اعلام جرم رسمی در انتظار دانشگاه کالیفرنیا
برای اولین بار در بیش از 30 سال گذشته، شورای انجمن های دانشکده کالیفرنیا یک شکایت رسمی علیه سیاست های این دانشگاه ارائه کرد.
  • ۱۴۰۳-۰۷-۰۲ - ۱۳:۴۰
  • 00
اعلام جرم رسمی در انتظار دانشگاه کالیفرنیا
جرم: دستگیری و اخراج اساتید و دانشجویان حامی فلسطین
جرم: دستگیری و اخراج اساتید و دانشجویان حامی فلسطین

مائده زمان فشمی: اعضای هیئت علمی هفت پردیس دانشگاه کالیفرنیا علیه سرکوب اعتراض‌ها به نسل کشی اسرائیل ر غزه موضع گرفتند و گامی تاریخی برای تشکیل یک اتهام مشترک علیه ریاست دانشگاه برداشتند. استادان کالیفرنیا ادعا کردند که دانشکده ها آنها را به دلیل صحبت در مورد نسل کشی اسرائیل در غزه و پیوستن به اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین در بهار هدف قرار داده اند.

اتهام نقض کارگری 581 صفحه ای که در هیئت روابط عمومی استخدامی کالیفرنیا ثبت شده، عمدتا بر سرکوب دانشگاه ها علیه تظاهرات و اردوگاه های همبستگی فلسطینی تحت رهبری دانشجویان متمرکز است که در آن مقامات دانشگاه از پلیس خواستند صدها استاد، کادر دانشگاه و دانشجو را در ماه می و ژوئن دستگیر کند.

در برخی موارد، پلیس تظاهرکنندگان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داد، گلوله های پلاستیکی شلیک کرد و اسپری فلفل و مواد شیمیایی پاشید. پس از سرکوب، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به دلیل نقش خود در اعتراضات با مجازات هایی از تعلیق تا اخراج مواجه شدند.

کنستانس پنلی، رئیس شورای انجمن‌های دانشکده های دانشگاه کالیفرنیا که این شکایت نامه را تنظیم کرده، گفت: پرونده ما از آنها می‌خواهد که مسیرشان را تغییر دهند و از قانون پیروی کنند و درباره اعضای هیئت علمی تجدیدنظر کنند.

آنا مارکوویتز، یکی از اعضای انجمن این دانشگاه گفت که سرکوب اعتراضات در این دانشگاه یک هدف داشت: پایان دادن به فعالیت‌های همبستگی و حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه.

او گفت: در این پرونده ما می گوییم که سرکوب غیرقانونی سخنرانی، چه در مورد فلسطین و چه در مورد سایر مسائلی که دانشجویان و اساتید ممکن است در آینده مطرح کنند، قابل تحمل نیست.

پرونده ای که به هیئت روابط استخدامی عمومی، یک آژانس شبه قضایی که قوانین مذاکرات جمعی را در کالیفرنیا مدیریت می کند، فرستاده شده یک ادعای رسمی برای نقض قانون است. این پرونده منجر به تحقیقات هیئت مدیره دانشگاه می شود که می تواند منجر به اخراج یا اجبار به برگزاری نشست های حل و فصل موضوع شود. در صورت عدم توافق، پرونده به قاضی قانون کار اداری می رود.

دانشگاه کالیفرنیا این پرونده را رد کرد و گفت که گروه‌های دانشکده در این مورد فاقد قدرت هستند تا شکایتی از هیئت روابط استخدامی عمومی ارائه کنند.

دانشگاه با انتشار بیانیه ای گفت: دانشگاه اجازه تجمعات حمایت از فلسطین را داده و همچنان به اجازه فعالیت می‌دهد اما زمانی که اعتراضات خط‌مشی دانشگاه را نقض یا امنیت دیگران را تهدید می‌کند، دانشگاه برای پایان دادن به رفتارهای غیرمجاز و غیرقانونی اقدام قانونی انجام داده است.

پنلی و مارکوویتز، همراه با نمایندگان دیگر از هفت دانشگاه لس آنجلس، ایروین، سن دیگو، سانتا کروز، برکلی، دیویس، و سانفرانسیسکو، پنجشنبه در دانشگاه UCLA گرد هم آمدند تا اتهامات را در خارج از یک جلسه نایبی از دانشگاه کالیفرنیا اعلام کنند.

دانشجویان طرفدار فلسطین در ابتدای سال تحصیلی اعتراضی را علیه درخواست اخیر پلیس دانشگاه برای خرید پهپادهای جدید، ربات‌ها، گلوله‌های فلفلی، و گلوله‌های اسفنجی برگزار کردند. سلاح ها و وسایل مشابه در بهار علیه دانشجویان و معترضان حامی فلسطین در دانشگاه استفاده شد.

این دومین باری است که شورای انجمن های دانشگاه کالیفرنیا یک اتهام مشترک از زمان تاسیس در اوایل دهه 1970 ارائه می کند. آخرین باری که آنها اتهام مشابهی را مطرح کردند در سال 1993 بود، زمانی که اعضای هیئت علمی نسبت به عدم افزایش شایستگی اعتراض کردند.

پنلی گفت: این پرونده یک اقدام تاریخی است، زیرا این اولین بار است که همه دانشکده ها گرد هم می‌آیند تا اتهاماتی را در مورد نقض شرایط محیط کار، که شامل نقض آزادی دانشگاهی، آزادی بیان و آزادی تجمع است، انجام دهند.

ماه‌ها قبل از شروع کمپ های حمایتی در دانشگاه کالیفرنیا در سال گذشته، در هفته‌های پس از هفتم اکتبر، دانشگاه‌ها اساتید را تهدید کردند که در صورت نقض خط‌مشی دانشگاه در مورد منع سواستفاده از کلاس با مثال تلقین سیاسی، به نظم و انضباط می‌پردازند. چند روز بعد، سیستم دانشگاه شروع به تحقیق در مورد دو مدرس کرد که احتمالا این سیاست را با آموزش دانشجویان در مورد فلسطین نقض کرده بودند.

اندکی پس از آن، یکی دیگر از اساتید به دلیل حمایت از دانشجویان فارغ التحصیل که خواستار حمایت از دانشجویان فلسطینی، عرب یا مسلمان بودند، مورد بازجویی قرار گرفت. در این پرونده، استاد ایمیلی به مدیران دانشگاه ارسال کرد و نگرانی های دانشجویان فارغ التحصیل را تکرار و همچنین از عدم انتشار بیانیه ای در مورد نسل کشی غزه توسط این دانشگاه ابراز ناامیدی کرد. دانشگاه هم با راه اندازی یک تحقیق خصمانه در مورد استاد پاسخ داد.

مدتی بعد مقامات UCI یک استاد را به دلیل تدریس در مورد اسرائیل و فلسطین در کلاس و تغییر برنامه درسی، تهدید به نظم و انضباط کردند. مدیران گفتند که آنها به طور نامحدود تخلف ادعا شده را در یک پرونده محرمانه نگه می دارند و رفتار مشابه منجر به تحقیقات انضباطی رسمی خواهد شد.

اوایل امسال در UCSF، دانشگاه یک مدرس دانشکده پزشکی را پس از صحبت در مورد چالش‌های بهداشتی که فلسطینیان با آن روبرو هستند، ممنوع کرد. در طی یک سخنرانی 50 دقیقه ای، او تنها 6 دقیقه را به بحث در مورد مراقبت از آسیب های روانی برای فلسطینیان در بحبوحه نسل کشی اسرائیل در غزه اختصاص داد. او همچنین در طول سخنرانی خود یهودی ستیزی را تقبیح کرد. با این حال، ماه بعد، مدیران سخنرانی او را غرض‌آمیز و یهودستیزانه خواندند و او را از سخنرانی در بخش میزبان کنفرانس منع کردند. ممنوعیت برداشته شد، اما سخنرانی از وب سایت مدرسه حذف شد.

در همین حال، مقامات UC به اسرائیل و سیاست های آن روی خوش نشان داده اند. در بیانیه دانشگاه به مخالفت دیرینه UC با جنبش بایکوت، سلب سرمایه و تحریم‌ها اشاره شد که هدف آن تحریم‌های علمی و اقتصادی شرکت‌ها و موسسات مرتبط با اسرائیل در تلاش برای تشکیل کشور فلسطین است. این جنبش مدت‌هاست که در میان دانشجویان و در میان بسیاری از اعضای هیئت علمی محبوب بوده است.

فرماندار کالیفرنیا که یکی از اعضای هیئت نایب‌های UC است که در لابی صهیونیستی در کالیفرنیا سخنرانی کرده بود، گفت: ما باید به مقابله با معترضان برسیم و دانشجویان را آموزش دهیم تا اهمیت اخلاقی و امنیت ملی و توانمندسازی اسرائیل را درک کنند. او همچنین اظهار داشت که دانشجویان در موج اطلاعات نادرست گرفتار شده‌اند و دانشگاهیان باید دریابند که چگونه می‌توانند کنترل دانشگاه‌ها را در دست بگیرد.

از زمان دستگیری‌ها در بهار که در UCLA، UCSD، UC Irvine و UC Santa Cruz صورت گرفت، دانشگاه اعضای هیئت علمی را تعلیق و از تصدی خود محروم و یک مدرس دانشگاه UCLA را اخراج کرد. اتهامات انضباطی برای اساتید چندین دانشگاه، از جمله UCLA همچنان باقی است.

پرونده اساتید با هدف دریافت حقوق معوقه و سایر هزینه های از دست رفته خودشان و کارکنانی است که در جریان اعتراضات دانشگاه دستگیر و تعلیق شدند،.همچنین بازگرداندن دنیس کاراماگنو، مدافع پیشگیری از خشونت که در ماه آگوست پس از سخنرانی در حمایت از دانشگاه از کار اخراج شد. استاد دانشکده پزشکی و اعضای هیئت علمی همچنین امیدوارند که از طریق مذاکره با دانشگاه بتوانند از اعضای خود در برابر اقدامات تلافی جویانه بیشتر محافظت کنند و همچنین برای تغییر در سیاست های جدید دانشگاه که توانایی دانشجویان را برای اعتراض در این سال تحصیلی محدود می کند از جمله ممنوعیت برپایی چادرها و پوشاندن صورت فشار وارد کند و مناطق برگزاری تجمعات آزاد بیان که محل اعتراض دانشجویان بوده را به شدت محدود کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰