هشدار وزیر ورزش‌وجوانان به فدراسیون‌ها:
وزیر ورزش و جوانان در نخستین دیدار مشترک با روسای فدراسیون‌ها و در حضور وبیناری مدیران کل استانی بر «همدلی و اجماع» خانواده ورزش برای توسعه‌ی هر چه بیشتر تاکید کرد.
  • ۷ ساعت قبل
  • 00
هشدار وزیر ورزش‌وجوانان به فدراسیون‌ها:
نباید فقط منتظر مدال‌آوری تکواندو و کشتی باشیم!
نباید فقط منتظر مدال‌آوری تکواندو و کشتی باشیم!

احمد دنیامالی، وزیر ورزش‌ و جوانان در اولین جلسه مشترک با روسای فدراسیون‌های ورزشی و مدیران کل استان‌ها اظهار کرد: «بنده قائل به کار تیمی هستم و اینکه خودمان را یک خانواده بدانیم. باید کار‌های خودمان را مزین به اخلاق پهلوانی کنیم. وقتی به ورزشکاران می‌گوییم که اخلاق پهلوانی را منشا کار‌های خود قرار دهند باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که روسای فدراسیون‌ها و مدیران کل ما نیز همچون همیشه با اخلاق پهلوانی کار خود را پیش ببرند و در حوزه رفتار و مشی پهلوانی براساس آیین و اعتقادات کار کنیم.»

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن تولد پیامبر اکرم (ص) گفت: «آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب داریم که توجه ویژه‌ای همواره به موضوع ورزش و جوانان دارند. بیانات رهبر انقلاب همیشه برای جامعه ورزش و جوانان چراغ راه حرکت است. بیانات ایشان در حوزه‌های مختلف همیشه با مطالعه است و امیدوارم که در دیدار جامعه ورزش با معظم‌له که فردا صورت می‌گیرد بتوانیم به بهترین نحو تکالیف خود را ادا کنیم.»

وزیر ورزش و جوانان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: «تشکر می‌کنم به خاطر زحمات و تلاش‌هایی که برای حضور موفق و قوی ورزشکاران ما در دو رویداد المپیک و پارالمپیک کشیده شده است. در این بین باید یادی کنم از شهید بزرگوار آیت‌الله رییسی که قطعا در این موفقیت و تلاشی که انجام گرفت، ایشان نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند. همچنین از معاون اول وقت آقای دکتر مخبر و ویژه‌تر آقای سجادی و آقای هاشمی، دو عزیزی که به عنوان وزیر ورزش حضور داشتند و تک‌تک‌شان زحمت کشیدند و در راس این تقدیر‌ها باید از کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و روسای فدراسیون‌ها نام ببرم.»

دنیامالی مطرح کرد: «باید به فکر ارتقای وضعیت و توسعه‌ی ورزش باشیم. راهکار برون رفت از وضعیت فعلی تعامل و همگرایی تمامی خانواده ورزش اعم از فدراسیون‌ها و ادارات کل است. در اینجا وزیر ورزش و رییس فدراسیون معنایی ندارد و همه خادم مردم هستیم.»

وی خاطرنشان کرد: «بنده به عنوان وزیر ورزش باید جوابگوی کاستی‌ها و مشکلاتی که در فدراسیون‌ها و ادارات کل ایجاد می‌شود باشم و در صورت نیاز هم حمایت خود را خواهم داشت، ولی در کنار حمایت، کار هم می‌خواهم و همه باید در کاری تیمی به فکر حل مسائل باشیم.»

دنیامالی تصریح کرد: «تمام تلاش ما این است که محیط ورزش سرشار از محبت و رفاقت و جمع ما به دور از کینه و نفرت باشد. باید به نحوی کار کنیم و با همدیگر تعامل داشته باشیم که نام نیک از خود به جای بگذاریم.»

وی افزود: «ورزش ما تنها معطوف به کشتی و تکواندو نمی‌شود و نباید در مسابقات مهم فشار تنها بر روی این دو رشته باشد. باید خود را متعهد به موفقیت در رشته تحت نظر بدانیم. همه جزوی از یک خانواده‌ایم و برای توسعه ورزش کشور باید به هر اندازه که می‌توانیم گوشه‌ای از کار را بگیریم.»

وی گفت: «برای ما فدراسیون‌ها اولویت‌بندی هستند و در بحث پرداخت بودجه نمی‌توانیم به یک نسبت مساوی بودجه را بین فدراسیون‌ها تقسیم کنیم، چون فدراسیون‌ها در بحث مدال آوری برای ما متفاوت هستند و این مصداق عدالت است.»

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: «در مسابقات پارالمپیک نشان دادیم که رشته‌های دیگر ما نیز به خوبی درخشیدند و اینطور نیست که ما تنها بخواهیم در کشتی و تکواندو مدال آوری کنیم. مسابقات پارالمپیک نیز به نوبه خودش سطح بالایی دارد و مدال‌آوری در آن راحت نیست.»

وی اظهار داشت: «ما باید بخواهیم و اراده کنیم که به موفقیت برسیم. ما سرمایه‌هایی همچون علیرضا دبیر و هادی ساعی را داریم که پیش از این شایستگی‌های خود را نشان داده‌اند. کشور ما سرشار از استعداد‌های ناب در رشته‌های مختلف است که باید از آن‌ها استفاده کنیم.»

دنیامالی ادامه داد: «نگاه روسای ما باید به جای المپیک ۲۰۲۸ آمریکا به المپیک ۲۰۳۲ استرالیا باشد و برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم. فدراسیون‌های ما باید پوست‌اندازی کنند و به علم روز تجهیز باشند. فدراسیون‌ها باید دارای سیستم خود کنترلی باشند، چون ممکن است بعضی اوقات احساسات منجر بر بی‌عدالتی شود.»

وی افزود: «یکی از اشکالات این است که داده‌های مشترک نداریم. ما درحال حاضر نمی‌دانیم که به چه تعداد مربیان درجه ۳، درجه ۲ و مربیان تاپ بین‌المللی داریم و این برای ما ایجاد مشکل می‌کند. فدراسیون‌های ما باید با علم تمرین و نرم‌افزار روز دنیا آشنا باشند. فدراسیون‌های ما باید از علم شبیه‌ساز و هوش مصنوعی استفاده کنند تا بتوانیم در رویداد‌های مهم با دیگر کشور‌ها رقابت و برابری کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: «باید براساس خرد جمعی حرکت کنیم و کار را به جلو ببریم. درست است که منابع ما محدود است، ولی با همین منابع محدود نیز باید امیدآفرینی داشته باشیم. کسانی که مسئولیت می‌گیرند باید امیدآفرینی در جامعه داشته باشند. فدراسیون‌های ما نیز در همین راستا باید در ورزش امیدآفرینی انجام دهند. ورزش‌های کلیدی ما در المپیک و بازی‌های آسیایی برای ما مهم است و باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰