یک فرآورده دارویی تولید ملی روانه بازار شد
محمدکریم رضایی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت «سانا فارمد» در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره جدیدترین محصولی که تولید و روانه بازار کرده‌اند، گفت: «ما محصولی تحت عنوان «اسمارت امگا» (Smart Omega) را برای نخستین بار در کشور تولید کرده‌ایم.
  • ۱۴۰۳-۰۶-۲۹ - ۱۳:۰۰
  • 00
یک فرآورده دارویی تولید ملی روانه بازار شد
رفع ایراد امگا ۳ موجود در بازار با محصول وطنی
رفع ایراد امگا ۳ موجود در بازار با محصول وطنی

محمدکریم رضایی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت «سانا فارمد» در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره جدیدترین محصولی که تولید و روانه بازار کرده‌اند، گفت: «ما محصولی تحت عنوان «اسمارت امگا» (Smart Omega) را برای نخستین بار در کشور تولید کرده‌ایم که درواقع اولین محصول «انتریک کوتد» از روغن ماهی است. اصلی‌ترین مشکل مصرف روغن ماهی یا امگا3 که باعث قطع شدن مصرف آن توسط مصرف‌کننده‌ها می‌شد، استشمام بوی بسیار بد ماهی بعد از خوردن این فرآورده است. از آنجایی که فرآورده امگا3 از ماهی گرفته می‌شود، بعد از بلعیده شدن، در معده باز شده و بوی بد ماهی به حفره دهانی برمی‌گردد و بیمار بوی بد ماهی را استشمام می‌کند و چیزی شبیه مسمومیت با ماهی به فرد دست می‌دهد.»

او عنوان کرد: «در فرآورده «انتریک کوتد» اسمارت امگا، این مشکل با کمک روکش مقاوم به اسید معده رفع شده و به عبارتی این محصول، اولین فرآورده مقاوم به اسید معده از امگا۳ است؛ به این صورت که محصول در داخل معده دست‌نخورده باقی می‌ماند و بعد از عبور از معده، در روده باز می‌شود. بنابراین به دلیل باز نشدن فرآورده در معده، بازگشت بخارات به دهان را نخواهد داشت و بیمار، دیگر از حس بوی بد ماهی بعد از مصرف امگا اسمارت آزرده نخواهد شد. البته این فرآیند تا حدی روی جذب مواد در روده اثرگذار است به‌طوری‌که درصدی از اسیدهای چرب روغن ماهی توسط اسید معده تخریب می‌شوند که درواقع این تکنولوژی و انتقال آن به روده و باز شدن کپسول‌ها در روده، از آسیب زدن اسید معده هم محافظت می‌شود؛ بنابراین درصد بیشتری از امگا۳ به روده می‌رسد و بالطبع، درصد بیشتری هم جذب خواهد شد.» 

مدیر این شرکت دانش‌بنیان درباره تفاوت اسمارت امگا با فناوری لیپوزومال عنوان کرد: «این یک تکنولوژی کاملا متفاوت نسبت به لیپوزومال است به‌طوری‌که فرآورده لیپوزومال دوباره در معده باز می‌شود و تنها روی جذب این محصول کمک‌کننده خواهد بود. اما این تکنولوژی اصلی‌ترین ایراد روغن ماهی امگا۳ را رفع کرده به‌طوری‌که به‌طور مستقیم وارد روده خواهد شد و در معده دست نخورده باقی می‌ماند و سپس وارد روده می‌شود و در داخل روده، پوشش خود را از دست خواهد داد و محتویات خود را آزاد می‌کند.این شباهت زیادی با محصول ژلوفن دارد.»

رضایی اظهار کرد: «این کپسول ژلاتینی نرم، نمونه داخلی نداشته و برای اولین بار در ایران تولید شده است. با توجه به اینکه این محصول توسعه‌یافته تنها یک نمونه مشابه آلمانی و یک نمونه مشابه آمریکایی دارد، ما سومین تولیدکننده چنین فرآورده دارویی در دنیا محسوب می‌شویم. نمونه وارداتی این فرآورده در داخل کشور وجود ندارد و تنها شکل‌های معمول این فرآورده با عارضه شایعی که عرض کردم، در بازار داخل وجود داشت. به دنبال استقبالی که از این محصول شد، فروش اسمارت امگاهای تولید ما، نسبت به سال گذشته بیش از 15 برابر شده است.» 

جزئیاتی از دیگر محصولات جدید دانش‌بنیان را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰