در حومه حیفا وضعیت قرمز اعلام شد
در پی حملات گسترده موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی، آژیرهای هشدار در جولان اشغالی، شهر صفد، حیفا، الناصریه، قیساریه، العفوله و مناطق وسیعی از الجلیل به صدا در آمده است.
  • ۱۴۰۳-۰۷-۰۱ - ۰۲:۰۵
  • 10
در حومه حیفا وضعیت قرمز اعلام شد
حملات گسترده حزب‌الله به اراضی اشغالی
حملات گسترده حزب‌الله به اراضی اشغالی

آژیرهای هشدار در تمامی مناطق شمال فلسطین اشغالی تا حیفا به صدا در آمده و منابع صهیونیستی از شلیک حجم گسترده‌ای از موشک‌ها از جانب لبنان خبر می‌دهند.

با آغاز دور جدیدی از حملات گسترده موشکی و راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی، آژیر هشدار حمله در همه مناطق و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی از جمله شهر اشغالی حیفا، صفد، الناصریه و الجلیل به صدا درآمده است.


موشک‌های حزب‌الله تمامی مراکز آموزشی صهیونیست‌ها در شمال اراضی اشغالی و اطراف حیفا را تعطیل کرد

سازمان سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در پی حملات به شمال، تصمیم گرفته شد که برگزاری تمامی کلاس‌ها در شهرهای عکا، طبریه، نهاریه و صفد لغو شود.

اسرائیل هیوم در این باره گزارش داد شهرداری حیفا تصمیم گرفت کلاس‌های امروز در تعدادی از شهرهای جنوب شرقی شهر را لغو کند.


یک موشک گنبد آهنین بعد از ناتوانی در رهگیری موشک‌های حزب‌الله، در اراضی اشغالی و در یک گاوداری سقوط کرد.


موشکی که ساعتی پیش به عمق ارا اشغالی شلیک شد، مزین به نام دو شهید بزرگ حزب‌الله بود؛ شهید «فادی الجزار» و شهید «فادی الطویل»

شهید «فادی احمد احمد الجزار»، مجاهدی فلسطینی‌الأصل بود که در اردوگاه فلسطینیان برج‌البراجنه بیروت، در خانواده‌ای که اصالتاً اهل شهر ع‍َکا(شمال حیفا) بودند متولد شد.

این مجاهد بزرگ در سال ۱۹۹۱ درجریان عملیاتی در جنوب لبنان به اسارت رژیم صهیونیستی درآمد و بعد از ۱۳ سال درنتیجه یک توافق مبادله آزاد شد.

فادی الجزار همزمان با اوج گرفتن تحرکات گروه‌های تکفیری به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شد و بعد از مدتی مجاهدت در جبهه‌ نبرد با تروریست‌ها، در منطقه شیعه‌نشین قصیر در مرز سوریه و لبنان به شهادت رسید. 

شهید «فادی حسن طویل» هم[که برادر مجاهدش شهید وسام الطویل، از فرماندهان نیروهای ویژه رضوان، چند ماه پیش توسط رژیم صهیونیستی ترور شد] از مجاهدانی بود که به‌عنوان فرماندهٔ شهیدِ عملیات «بدر الکبرى» شناخته می‌شود؛ عملیاتی در سال ۱۹۸۷ که اشغالگران صهیونیست را در جبل‌عامل(جنوب لبنان) زمین‌گیر کرد.


ویدیوی حزب‌الله از پایگاه هوایی رامات اسرائیل 

حزب‌الله لبنان با انتشار ویدیویی به مختصات و موقعیت و کارکردهای پایگاه هوایی رامات رژیم صهیونیستی پرداخت که بامداد امروز هدف حملات انتقام جویانه دهها موشک مقاومت قرار گرفت. 


حزب‌الله: پایگاه هوایی رامات دیوید را هدف قرار دادیم
حزب‌الله لبنان طبی بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از مردم مقاوم غزه و در پاسخ به تعرض‌های اخیر رژیم به مناطق مختلف لبنان با موشک‌های فادی ۱ و فادی ۲ پایگاه هوایی رامات دیوید را هدف قرار دادیم.


شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که در پی حملات موشکی حزب الله پایگاه هوایی رامات دیوید، بزرگ‌ترین پایگاه هوایی اشغالگران به آتش کشیده شد. از سوی دیگر، رسانه‌های عبری از منابع از وقوع انفجارهای شدید در شرق حیفا خبر می‌دهند.


گزارش‌ها حاکیست که مقاومت اسلامی لبنان بیش از ۱۰۰ موشک به منطقه اشغالی الجلیل اعلی و جنوب بندر اشغالی حیفا شلیک کرده است.

هراس صهیونیست‌ها از شلیک سنگین موشک‌های حزب‌الله


کانال ۱۴ عبری اذعان کرد که حزب الله برد موشک‌هایی را که شلیک کرده است به میزان قابل توجهی افزایش داده است و تعدادی از آنها چندین منطقه را هدف قرار داده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که آتش سوزی گسترده‌ای در نقاط مختلفی در شمال فلسطین اشغالی در پی حمله موشکی سنگین حزب الله لبنان به منطقه رخ داده است.

کانال ۷ عبری مدعی شد که در پی موشکباران سنگین بامدادی حزب الله، ۱۵ موشک اطراف شهرک اشغالی الناصره را به لرزه در آورده و شماری از شهرک نشینان صهیونیست نیز در شهرک کفار عیلوت زخمی شده‌اند.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰