• تقویم روزنامه فرهیختگان ۶ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بازگشت کاپیتان؛

حاج‌صفی به تیم ملی برمی‌گردد

شنیده می‌شود احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی دوباره مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار گرفته و به احتمال زیاد دوباره قرار است این بازیکن باتجربه که در آستانه شکستن رکورد بازی‌های ملی قرار دارد، به اردوی تیم ملی اضافه شود.

حاج‌صفی به تیم ملی برمی‌گردد

فرهیختگان: دور سوم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا از 15 شهریور آغاز خواهد شد که بر همین اساس تیم ملی ایران به ترتیب به مصاف تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات خواهد رفت. این در شرایطی است که بلافاصله بعد از برگزاری دیدارهای هفته سوم لیگ برتر، از دهم شهریورماه بازیکنان دعوت شده به اردوی بعدی تیم ملی باید خود را به کادرفنی معرفی کنند.

همچنین لژیونرهای مدنظر قلعه‌نویی نیز به تناوب بین روزهای 10 و 11 شهریور به اردو اضافه شده تا کار به صورت رسمی برای برگزاری دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی از مسابقه با قرقیزستان استارت بخورد. تیم ملی دور قبلی را درحالی پشت سر گذاشت که تنها رقیب‌مان در این مرحله یعنی ازبکستان در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل شاگردان قلعه‌نویی قدرت‌نمایی کرده و ضعف‌های تیم ملی را در این دو دیدار به خوبی نمایان کرد و چه بسا در همین دور اگر به جای هنگ کنگ و ترکمنستان تیم‌های چغرتری در گروه ایران قرار داشت، کارمان برای صعود سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شد.

در هر صورت با تجربه و درس گرفتن از اتفاقات این دیدارها و همچنین نتایجی که در جام ملت‌های قطر به دست آمد به نظر می‌رسد کادر فنی تیم ملی و در راس آنها امیر قلعه‌نویی حساب کار دست‌شان آمده باشد که با این ترکیب و احیانا با این تاکتیک و استراتژی درنهایت کار صعود به جام‌جهانی شاید دشوارتر از قبل شود. 

بر همین اساس نیز چندی پیش در گزارشی در «فرهیختگان» به اضافه شدن احمد نوراللهی بازیکن الوحده امارات که این روزها در بهترین فرم خود قرار دارد به اردوی تیم ملی اشاره کردیم. نوراللهی که از آبان ماه گذشته به خاطر اعتراض به کادر تیم ملی به دلیل عدم حضور در لیست این تیم از اردو کنار گذاشته شد و تا به امروز دیگر هرگز رنگ اردوی تیم ملی را ندیده بود، قرار است از اردوی پیش رو دوباره به جمع شاگردان قلعه‌نویی اضافه شود.

نوراللهی چه در فصل جدید لیگ امارات و چه در فصل قبلی این لیگ عملکرد درخشانی را از خود به ثبت رسانده تا کادر تیم ملی را وادار به دعوت از خود کند. درواقع به نظر می‌رسد در حساس‌ترین روزهایی که تیم ملی به بهترین نفراتش برای صعود به جام‌جهانی نیاز دارد، چشم قلعه‌نویی از اتفاقات دیدار با ازبکستان ترسیده باشد؛ هرچند هنوز مشخص نیست در این بین برای رفع سوءتفاهم‌های صورت گرفته از سوی بازیکن الوحده امارات عذرخواهی یا پادرمیانی صورت گرفته یا اینکه پای مسائل دیگری در میان است. 

اردوی بعدی تیم ملی درحالی برگزار خواهد شد که از اقبال بلند قلعه‌نویی و دستیارانش، لژیونرهای ملی‌پوش در فاز هجومی در هفته‌های اخیر عملکرد طوفانی را از خود به ثبت رسانده‌اند. البته نکته جالب اینکه از جمع این نفرات فقط سردار آزمون در اندیشه‌های تاکتیکی قلعه‌نویی در دیدارهای اخیر تیم ملی قرار گرفته و سایرین به خاطر مشکلات متعدد نتوانستند در این دیدارها تیم ملی را همراهی کنند.

در این بین احمد نوراللهی که هفته گذشته در دیدار تدارکاتی مقابل الجزیره عملکرد تاثیرگذاری داشت و در جریان پیروزی دو بر صفر الوحده روی یکی از گل‌ها نقش داشت، شنبه شب گذشته نیز در مسابقه دوستانه برابر تیم دسته اولی اف‌سی گلف فوق‌العاده کار کرد و در یک نیمه، استثنایی ظاهر شد. در این دیدار نوراللهی که سال گذشته یکی از بهترین‌های الوحده بود و در 26 مسابقه لیگ امارات 6 گل به ثمر رساند و 7 پاس گل داد، در شرایطی خود را آماده فصل جدید می‌کند که شنبه شب در دیدار تدارکاتی برابر تیم گلف هت‌‌تریک کرد و روی گل اول تاثیرگذاری مستقیم داشت.

از سوی دیگر علی قلی‌زاده، گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه لخ‌پوزنان نیز بر طبق قولی که در مصاحبه‌های اخیرش داده بود درخشش در لیگ لهستان را با یک پاس گل و نمایشی خوب در دیدار این هفته تیمش آغاز کرده تا خیال قلعه‌نویی از آمادگی وینگر تیمش راحت شود. این بازیکن در اردوی اخیر تیم ملی هم حاضر بود اما کادر تیم ملی ریسک نکرد و چون قلی‌زاده تازه از بند مصدومیت رها شده بود از وی استفاده نکردند. 

همچنین سردار آزمون که حالا به فوتبال آسیا و تیم شباب الاهلی امارات بازگشته بعد از درخشش برابر سپاهان، این بار به گلزنی برای این باشگاه ادامه داد و مقابل عجمان دبل کرد.

الهیار صیادمنش نیز بازیکن دیگری است که در اردوهای اخیر خیلی مورد توجه قلعه‌نویی قرار نگرفته اما فصل جدید را در ترکیب وسترلوی بلژیک طوفانی آغاز کرده است. 3 برد پیاپی وسترلو در 3 هفته آغازین فصل جدید رقابت‌های باشگاهی بلژیک در شرایطی به ثبت رسید که صیادمنش توانست 2 گل بزند، یک گل بسازد و یک ‌بار هم در نقش پنالتی‌گیر در ترکیب تیم بلژیکی درخشید تا توانایی‌‌های فنی خود را نشان بدهد و همچنان جایگاه خود را در ترکیب اصلی وسترلو حفظ کرد. این بازیکن در دیدار هفته چهارم تیمش با وجود شکست تیمش تک گل وسترلو را به ثمر رساند.

درنهایت هم زوج مهدی قایدی و شهریار مغانلو اگرچه با عملکرد فردی خود شب خوبی را برابر العین سپری کردند اما درنهایت شکست اتحاد کلبا در این بازی باعث شد تا این عملکرد آنچنان که باید به چشم نیاید! بنابراین این نفرات در بهترین زمان به فرم خوب خود رسیده‌اند تا از این لحاظ خیال کادرفنی تیم ملی راحت شده و یک دردسر شیرین نیز برای سرمربی تیم ملی برای انتخاب بهترین ترکیب تیمش ایجاد شود. 

همچنین در اردوی قبلی برای دومین اردوی متوالی برخی بازیکنان باتجربه مثل روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی و کریم‌ انصاری‌‌فرد غیبت داشتند تا به این ترتیب سرمربی تیم ملی جوان‌گرایی را با شیب ملایم آغاز کند. این در صورتی است که شنیده می‌شود احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم ملی دوباره مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار گرفته و به احتمال زیاد دوباره قرار است این بازیکن باتجربه که در آستانه شکستن رکورد بازی‌های ملی قرار دارد، به اردوی تیم ملی اضافه شود. هرچند بعید است درباره چشمی و انصاری‌فرد این امر محقق شود.

متن کامل گزارش محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

درباره سعید اسماعیلی و اهمیت حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ورزش ایران؛

هوای قهرمان دهه هشتادی‌مان را داشته باشیم

دربارۀ حواشی خودساخته کاروان ایران در پاریس؛

به طراح لباس المپیک، مدال نمی‌دهند

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار