• تقویم روزنامه فرهیختگان ۷ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
در سخنرانی آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص):

الحوثی: موجودیت امت اسلامی در خطر است

رهبر انصارالله یمن در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) مطرح کرد: دشمن صهیونیستی با وقاحت تمام، حماس را مسئول عدم دستیابی به توافقنامه تبادل اسرا و توقف جنگ معرفی می‌کنند.

الحوثی: موجودیت امت اسلامی در خطر است

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن امروز شنبه در آستانه میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: «مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) مهم است و در سایه چالش‌هایی که امت اسلام با آن روبروست، می‌توان از این مناسبت بهره معنوی، تربیتی و عملی مورد نیاز را گرفت.»

الحوثی افزود: «امت اسلام از جانب دشمنان خود به اشکال مختلف مورد هدف قرار می‌گیرد و با خطراتی روبروست که موجودیتش را به عنوان امتی مستقل دارای طرح و برنامه، به خطر می‌اندازد.»

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: «قرآن کریم آگاهی کافی را به امت داده است مبنی بر اینکه خطر از ناحیه دو جنبه هماهنگ یعنی کفر و نفاق است.تنها روشی که نشان دهنده بازدارندگی، پیشگیری و حفاظت از امت است، جهاد در راه خداوند متعال است. نهضت جهادی پیامبر در راه خدا با عملکرد عالی در انجام مأموریت و انجام وظیفه در بالاترین سطح ممتاز بود.»

وی خاطرنشان کرد: «مشکلات و دشواری‌هایی که مسلمانان متحمل شدند و می‌شوند، ناشی از برهم خوردن مسئولیت‌های مقدس آنها برای برقراری عدالت در زمین و جهاد در راه خداست. کوتاهی، آثار و پیامدهایی بر قدرت و عزت و نقش امت در بین جوامع دیگر گذاشته است.»

الحوثی تاکید کرد: «با کمرنگ شدن نقش مسلمانان، نقش یهودیان با حمایت و نظارت متحدان مسیحی آنها بیشتر شد. با جبهه نفاق، نقش یهود برای گسترش فساد در زمین، هدف قرار دادن مسلمانان و اشغال فلسطین از جمله اماکن مقدس آن، دوباره رشد کرده است. عدم جهاد در راه خدا با انحطاط اخلاقی، ارزشی، فرهنگی، بی‌سوادی سیاسی و حماقت و سستی در احساسات همراه است.»

وی تاکید کرد: «هیچ نجاتی برای امت نیست مگر با عمل به دستورات خداوند از جمله جهاد بر اساس مفهوم صحیح قرآنی و بهره‌مندی از رسول خدا و راه جهادی پیشگام ایشان.»

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسلمانان در برابر نسل‌کشی روزانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در برابر یک واقعیت و موقعیت شرم آور قرار دارند، افزود: «دشمن همچنان آوارگان را در چادرها و در تجمعاتی که امن اعلام شده‌اند، با بمب‌های مرگبار آمریکایی هدف قرار می‌دهد. رژیم صهیونیستی  همچنان به محاصره، گرسنگی و شکنجه زندانیان و اعمال جنایتکارانه وحشیانه و تهاجمی ادامه می‌دهد.»

وی به طرح و توطئه رژیم صهیونیستی برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی اشاره و  تاکید کرد: «از جمله اهداف اعلامی صهیونیست‌ها هدف قرار دادن مسجدالاقصی و تخریب آن است. یهودیان متوجه شده‌اند که جنایت تخریب مسجدالاقصی جدی است و احساسات مسلمانان را برمی انگیزد، لذا سعی در آماده سازی برای آن دارند.»

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: «هرگاه امت در انفعال وحشتناکی نسبت به بقیه جنایات و اقدامات تجاوزکارانه دشمن باشد، خطر علیه مسجدالاقصی بیشتر می‌شود. وقتی جنایات در کرانه باختری و جاهای دیگر در سایه سکوت امت بیشتر می‌شود، دشمن‌ گام‌های خصمانه‌تری برمی‌دارد.»

الحوثی همچنین درباره حمایت جهان عرب از مردم فلسطین در جنگ غزه گفت: «پس از نزدیک به ۱۲ ماه تجاوز به غزه، نه تحت عنوان عرب گرایی و ناسیونالیسم و ​​نه تحت عناوین سیاسی و قراردادهای دفاعی مشترک، هیچ تحرکی نمی‌بینیم. تعهدات اتحادیه عرب و تصمیمات کنفرانس‌های رسمی، اعراب را تکان نداد و هیچ چیزی آنها را به اتخاذ موضعی قاطع و جمعی در حمایت از فلسطین وانداشت.»

رهبر انصارالله یمن در ادامه سخنرانی خود به نقش آمریکا، متحد اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه پرداخت و گفت: «آمریکا در هر اتفاقی که در فلسطین می‌افتد شریک دشمن صهیونیستی است و شراکت و موضعش روشن است. آمریکا نیز همین رفتار خصمانه را با امت دارد و حاضر است علیه هر کشور عربی دست به هر کاری بزند. آمریکا از ادامه جنایات دشمن صهیونیستی هر گونه حمایت می‌کند و با صحبت از تلاش خود برای آتش‌بس، افکار عمومی را فریب می‌دهد. آمریکا مردم مظلوم و مورد حمله قرار گرفته را مسئول کارهای دشمن صهیونیستی و شکست آتش‌بس می‌داند.»

وی تاکید کرد: «موضع برخی از دولت‌ها، رژیم‌ها و رهبران عربی، همدستی با دشمن اسرائیلی و همکاری با آن برای هدف قرار دادن مردم فلسطین است. اگر مردم فلسطین و مجاهدانشان از حمایت غرب از دشمن برخوردار بودند، واقعیت نبرد کاملاً متفاوت بود.»

الحوثی همچنین عملیات قهرمانانه جهادی شهید ماهر الذیاب الجازی اردنی علیه دشمن صهیونیستی را که اخیرا در گذرگاه الکرامه صورت گرفت یک عملیات تأثیرگذار و نگران کننده برای رژیم صهیونیستی دانست و افزود: «مردم اردن نسبت به مردم فلسطین احساس برادری دارند و در عین حال در معرض خطرات و حمله قرار دارند. عملیات شهید الجازی یک عملیات انفرادی با یک سلاح ساده بود اما تاثیر بسزایی بر روی دشمن صهیونیستی داشت. شهید ماهر الجازی در نبرد معروف الکرامه برای دفاع از اردن، جا پای قهرمانان نبرد القسطل (نبرد برای دفاع از قدس در سال ۱۹۴۸) در قدس گذاشت که با سلاح سبک خود دست به این نبرد زدند. این عملیات نوید می‌دهد که هنوز در میان امت احساس مسئولیت انسانی و وظیفه مقدس در قبال فلسطین در جریان است.»

رهبر انصارالله یمن به جبهه مقاومت لبنان و یمن اشاره کرد که در حمایت از مردم غزه همچنان در حال نبرد با رژیم صهیونیستی است و گفت: «جبهه لبنان همچنان به نبرد و حملات موشکی علیه دشمن ادامه می‌دهد.»

وی افزود: «جبهه یمن در نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» با تمام تأثیر و نفوذ ادامه دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که گواه کارآمدی جبهه یمن است، اعلام آمریکا مبنی بر بازگشت ناو هواپیمابر «یواس. اس تئودور روزولت» از مسیری دیگر است نه دریای سرخ. این ناو به‌رغم اهمیتی که به عنوان پایگاه نظامی سیار در دریاها دارد، به صورت قاچاق از اقیانوس هند بازگشت و وارد دریای سرخ نشد.»

وی تصریح کرد: «بیش از ۷۰۰ حمله دریایی به آمریکایی‌ها کمکی نکرد که عملیات نظامی ما در دریا را محدود کنند یا آنها را بازدارند یا متوقف کنند.»

الحوثی تاکید کرد: «حملات غیرموجه آمریکایی‌ها به یک مدرسه دخترانه در تعز منجر به کشته شدن دو دختر و زخمی شدن ۱۸ دختر دیگر شد. دشمن در هفته گذشته بالغ بر ۲۴ حمله در استان‌های الحدیده، تعز، اب، صعده و مأرب انجام داد.»

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: «آمریکایی‌ها و همچنین صهیونیست‌ها جنایتکار هستند و بیشتر قربانیان آنها کودکان و زنان در همه جبهه‌ها و در همه کشورهای مورد هدف هستند. پدافند هوایی طی یک هفته گذشته توانست دو فروند پهپاد آمریکایی MQ۹ را ساقط کند. رهبران نظامی و غیرنظامی در آمریکا و غرب از تعداد زیاد هواپیماهای آمریکایی که در یمن سرنگون شده‌اند صحبت می‌کنند.»

وی در پایان با بیان اینکه فعالیت‌های مردمی یمن ادامه دارد و همه در حال آماده شدن برای مراسم بزرگ میلاد رسول خدا (ص) در فردا هستند، از مردم یمن خواست فردا حضور پرشکوهی در رویدادهای بزرگداشت میلاد پیامبر (ص) داشته باشند. الحوثی تاکید کرد: «این حضور عظیم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تأیید استواری مردم یمن در موضع جهادی است که پاسخی به خداوند و وفاداری به رسول اوست.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

ای فلسطین؛ دلیر بر سوارانت و بر خنجر گذارانت سلام؛

شعر مقاومت؛ میراث شهید هنیه

مکرون درصدد مواجهه مستقیم با پوتین است؛

امانوئل فرزندخوانده ناپلئون

احسان فرزانه، پژوهشگر اندیشه سیاسی:

پیشروی تاریخ از آوارهای غزه تا هاروارد

سیدجواد نقوی، خبرنگار گروه ایده حکمرانی:

سرخوردگی تراپیست‌های عصر مدرن؟

سیدسعید لواسانی، استاد دانشگاه:

جوانه زدن در غزه، تکثیر در اروپا

رژیم صهیونیستی دفاتر الجزیره را بست؛

سرکوب رسانه بعد از دانشگاه

حمایت دوست‌داران دانش از حق و حقیقت؛

5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا

تمدن و فرهنگ یا مکانیکی و ساختگی؟

ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سیدسعید لواسانی، استاد دانشگاه:

اسرائیل و مساله یهود

مودی برای تحکیم ناسیونالیسم هندو عطش وصف‌ناپذیری دارد؛

پایان هند سکولار

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

درسی که هندی‌ها از حمله ایران به رژیم‌صهیونیستی آموختند

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

تصویرسازی وارونه برای نجات بی‌بی

گفتن آنچه که نتوان گفتن:

اسرائیل شکست خورده است

پس از گذشت 6 ماه از آغاز بحران در غزه؛

وضعیت بین‌المللی اسرائیل؛ سند پیروزی حماس

کیهان برزگر، استاد روابط بین‌الملل:

جنگ غزه و ارزش استراتژیک روابط تهران - ریاض

محمد زعیم، سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما، الجزیره و لال‌بودگی رسانه‌ای

تعجب بریتانیایی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری؛

باید با کفش‌های حامیان ترامپ هم راه رفت!

دکتر کیهان برزگر، استاد روابط بین‌الملل:

تاثیر جنگ غزه بر افکار عمومی ایران

نگاهی به آخرین تحولات در صحنه‌ مبهم انتخابات آمریکا؛

ترامپ و بایدن به نوامبر 2024 می‌رسند؟

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

محور مقاومت و بازدارندگی شکست‌خورده آمریکا در منطقه

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

ذهن‌های در حال سقوط

یادداشت شفاهی مجید تفرشی، پژوهشگر؛

ترکی ‌الفیصل و تعریف رویکرد جدید برای مجاهدین

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

نشست دوحه نتایج و دستاوردهای نامعلوم

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

تحولات پاکستان از منظر همسایگان

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

انتخابات پاکستان؛ نظامیان مقهور اراده مردم

نگاهی به آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات‌متحده‌ ؛

نگرانی اصلی دموکرات‌ها‌ بایدن است، نه ترامپ!

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد؛

تاوان دانشگاه در مخالفت با صهیونیست‌ها

جنایت دمشق؛ انتقام صهیونیست‌ها از شکست در غزه،

سید‌رضی موسوی به رفقای مجاهدش پیوست

عوامل تاثیر‌گذار بر مسائل امنیتی ایران و پاکستان کدامند؟؛

امنیت مرزی‌؛ پاشنه‌آشیل روابط تهران و اسلام‌آباد

صهیونیست‌ها به رفعت‌ العریر‌ نویسنده و استاد دانشگاه فلسطینی هم رحم نکردند؛

نویسنده‌ها یواش می‌میرند

انتقام از کسانی که به تمیز‌ترین شکل ممکن درحال آدم‌کشی هستند؛

چگونه تمیز آدم بکشیم؟

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:؛

جنگ غزه حقیقت فلسطین را از دل افسانه‌سازی‌ها بیرون کشید

نابودی رژیم صهیونیستی؛

چه کسی پیروز شد؟

اثری که چشم‌ها و دل‌های آزادگان غرب را متوجه یک موضوع کرد؛

اثر غزه‌ای

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر:

هابرماس و خلسه علوم انسانی

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

درخواست محاکمه بایدن به جرم مشارکت در نسل‌کشی

توحید ورستان، دکترای اقتصاد انرژی:

درهم‌تنیدگی جنگ غزه و بخش انرژی

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار