کارگاه آبزی‌پروری زیست رشد واحد آزادشهر نیز بازدید و با مسئولان آن گفت‌وگو کرد. لازم به ذکر است روش جدید پرورش ماهی در سیکل بسته (بایوفلاک) که مدل آزمایشگاهی آن با موفقیت در واحد آزادشهر اجرایی شد، به صورت نیمه‌صنعتی و صنعتی در کارگاه آبزی‌پروری آغاز شده و در آبان ماه عملیاتی خواهد شد. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰