• تقویم روزنامه فرهیختگان ۲ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
در نشست خبری بعد از بازی؛

مهدی طارمی: ما بی‌شرف نیستیم

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری که بی‌سابقه بود صحبت‌های جنجالی بر زبان آورد.

مهدی طارمی: ما بی‌شرف نیستیم

 مهدی طارمی که به عنوان بهترین بازیکن دیدار ایران - قرقیزستان انتخاب شد در نشست خبری گفت: «بازی نسبتاً خوبی بود، نسبت به شرایطی که ما داشتیم. این را در نظر بگیرید که بازی اول همیشه شرایط سخت است. قطر که دو دوره قهرمان جام ملت‌ها شده، باخت، کره مساوی کرد و استرالیا هم شکست خورد.»

وی افزود: «نمی‌خواهیم خودمان را با کسی مقایسه کنیم، ولی یک سوال از شما دارم؛ در باشگاه‌های چه امکاناتی برای بازیکنان فراهم می‌کنید؟ زمین دارید؟ امکانات سخت‌افزاری دارید؟ چه چیزی به بازیکنان داده‌اید که از آنها پیشرفت می‌خواهید؟ فقط حاشیه! فقط و فقط حاشیه! فوتبال ایران فقط شده حاشیه!»

کاپیتان تیم ملی در دیدار با قرقیزستان تصریح کرد: «به ما می‌آیند و می‌گویند که بگویید زمین خوب است. تا کی بگوییم خوب است؟ چه چیزی خوب است؟ این زمین با زمانی که امیر قلعه‌نویی بازی می‌کرد یک مدل است. یعنی هیچ پیشرفتی نشده و بدتر هم شده است. چه انتظاری دارید؟ یک سوال دارم؛ مگر ما چند دوره پیاپی به جام جهانی نرفتیم، مگر در یک تورنمنت که هشت بازی دارد همه چیز به یک بازی وابسته است؟ الان کره که مساوی کرده بدترین تیم آسیاست؟ چون ما یک بر صفر بردیم بدترین تیم آسیا هستیم؟»

طارمی یادآور شد: «با این امکانات و تجهیزات افتضاحی که به باشگاه‌ها می‌دهیم، چه انتظاری وجود دارد؟ خودتان می‌بینید. در ایران چند زمین خوب داریم؟ نداریم! از تیم ملی چه می‌خواهید؟ دوست‌مان در تلویزیون می‌گوید با یک دست و پا به جام جهانی می‌رویم؛ شما با دو دست و دو پا هم نرفتید! شما به زور دقیقه 90 و در پلی‌آف و آن داستان‌ها به جام جهانی رفتید. چهار دوره پیاپی تیم ملی به جام جهانی رفته ولی در کل تاریخ و 200 سال قبل از آن چهار بار نرفتید.»

وی با اشاره به شعار تماشاگران اظهار داشت: «به من گفتند که نگو؛ ولی بی‌شرف کلمه سنگینی است. نمی‌توانیم بهم بگوییم بی‌شرف. ما بی‌شرف نیستیم. من نباید بگویم و شما هم نباید بگویید. می‌دانم وضعیت اقتصادی برای مردم سنگین است و ما هم شکایت داریم. مگر ما برای کشور این اتفاقات را رقم زدیم که بی‌شرف هستیم؟ امیرخان هم هزاربار گفته که شرایط اقتصادی باید بهتر شود. طبیعی است که مردم این عقده‌ها و فشار را یک‌جا خالی کنند ولی نه در این حد. ما هم خانواده داریم و مثل شما هستیم و دوست داریم این کشور موفق شود.»

طارمی اضافه کرد: «به همه رشته‌ها امکانات بدهید. این بلا را سر کشور آورده‌اید و ما ناسزا می‌خوریم. به والله به من ربطی ندارد؛ نه من و نه هزار نفر بزرگتر از من نمی‌تواند اتفاقی رقم بزند. دست افراد دیگری است. هیچ چیزی نداریم و فقط می‌گوییم این کار را کنیم و فلان کار را نکنیم. صعود می‌کنیم دیگر؛ چهار دوره صعود کردیم و این‌بار هم صعود می‌کنیم. الان هم که سه امتیاز داریم!»

«شاید به دلیل شعارهای آخر بازی عصبانی هستید اما در اوایل بازی صحنه‌های جذابی دیدیم و خانواده‌ها کنار هم در ورزشگاه حاضر شدند و از تیم ملی حمایت کردند». طارمی در پاسخ به این سوال گفت: «شما در کنفرانس قبل از بازی هم بودید؛ من گفتم که مردم از ما فیلم می‌گرفتند؛ من خودم دو بار از مردم فیلم گرفتم و گفتم که هیجان زده شدیم و از مردم تشکر کردم. آخر بازی هم به سمت بانوان رفتیم و تشکر کردیم. همه را جمع نمی‌بندیم اما یکسری چیزها که شاید هم هدایت شده بود، نباید اتفاق می‌افتاد. بازهم تشکر می‌کنم از مردم؛ این فرهنگ بدی است که جا افتاده است. مثلاً بازیکن قرقیزستان رفته کرنر بزند و بطری آب می‌اندازند؛ در لیگ ایران هم نباید این کار را کنید. این کارها خیلی قدیمی شده و باید یک چیزها را رعایت کنند. ما از مردم اصفهان هم تشکر می‌کنیم. ما عادت داریم به این شرایط که اتفاقات بدی می‌افتد؛ بازهم تشکر می‌کنیم و در این چند روز خیلی زحمت کشیدند. حرف من هم کلی است. شما شرایط زمین را هم دیدید. اگر شما می‌توانستید بازی کنید، ما هم می‌توانستیم.»

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه امروز در حد خود ظاهر نشده و مردم هم انتظار زیادی از تیم ملی داشتند، گفت: «قبول دارید که یکسری چیزها را در اروپا بیشتر دیده‌ام؛ می‌توانید به من اعتماد کنید که اگر چمن خوب نباشد نمی‌شود فوتبال بازی کرد. ما تاکتیک داریم و می خواهیم روی زمین بازی کنیم، وقتی روی زمین می‌خواهیم بازی کنیم باید کیفیت زمین خوب باشد. می‌توانیم بگوییم از این طرف و آن طرف روی دروازه سانتر کن و شاید هم سه گل می‌زدیم؛ ولی وقتی شما به عنوان بیننده می‌خواهید یک بازی خوب ببینید، باید کیفیت زمین خوب باشد. اگر اینطور نباشد تیم‌های اروپایی هم نمی‌توانند بازی کنند؛ این را شما از من بپذیرید. ما هم به خاطر این می‌گوییم که مردم از فوتبال لذت ببرند. حرف شما درست است، ولی باید امکاناتش باشد. شما یک زمین خوب پیدا کنید تا ما با قرقیزستان بازی کنیم؛ مگر ما با قرقیزستان در کافا بازی نکردیم و پنج گل نزدیم؟ چه فرقی با الان دارد؟!»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

درباره سعید اسماعیلی و اهمیت حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ورزش ایران؛

هوای قهرمان دهه هشتادی‌مان را داشته باشیم

دربارۀ حواشی خودساخته کاروان ایران در پاریس؛

به طراح لباس المپیک، مدال نمی‌دهند

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار