ایمان عالمی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
ایمان عالمی سرپرست آبی‌ها معتقد است با وجود میزبانی قابل قبول شهرقدس کنفدراسیون آسیا قوانین و ضوابط خاص خود را برای ارزیابی از میزبانی‌ها دارد. د
  • ۲ ساعت قبل
  • 00
ایمان عالمی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
باز هم ثابت کردیم استقلال متخصص آسیاست
باز هم ثابت کردیم استقلال متخصص آسیاست
محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

تیم فوتبال استقلال در اولین گام در رقابت‌های لیگ قهرمانان نخبگان موفق شد در تهران الغرافه را با سه گل از پیش رو بردارد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد بازی در شهرقدس مشکلات خاص خود را به همراه داشته باشد اما در هر صورت به جز اتفاقاتی که یک روز قبل از این دیدار رخ داد، این ورزشگاه در روز و شب بازی تا حد زیادی نمره قبولی به دست آورد.

هرچند ایمان عالمی سرپرست آبی‌ها معتقد است با وجود میزبانی قابل قبول شهرقدس کنفدراسیون آسیا قوانین و ضوابط خاص خود را برای ارزیابی از میزبانی‌ها دارد. درخصوص این دیدار، حواشی آن و برتری به‌دست‌آمده و ادامه مسیر آسیایی و داخلی استقلال دقایقی با عالمی به صحبت پرداختیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید. 

با برتری استقلال مقابل الغرافه یک اتفاق خوب و خوشایند برای فوتبال ایران خلق شد. به نظر می‌رسید بعد از دو هفته سختی که تیم و کادرفنی پشت سر گذاشتند، شیرینی‌های این برتری آسیایی برای‌تان دوچندان شده باشد. 
واقعیت همین است که بعد از بازی هفته سوم در لیگ، دو هفته سخت و دشوار را پشت سر گذاشتیم این در حالی است که بچه‌های ما در این مدت با تمام وجود در تمرینات حاضر شده و همه تلاش خود را کردند. از سوی دیگر کادرفنی ما هم تمرینات متفاوتی را برای این مدت در نظر گرفته تا درنهایت این تلاش دسته‌جمعی و سعی فراوانی که صورت گرفت به دیدار با الغرافه و برتری پرگل برابر این تیم ختم شود. می‌توانم به جرأت ادعا کنم که کادرفنی ما روزانه بیشتر از 10 ساعت برای شناخت حریفان و برنامه‌ریزی تمرین‌ها، فعالند و آنالیز می‌کنند و حاصل این اقدامات همین شد که طی یک بازی حماسی بتوانیم تیم قدرتمند قطری را درحالی شکست بدهیم که حتی یک موقعیت را هم به حریف ندادیم. در همه سال‌های حیات استقلال از این تیم به‌عنوان متخصص آسیا نام برده شده و در این دیدار یک‌بار دیگر ثابت شد که تخصص ما آسیاست. در هر صورت ما استقلالیم و یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا و همین امر باعث می‌شود وقتی این تیم وارد رقابت‌های آسیایی می‌شود، بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و همه آمار و ارقام‌ها را کنار زده و به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد. در واقع در عمل هم مشخص شد و با این بازی که بچه‌ها ارائه دادند همه دیدند که استقلال در آسیا می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. 

برخی اعتقاد دارند الغرافه آن تیمی نبود که بخواهد به استقلال فشار بیاورد و این نتیجه طبیعی بود و تازه از این به بعد مقابل حریفانی مانند السد و الهلال و... عیار واقعی تیم مشخص خواهد شد. 
الغرافه جزء تیم‌های خوب قطری به شمار رفته و در بین پنج تیم برتر آسیا از نظر مالی و اقتصادی و هزینه‌هایی که می‌کند محسوب می‌شود. در واقع آنها یکی از گران‌ترین تیم‌های آسیایی هستند. اگر آمار این تیم را بررسی کنید به این موضوع پی خواهید برد ضمن اینکه تیمی که خوسلو را دارد دیگر نمی‌توانید درباره ضعف فنی یا تاکتیکی چنین تیمی اصلا صحبت کنید. بازیکنانی مانند کومان، ساسی، خوسلو یا همین گلری که دارند بیشتر بازیکنان الغرافه خارجی‌اند و فقط از چند بازیکن انگشت‌شمار قطری استفاده می‌کنند. بنابراین الغرافه یکی از تیم‌های گران و قدرتمند آسیا به شمار رفته و این حرف‌ها شیطنت است و یک مقدار منصفانه نیست. 

یعنی اعتقاد دارید این روند مقابل تیم‌های بزرگ آسیایی هم حفظ خواهد شد؟
بله همین‌طور است. گام‌به‌گام می‌خواهیم تمام این مسیر را با برنامه‌ریزی و تدبیر کادرفنی ادامه بدهیم. از درایت کادرفنی و بازی هوشمندانه بازیکنان‌مان و تلاش دسته‌جمعی این عزیزان تشکر می‌کنم. آنها بازی بسیاری خوبی را انجام داده و از پس وظایف خود به‌خوبی برآمدند. مجموعه نفرات تیم یک بازی زیبا را به نمایش گذاشته و موفق شدند دل هواداران را شاد کنند. در هر صورت شب اول رقابت‌ها را هم به لطف خدا با صدرنشینی سپری کردیم و ان‌شاءالله همین‌طور روی همین ریل و با این روند در ادامه مسابقات آسیایی پیش خواهیم رفت. 

به میزبانی شهر قدس برسیم. به نظر می‌رسد روز بازی این ورزشگاه موفق شد نمره قبولی بگیرد. 
خدا را شکر درنهایت در طی این بازی هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و استقلال هم به لطف خدا یک بازی زیبا را برای هوادارانش به نمایش گذاشت. بعد از بازی هم الحمدلله مشکلی ایجاد نشد این در حالی است که کنفدراسیون آسیا برای ارزیابی میزبانی، قوانین، ضوابط و تکنیک‌های خاص خودش را دارد. همه‌مان می‌دانیم که به هر حال که پای فوتبال ایران در میان است و ما باید در شأن فوتبال ایران رفتار کرده و رقابت‌ها را میزبانی و برگزار کنیم. در هر صورت جا دارد از همه عوامل برگزاری این دیدار و عزیزان و مسئولان شهر قدس و همچنین شهردار این شهر و عوامل ورزشگاه تشکر کنم؛ چراکه همگی آنهادر هر صورت زحمات زیادی را متقبل شدند اما همان‌طور که عرض کردم کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین و چک‌لیست‌های خاص خودش را دارد. با همه موانع و محدودیت‌ها این دیدار خوب برگزار شد ولی قطعا مشکلاتی هم وجود داشت که امیدوارم برای فوتبال ایران و باشگاه استقلال اتفاقی نیفتاده و تبعاتی را به همراه نداشته باشد. 

بسیاری از هواداران فوتبال اعتقاد دارند که چنین ورزشگاه‌ها و زیرساخت‌هایی که وجود دارد آن هم با این کیفیت چمن و امکانات ضعیف، نه‌تنها در شأن فوتبال ایران نیست بلکه شأن هواداران را هم زیر سوال می‌برد. 
قطعا همین‌طور است. از سوی دیگر تیم بزرگی مانند استقلال باید در ورزشگاهی بازی کند که در شأن فوتبال ایران و خود باشگاه باشد. این در حالی است که بازی در استادیوم آزادی یک فضا و شرایط دیگری دارد که می‌تواند از لحاظ روانی و جوانبی که وجود دارد نیز به سود تیم و هوادارن‌مان باشد اما باز هم از مسئولان شهرقدس تشکر می‌کنیم که چنین فضایی را به وجود آورده و زحمت زیادی را در امر برگزاری این دیدار متقبل شدند. هواداران هم در این دیدار اگر چه در مقیاس کمتری به ورزشگاه آمدند اما خدا را شکر همه چیز بدون مشکل به پایان رسید. 

به لیگ برتر برسیم. جمعه یک بازی انتقامی با نساجی در پیش دارید و سپس دربی برگزار خواهد شد. اعضای تیم چقدر برای برگزاری این دیدار آماده‌اند. 
به هر حال می‌دانستیم که بعد از تعطیلات فیفادی برنامه فشرده‌ای داریم و چند بازی سخت در فاصله زمانی کمی را در پیش داریم. بر همین اساس کادرفنی برای تداوم این روند برنامه‌ریزی خاصی را انجام داده و ان‌شاءالله به لطف خدا این مسیر را به‌خوبی طی خواهیم کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰