• تقویم روزنامه فرهیختگان ۲ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
چه اتفاقاتی بر ارزش رمزارزها اثردارند؟

مهم ترین رویدادهای پیش‌روی صنعت ارز دیجیتال در سپتامبر

با شروع ماه میلادی سپتامبر انتظار می رود چند رویداد تجاری هیجان انگیز برای صنعت کریپتو بسیار مهم جلوه کند. هر یک از این رویدادها نقش خاص خود را در آینده بخش کریپتو ایفا خواهند کرد.

مهم ترین رویدادهای پیش‌روی صنعت ارز دیجیتال در سپتامبر

هومن جعفری، دبیر سرویس ارزدیجیتال: با شروع ماه میلادی سپتامبر انتظار می رود چند رویداد تجاری هیجان انگیز برای صنعت کریپتو بسیار مهم جلوه کند. هر یک از این رویدادها نقش خاص خود را در آینده بخش کریپتو ایفا خواهند کرد. برخی از این رویدادها ماهیت ساده ای دارند، مانند کنفرانس ها یا اجلاس ها. با این حال، برخی از آنها بسیار پیچیده هستند، زیرا آنها با اقدامات قانونی و تصمیمات اقتصادی سروکار دارند. این مهمترین رویدادهایی است که یک علاقه مندان به ارزهای دیجیتال هرگز نباید در سپتامبر 2024 از دست بدهند.

هفته بلاک چین، سئول
یک جشنواره بزرگ جهانی پیرامون بلاک چین و وب 3، قرار است در 1 سپتامبر 2024 در سئول، کره جنوبی آغاز شود. انتظار می رود چندین نفر از پیشگامان کسب و کار بلاک چین و وب 3 در این جلسه شرکت کنند که احتمالاً شامل بحث های مترقی در مورد آینده این بخش می شود. 

داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اوت ایالات متحده
در زمانی که بازار ایالات متحده در حال بحث در مورد بحران اشتغال مداوم است، انتشار مجموعه داده هایی مانند حقوق و دستمزد غیر کشاورزی - که تعداد مشاغل اضافه یا از دست رفته در اقتصاد ایالات متحده به استثنای بخش کشاورزی را نشان می دهد - بسیار مهم است. انتظار می رود که داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اوت در 6 سپتامبر منتشر شود. چنین آماری در بازار فارکس هم بسیار تاثیرگذار است.
تجزیه و تحلیل داده های یک ساله نمودار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده نشان می دهد که در مارس 2024، بیشترین ارزش 310 هزار گزارش شده است. در ژوئیه 2024، به 114 هزار کاهش یافت - که نشان دهنده تغییر -65 هزار در مقایسه با ژوئن 2024 بود که ارزش آن 179 هزار بود. در ماه می 2024، حدود 216 هزار بود.

مناظره آتی ریاست جمهوری آمریکا بین ترامپ و هریس
کل چشم انداز سیاسی ایالات متحده مشتاقانه منتظر اولین مناظره ریاست جمهوری بین دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه و کامالا هریس نامزد دموکرات است. انتظار می‌رود این رویداد سیاسی بزرگ، که می‌تواند آینده ایالات متحده را تعیین کند، در 10 سپتامبر 2024 برگزار شود. اقتصاد جنبه مرکزی در این مناظره است و به همین دلیل بازارهای مالی روی این مناظره بسیار حساسند. 

داده های شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه اوت
تورم همیشه یک نکته جالب برای جامعه ارزهای دیجیتال است. تصور رایجی وجود دارد که کریپتوها بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در طول تورم بالا هستند، زیرا می‌توانند به عنوان پرچین عمل کنند. در پرتو این، مجموعه داده‌هایی مانند CPI ایالات متحده (شاخص قیمت مصرف کننده) - که تصویر واضحی از وضعیت تورم در بازار ایالات متحده ارائه می‌دهد - بسیار حیاتی هستند. داده‌های CPI اوت ایالات متحده، که تغییرات سطح قیمت سبدی از کالاها و خدمات مصرفی را در آگوست 2024 اندازه‌گیری می‌کند، قرار است در 11 سپتامبر منتشر شود.
ماه گذشته، ارزش CPI ایالات متحده حدود 314.54 امتیاز بود که بالاترین میزان در حداقل بازه زمانی یک ساله است. این شاخص در ماه جولای نسبت به ژوئن که ارزش CPI 314.18 واحد بود، حداقل 0.36 واحد تغییر نشان داد. از ابتدای سال 2024، ارزش به طور پیوسته افزایش یافته است. در ماه اول سال جاری فقط 308.417 امتیاز بود.

کنفرانس جهانی Token2049
Token2049 کنفرانس بزرگ دیگری است که برای 18 سپتامبر برنامه ریزی شده است. انتظار می رود این کنفرانس چندین رهبر تجاری، متخصصان و سرمایه گذاران فعال در صنعت کریپتو را گرد هم بیاورد. صنعت کریپتو می تواند در طول این رویداد منتظر اعلامیه های مهمی مانند مشارکت باشد. هر مشارکت یا اعلامیه مهمی که در طول این رویداد ظاهر می شود می تواند بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

حکم نهایی پرونده «جعل سوابق تجاری» ترامپ
اخیراً، هیئت منصفه منهتن، دونالد ترامپ را به اتهام جعل سوابق تجاری در دادگاه نیویورک در ماه مه به 34 مورد جنایت محکوم کرد. حکم این پرونده برای 18 سپتامبر تعیین شده است. با در نظر گرفتن انتخابات مهم ریاست جمهوری ایالات متحده، که در آن دونالد ترامپ نامزدی است که از بالاترین شانس برنده شدن برخوردار است، تنها چند هفته دیگر باقی مانده است، هرگونه تحول قانونی علیه نامزد جمهوری خواه ممکن است منجر به عدم اطمینان سیاسی شود. حتی صنعت کریپتو ممکن است با تأثیر چنین وضعیت سیاسی غیرمنتظره ای مواجه شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

محمدباقر شیرمهنجی، سیاست‌پژوه اقتصاد:

قیدگذاری غلط برای مشارکت مردم؛ رفتن به بیراهه

لابی باکو در تهران چگونه منافع ملی را گروگان گرفته است؟

بازگشایی سفارت به قیمت مصادره املاک ایران

محمد‌صادق تراب‌زاده‌جهرمی، پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

کنترل عایدی بادآورده سرمایه به‌عنوان ‌انگیزه ضد تولید

سیدمحمد صادق‌ شاهچراغ، پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

کلان‌شاخص حکمرانی بانک مرکزی بر شبکه بانکی

دانیال داودی، دانشجوی دکتری توسعه‌ اقتصادی:

معمای «طبقه‌ متوسط» در ایران

اکبر احمدی، دانش آموخته اقتصاد:

ضعف و سوءتفاهم در تعریف «استقلال»

دانیال داودی، دانشجوی دکتری توسعه اقتصادی:

نقاط ضعف و قوت آقای اقتصاددان

دانیال داودی، دانشجوی دکتری توسعه اقتصادی:

«بخش خصوصی» در منظومه‌ فکر اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای

مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

زورآزمایی برای حذف یک میراث مخرب

محمدباقر شیرمهنجی، پژوهشگر پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت:

نظام اقتصادی قانون اساسی: اسلامی، راست یا چپ؟

علی محمدی‏‏‏‌پور، مدرس دانشگاه و عضو انجمن اقتصاد انرژی ایران:

ضربه سیاستگذاری متضاد به توسعه پایدار

محمدهادی عرفان، معمار و موسس مرکز مطالعات شما:

سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها، حرکت با سرعت حلزون

حمیدرضا تلخابی، دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری؛

شهرنشینی در عصر بحران‌ها

محمد نائیج‌حقیقی، پژوهشگر حوزه اقتصاد مسکن:

ماجرای مسکن ۲۵ متری ادامه دارد؟

مجتبی رجب‌زاده، کارشناس اقتصاد:

رکود از رگ گردن به اروپا نزدیک‌تر شده است!

ضرورت تفکیک بانک‌ها در راستای لایحه برنامه هفتم توسعه؛

‌انواع بانک‌ها‌ و ‌انواع مدل‌های کسب‌وکار بانکی

سیدمقداد ضیاتبار، پژوهشگر پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت:

مولفه‌های مشترک بحران‌های اقتصادی۱

ناصر غریب‌نژاد، پژوهشگر حقوق اقتصادی:

اقتصاد شیشه‌ای

میثم رستمی، پژوهشگر اقتصاد:

حمایت از تولید ملی: بایدها و نبایدها

ناصر غریب‌نژاد، پژوهشگر حقوق اقتصادی:

دشمنِ مردم

مجتبی رجب‌زاده

بحران اقتصادی چین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار