«فرهیختگان» در آغاز سال‌تحصیلی گزارش می‌دهد
 نام «دانشگاه آزاد اسلامی» در ذهن عموم جامعه مساوی با مجموعه بزرگ آموزش عالی است که فقط در حیطه آموزش داوطلبان تحصیلات تکمیلی فعالیت دارد، اما سال‌‌هاست دانشگاه آزاد، جریان برنامه‌‌های خود را به آموزش‌وپرورش نیز تسری داده و آموزش نسل‌‌های جدید از ابتدایی تا دانشگاه را هدف‌گذاری کرده است.
  • ۱۴۰۳-۰۷-۰۴ - ۱۱:۰۴
  • 00
«فرهیختگان» در آغاز سال‌تحصیلی گزارش می‌دهد
نگاهی آماری به مدارس «سما»
نگاهی آماری به مدارس «سما»
سارا طاهریخبرنگار

 نام «دانشگاه آزاد اسلامی» در ذهن عموم جامعه مساوی با مجموعه بزرگ آموزش عالی است که فقط در حیطه آموزش داوطلبان تحصیلات تکمیلی فعالیت دارد، اما سال‌‌هاست دانشگاه آزاد، جریان برنامه‌‌های خود را به آموزش‌وپرورش نیز تسری داده و آموزش نسل‌‌های جدید از ابتدایی تا دانشگاه را هدف‌گذاری کرده است. این مدارس با نام «سما» شناخته می‌‌شوند و سابقه تاسیس آنها در دانشگاه آزاد به دهه 70 برمی‌‌گردد.

از همان زمان بود که مسئولان دانشگاه آزاد درصدد برآمدند با ایجاد مدارس سما به مهارت‌افزایی دانش‌‌آموزان بپردازند؛ اقدامی که در مدارس دولتی کمتر اتفاق می‌افتاد. حالا بعد از گذشت چند سال از تاسیس این مدارس، 825 مدرسه در استان‌های این دانشگاه وجود دارد که مسئولیت آموزش به 154595 دانش‌آموز را برعهده دارند. آغاز سال تحصیلی بهانه‌ای بود تا به جزئیات مدارس سمای دانشگاه آزاد بپردازیم که این جزئیات را در اینفوگراف «فرهیختگان» می‌خوانید. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۱