• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از آینده بازیکنانی که قرار نیست در فصل جدید جایی در لیست استقلال داشته باشند؛

سرنوشت ۳ بازیکن خارجی استقلال چه می‌شود؟

هنوز سه بازیکن خارجی تحت قرارداد استقلال هستند که باید تکلیف آنها نیز هرچه سریع‌تر با آبی‌ها مشخص شود تا این تیم بدون نگرانی از تبعات این موضوع یا پر بودن سهمیه، با همان شش سهمیه‌ای که در ابتدا برشمرده شد به کار خود ادامه دهد. 

سرنوشت ۳ بازیکن خارجی استقلال چه می‌شود؟

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر به صورت رسمی در حالی از امشب آغاز می‌شود که تعدادی از بازیکنان مطرح تیم‌های لیگ برتری در فصل گذشته همچنان وضعیت نامشخصی دارند. این دسته از بازیکنان هنوز با تیم‌هایی که خواستار جذب آنها هستند به توافق نرسیده‌اند؛ هرچند برخلاف گذشته که با آغاز رسمی رقابت‌ها، پنجره نقل و انتقالاتی بسته می‌شد، در سال‌های اخیر این موضوع به چند هفته بعد از شروع رقابت‌ها موکول شده تا چشم امید این دسته از بازیکنان به تیم‌هایی باشد که در هفته‌های نخست با ناکامی مواجه شده و به دنبال آن هستند تا با خریدهای جدید نقاط ضعف خود را پوشانده و برای ادامه رقابت‌ها تقویت شوند. 

در این بین اما داستان بازیکنان خارجی متفاوت است؛ این بازیکنان در صورتی که با تیمی قرارداد نداشته باشند می‌توانند به راحتی به پیشنهادهای خارجی و حتی پیشنهادهای رسیده از کشورشان هم فکر کنند. مشابه اتفاقی که برای صفا هادی افتاده و این بازیکن بعد از اتمام همکاری با تراکتور به عراق بازگشت تا برای تیم نیروی هوایی بازی کند. 

با این حال و در بین بازیکنان خارجی هم، داستان خارجی‌های استقلال با سایرین متفاوت است. استقلالی‌ها که از سال جدید باید دوباره به آسیا برگردند با نظر نکونام سعی کردند تا تیمی قدرتمند را مهیای فصل جدید رقابت‌های داخلی و بین‌المللی کرده که در این بین نیز گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ دو بازیکن کنگویی و گابنی بعد از جست‌وجوهای فراوان مورد توجه کادر فنی این تیم قرار گرفتند تا اسکواد استقلال با حضور این دو خارجی طراز اول که هر دو سابقه بازی در تیم‌های مطرح اروپایی را در کارنامه دارند، تقویت شود. همچنین در این بین و با نظر کادرفنی مقرر شد تا سیلوا، بلانکو و ماشاریپوف نیز به کار خود در فصل جدید با استقلال ادامه دهند.
این در حالی است که آلمدین زیلیکیچ، وینگر بوسنیایی زمانی زمزمه‌های پیوستنش به استقلال مطرح شد که هنوز وضعیت جواد نکونام و شرایط ادامه همکاری وی با آبی‌پوشان مسجل نشده بود تا بعدها بنابر شرایطی، این بازیکن بوسنیایی نیز به جمع سهمیه‌های خارجی باشگاه استقلال براساس قانون استفاده از 5+1 بازیکن خارجی برای تیم‌های لیگ برتری اضافه شود. 

با همه این تفاصیل اما هنوز سه بازیکن خارجی دیگر تحت قرارداد استقلال هستند که باید تکلیف آنها نیز هرچه سریع‌تر با آبی‌ها مشخص شود تا این تیم بدون نگرانی از تبعات این موضوع یا پر بودن سهمیه، با همان شش سهمیه‌ای که در ابتدا برشمرده شد به کار خود ادامه دهد. 

منتظر محمد
منتظر محمد، هافبک عراقی که در ابتدای فصل گذشته با قراردادی قرضی از استقلال راهی مس رفسنجان شد، بعد از فینال جام حذفی مقابل سپاهان کارش با این تیم به پایان رسید تا دوباره بازیکن استقلال به شمار بیاید. این در صورتی است که پیش از این در «فرهیختگان» از این موضوع خبر دادیم که این هافبک عراقی مورد توجه دو باشگاه لیگ برتری ازجمله مس رفسنجان قرار گرفته است و به نقل از یکی از مدیران باشگاه مس از درخواست 20 میلیاردی استقلالی‌ها برای صدور رضایتنامه این هافبک عراقی خبر دادیم. 
نکته قابل توجه درباره منتظر که این روزها در تمرینات تیم مطرح پایتخت حاضر می‌شود اینکه شنیده می‌شود این بازیکن مورد توجه یک تیم اصفهانی هم قرار گرفته اما همچنان تکلیف ادامه همکاری وی با آبی‌های تهرانی مشخص نیست. 
درخصوص آخرین وضعیت بازیکن عراقی و سرنوشت او پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» حاکی از آن است که این بازیکن با وجود بی‌انضباطی‌هایش در فصل گذشته همچنان مورد توجه مس رفسنجان و محرم نویدکیا قرار دارد، البته با این شرط که به سهمیه بازیکنان خارجی مس یک نفر اضافه شود. در حال حاضر این تیم از یک بازیکن بلژیکی به نام سباستین اسپاهیو که به تازگی خریداری شده بهره می‌برد؛ این در صورتی است که یک مهاجم و یک وینگر خارجی دیگر مدنظر نویدکیا هستند تا به این ترتیب سهمیه‌های تیم رفسنجانی برای استفاده از بازیکن خارجی تکمیل شود. البته تلاش‌های مسئولان این تیم برای پس گرفتن یک سهمیه خارجی دیگر ادامه دارد تا به این ترتیب دوباره باب مذاکرات با باشگاه استقلال و منتظر محمد برای پیوستن قطعی به مس آغاز شود. 
در این زمینه یکی از مدیران مس رفسنجان به «فرهیختگان» گفت: «مذاکره دوباره با منتظر محمد به چند مورد بستگی دارد. اول اینکه هنوز سهمیه خارجی ما مشخص نیست و فدراسیون فعلا مجوز استفاده از سه خارجی را به ما داده است. اگر این امر به چهار نفر افزایش پیدا کند بازیکن عراقی دوباره مورد توجه قرار خواهد گرفت. البته ما دو مورد را درخصوص ابطال سهمیه‌های خارجی خود قبول نداریم؛ اول اینکه ایرادهایی به خود منتظر از بابت مقدار دقایق همراهی او با مس گرفته شده؛ این در حالی است که ما اعلام کردیم این بازیکن با مجوز خود فدراسیون فوتبال، تیم المپیک عراق را همراهی کرده و به همین دلیل از همراهی با مس بازمانده است تا ما به تعداد دقایق استانداردی که درباره خارجی‌ها مطرح است نرسیم و دوم علی عدنان دیگر بازیکن عراقی فصل گذشته ما که هفته بیست و پنجم با او فسخ کردیم؛ بنابراین باید 60 درصد تعداد دقایق تا این هفته محاسبه شود نه تا پایان لیگ.»
وی ادامه داد: «بعد از کسب مجوز استفاده از سهمیه چهارم، تازه به مباحث مالی می‌رسیم که باید این امر منطقی باشد. پیش از این پیشنهاد 20 میلیاردی فقط برای صدور رضایتنامه این بازیکن عراقی مطرح شده بود که این رقم‌ها منطقی نیست و ما حاضر نیستیم با هر رقمی این بازیکن را جذب کنیم. باید ارقامی که مطرح می‌شود منطقی باشد، ضمن اینکه فکر می‌کنم بتوانیم با خود بازیکن بهتر توافق کنیم تا باشگاه استقلال، چراکه پارسال این بازیکن به صورت مجانی برای همراهی با مس رفسنجان به این تیم پیوسته اما حالا می‌بینیم که به یک باره تقاضایی مطرح می‌شود که خیلی منطقی نیست.»
البته در این زمینه استقلالی‌ها معتقد هستند که نامه‌نگاری مسی‌ها برای جذب منتظر از دو ماه پیش آغاز شده اما شرایطی که برای انتقال منتظر محمد مطرح می‌شود مناسب نیست. مدیران این باشگاه عقیده دارند در این بازاری که برای یک بازیکن جوان داخلی تقاضای 20 میلیاردی برای رضایتنامه‌اش مطرح می‌شود، پس می‌توان برای کاپیتان تیم امید عراق هم چنین ارقامی را در محاسبه کرد اما فعلا این باشگاه مس است که درخواست ما را مسکوت گذاشته و به آن پاسخی نداده است. 

کوین یامگا
درباره وضعیت مدافع‌هافبک محبوب استقلالی‌ها که سال قبل به خاطر مصدومیت از ناحیه چشم از همراهی این تیم در نیم‌فصل دوم محروم شد نیز حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. البته زمزمه‌های بازگشت وی به لیست استقلال بعد از بازی گرفتن از او در دیدارهای تدارکاتی اخیر تقویت شده. این در حالی است که با توجه به وضعیتی که یامگا از لحاظ پزشکی از ناحیه چشم آسیب‌دیده دارد به نظر نمی‌رسد او کارایی گذشته را داشته باشد. بنابراین فعلا تصمیم بر آن است که این بازیکن نیز از لیست خارج شود. درباره آخرین وضعیت این بازیکن فرانسوی یکی از مدیران استقلال به «فرهیختگان» گفت: «یامگا اصلا در لیست ما نیست. این بازیکن از نیم‌فصل گذشته به خاطر مصدومیت پزشکی از لیست خارج شد و این قضیه برای الان نیست که بگوییم حالا از لیست خارج شده تا یک بازیکن دیگر جایگزین او شود. اما به هر حال باید درباره مسائل مالی و بندهایی که در قرارداد او وجود دارد برای قطع همکاری توافقی رضایت این بازیکن را جلب کنیم.»

ودران کیوسفسکی
دیگر بازیکنی که درخصوص وضعیت وی ابهاماتی وجود دارد گلر بوسنیایی است که او هم مثل هموطنش زمانی به استقلال آمد که وضعیت سرمربی این تیم برای ادامه همکاری نامشخص بود. با این حال اخبار جدیدی درباره وضعیت کیوسفسکی شنیده می‌شود مبنی‌بر اینکه احتمالا جدایی او از باشگاه استقلال تبعات زیادی را برای این تیم ایجاد نخواهد کرد. 
درباره شرایط ودران کیوسفسکی نیز یکی از مدیران استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرد: «ما با این بازیکن قرارداد ثبت‌شده نداریم، در هر صورت ما فقط درباره قراردادهایی که ثبت می‌کنیم مسئولیت داریم؛ در غیر این صورت مسئولیتی در قبال قرارداد ثبت‌نشده نخواهیم داشت. ضمن اینکه این بازیکن به تازگی از یکی از لیگ‌های خارجی پیشنهادی دریافت کرده و به‌زودی احتمالا از استقلال جدا خواهد شد.»
در این مورد حتی فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال اخیرا در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که دروازه‌بان بوسنیایی پیشنهادهایی از تیم‌های دیگر دریافت کرده و در حال مذاکره با باشگاه است. البته شنیده می‌شد این بازیکن مورد توجه شمس آذر برای انتقال قرضی قرار گرفته که بعدا این‌طور مطرح شد که این قضیه منتفی شده است.  

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

درباره سعید اسماعیلی و اهمیت حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ورزش ایران؛

هوای قهرمان دهه هشتادی‌مان را داشته باشیم

دربارۀ حواشی خودساخته کاروان ایران در پاریس؛

به طراح لباس المپیک، مدال نمی‌دهند

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار