پرزیدنت آکتور سینما
این روزها در اخبار سیاست، فرانسه یکی از کشورهایی است که اسمش را زیاد می‌شنویم؛ از جنگ اوکراین و روسیه گرفته تا استیضاح امانوئل مکرون. عالم هنر و فرهنگ هم خالی از فرانسوی‌ها نیست و این بار بریژیت مکرون، بانوی اول فرانسه حاشیه‌ساز شده است.
  • ۱ ساعت قبل
  • 00
پرزیدنت آکتور سینما
حواشی حضور همسر مکرون در یک سریال فرانسوی
حواشی حضور همسر مکرون در یک سریال فرانسوی
مریم فضائلیخبرنگار

از همان فصل اول سریال با اینکه بریژیت مکرون به‌صورت واقعی جلوی دوربین نیامد اما اسم او از همان ابتدا در سریال شنیده شد. در فصل ابتدایی امیلی به کلمه‌ای که مربوط به زنان است اما در دستور زبان فرانسوی، کلمه‌ای مردانه حساب می‌شود اعتراض کرد و پستی در صفحه‌ مجازی‌اش منتشر کرد. با انتشار این پست مکرون آن را در صفحه‌ خود بازنشر داد و باعث شد امیلی دنبال‌کننده‌های بیشتری پیدا کند.

لیلی کالینز، بازیگر نقش اول سریال به مجله فرانسوی Elle گفت: «بریژیت مکرون یکی از طرفداران پروپا قرص این سریال حساب می‌شود که در فصل اول از او با شوخ‌طبعی استفاده شد.» همچنین کالینز درباره‌ ایده‌ حضور مکرون در سریال گفت: «ایده حضور همسر رئیس‌جمهور در سریال زمانی به ذهن‌مان رسید که دارن استار، خالق این سریال و من او را در دسامبر ۲۰۲۲ و در کاخ الیزه ملاقات کردیم.»

فصل چهار حضور مکرون محقق شد و او تنها یک دقیقه در سریالی که بیش از یک هزار و 600 دقیقه از آن منتشر شده است بازی کرد. امیلی که با همکارش به کافه‌اش رفته، مکرون را همراه با دو خانم دیگر می‌بیند و بعد از معرفی خودش از او درخواست عکس می‌کند. همین یک دقیقه باعث شد تا فرانسوی‌ها به حضور او در این سریال اعتراض کنند. 

مخاطبان امیلی در جهان
از سال 2020 که سریال امیلی در پاریس منتشر شده است جزء یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های نتفلیکس قرار گرفته. طبق گزارش نتفلیکس، فصل اول که در سال 2020 منتشر شد توسط 58 میلیون خانواده در سراسر جهان تماشا شد. فصل دوم جزء پربیننده‌ترین برنامه‌های نتفلیکس در سال 2022 معرفی شد. فصل سوم آن در هفته اول به مدت 117.6 میلیون ساعت در پلتفرم استریمینگ تماشا شد. نیمه اول فصل چهارم، که در 15 آگوست منتشر شد در آن هفته به صدر جدول تلویزیونی جهانی رسید و با 19.9 میلیون بازدید در چهار روز اول پخش خود (اگرچه با تاخیر مواجه شد) شروع به کار کرد. بیشتر محتوایی که در این سریال نشان داده شده مسائل زنانه مانند پوشاک، مد و فشن است؛ برای همین دور از دهن نیست که ۷۷درصد مخاطبان این سریال زنان هستند. 

منفور بین فرانسوی‌ها
در فصل چهارم زمانی که امیلی با همکار جدیدش به رستوران رفته بود با بریژیت مکرون، همسر رئیس‌جمهور فرانسه دیدار می‌کند. مکرون او را در صفحات مجازی دنبال می‌کند و با امیلی آشنایی دارد. امیلی بعد از تلاشی که می‌کند تا با زبان فرانسوی به مکرون بگوید من شهر شما را دوست دارم، می‌شنود: «فرانسه هم تو را دوست دارد.» اما در واقعیت چنین چیزی نیست. با این حال همه افراد مانند همسر رئیس‌جمهور فرانسه طرفدار سریال امیلی در پاریس نیستند و این سریال در سال ۲۰۲۰ به دلیل ارائه تصویرهای کلیشه‌ای از پاریسی‌ها و فرهنگ فرانسوی با نقدهای متفاوتی مواجه شد. این سریال به‌ویژه در میان برخی ساکنان پایتخت فرانسه منفور است؛ تاحدی که مردم فرانسه مکان‌های فیلمبرداری سریال را تخریب کردند. 

متن کامل گزارش مریم فضائلی خبرنگار گروه فرهنگ و هنر را در روزنامه فرهیختگان بخوانید

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰