• تقویم روزنامه فرهیختگان ۶ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
«ماموران در را برای انتقال بیمار باز نکردند»

روایت سهیل فداکار از فوت هوادار ملوان

در جریان بازی سپاهان و ملوان از سری بازی های لیگ برتر‌ فوتبال کشورمان متاسفانه یک حادثه تلخ رخ داد و یکی از تماشاگران ملوان روی سکوها به دلیل هیجان زیاد دچار سکته قلبی شد و جانش را از دست داد. بازیکن تیم ملوان درباره فوت هوادار این توضیحاتی را ارائه داد.

روایت سهیل فداکار از فوت هوادار ملوان

سهیل فداکار، بازیکن تیم ملوان انزلی درباره فوت هوادار تیم ملوان و شکست مقابل سپاهان گفت: «همیشه بازی با سپاهان‌سخت بوده و این تیم یکی از تیم های بزرگ است‌ اما ما موقعیت های زیادی داشتیم با این حال همه چیز دست به دست هم داد تا یک روز بد فوتبال باشد. متاسفانه یکی از هواداران دو آتیشه ملوان را از دست دادیم. واقعا در ایران فقط چنین چیزهایی را می شود دید چون هرجای دنیا باشد بازی را نگه می دارند. در اینجا یکی می گفت مُرده یکی می گفت خوب است! اصلا نمی دانم چی بگویم.»

او درباره این اتفاق گفت: «دقیقه ۲۰ یا ۲۵ بود که روی نیمکت بودیم و سکوی هواداران ملوان کنار نیمکت ما بود. دیدیم فریاد می زنند آمبولانس بیاورید یک نفر سکته کرده متاسفانه ماموران درب را باز نمی کردند و انگار اتفاقی رخ نداده است و بعد منتظر دستور یکی بودند تا درب را باز کردند. از جلوی من برانکارد رد شد و خودم هوادار را دیدم و حالم خیلی بد شد. با هزار تا دعوا و بحث  با برانکارد بیرونش آوردند و با آمبولانس او را بردند. باید بازی لغو میشد. تمام بازیکنان درون زمین هم متوجه شدند که بازی برای این موضوع متوقف شده است. چرا نباید بازی را کنسل می کردند؟ تمام ذهن ها رفت به آن سمت . جان انسان از همه چیز مهمتر است. مگر نباید دوتا آمبولانس در زمین باشد؟ یکی که هوادار ما را خارج کرد اگر خدای نکرده دوبازیکن مصدوم میشد با کدام آمبولانس می خواستند آنها را به بیمارستان برساند؟»

فداکار درباره زمان سپری‌شده تا آوردن برانکارد گفت: «فکرکنم‌۴-۵ دقیقه طول کشید! کسی که ایست قلبی می کند باید همان لحظه بالای سرش برسند. هیچی نبود‌! دکتر تیم ما با دست سینه او را فشار می داد تا قبلش برگردد مگر همچین چیزی می شود؟ اصلا پزشک استادیوم‌ یا دو دستگاه کجا بود؟ دکتر ما باید برود سر او تا احیای اش کند؟ مگر همچین چیزی می شود؟»

او درباره گفته‌های رئیس ایفمارک مبنی بر اینکه «اگر امکانات پزشکی نبود نباید بازی برگزار می‌شد»، گفت: «این‌ها همه صحبت است! کدام‌قانون؟ ما که چیزی ندیدیم. خدای نکرده برای بازیکنی اتفاق رخ‌دهد با دست می خواهند قلبش را احیا کنند؟ ما فوتبال بازی می کنیم تا مردم شاد شوند اما وقتی مردم می آیند و این اتفاق رخ می دهد به چه دلیل باید بازی کنیم؟»

سهیل فداکار افزود: «با ۶۳ سال سن ده ساعت راه از انزلی به اصفهان آمد به عشق این تیم خب ما هم ‌باید ارزش قائل شویم برای این هواداران. کی به اینها هزار تومان پول می دهد که این همه راه را بیایند؟ هیچ کی! اینها تمام عشق و زندگی شان ملوان است. نباید جانشان را از دست دهند که! بعد آقای رفعتی می گوید نباید بازی را لغو می کردیم. نخیر! باید لغو می کردید. دقیقه ۶۰ میشنیدم تماشاگران فحش می دادند و می گفت شما این را کشتید او مُرد! من دقیقه ۷۰ که می خواستم وارد زمین شوم اصلا مغزم کار نمی کرد و حالم خوب نبود. فکرم پیش آن مرحوم بود و انگار در زمین نبودم! فقط در ایران اینطور است!»

او در ادامه گفت: «من جلوی سکوی هواداران داشتم گرم می کردم و دقیقه ۷۰ یا ۷۱ وارد زمین شدم. من اصلا نفهمیدم چطور پنالتی شده است چون درگیر سکو بودیم‌. هواداران فریاد می زدند «مُرد ، مُرد ،...» هواداران به آقا مازیار گفتند  او مُرده اما رفعتی گفت زنده است. دقیقه ۶۵ تماشاگران خبر دادند که پسر او در بیمارستان است و خبر داده تمام کرده است. ته این فوتبال چی می خواهد شود؟ ما پارسال آنها را بردیم یا آنها بردند خب که چی؟ جان انسان خیلی مهم است. نیروی انتظامی آنها می گفت دارید جو می دهید که آقای زارع با او بحث کرد. چه جوی دادیم ؟ الان جواب خانواده او را کی می دهد؟  از جان یک انسان بالاتر داریم؟ مگر در لالیگا این اتفاق رخ نداد و بازی را نگه نداشتند؟ حالا اگر دوتا بازیکن سر به سر می شدند و فقط یک در آمبولانس باقی مانده بود چی کار باید می کردند باید سر به سر در آمبولانس می گذاشتند؟ ناظر باید تا ورود یک آمبولانس دیگر بازی را نگه می داشت و بازیکنان هم ‌کمی روحی آرام می گرفتند. پسر مرحوم از بیمارستان گفته بود او فوت شده اما رفعتی می گفت نمُرده بازی باید ادامه پیدا کند!»

فداکار در نهایت گفت: «این هوادار شناخته شده بود و اکثر بازی های ما در خارج از خانه و داخل خانه را می آمد. واقعا جای تاسف دارد و خیلی ناراحت شدیم خدا به خانواده اش صبر دهد. غم بزرگی برای انزلی و ملوان به وجود آمد. الان ما تا صبح صحبت کنیم چیزی تغییر نمی کند. آقای مازیار زارع آن همه صحبت کرد و رفعتی را تا آخر عمر محروم کنند آیا جان آن آدم برمی گردد؟ باهم مهربانتر باشیم و بدانیم جان انسان از هرچیزی مهمتر است.امیدوارم همه چیز درست شود!»

منبع: اعتماد آنلاین

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

درباره سعید اسماعیلی و اهمیت حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ورزش ایران؛

هوای قهرمان دهه هشتادی‌مان را داشته باشیم

دربارۀ حواشی خودساخته کاروان ایران در پاریس؛

به طراح لباس المپیک، مدال نمی‌دهند

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار