«فرهیختگان» روند ۱۰ سال اخیر فروش سینما را تحلیل می‌کند؛
بررسی سینمای ایران از سال 1394 تا سال 1402، نشان می‌دهد کار این نوع کمدی‌ها به جایی رسیده که برای حفظ جایگاه خودشان، پای دیگر ژانرها را از سینما بریده‌اند و این اتفاق باعث شده طرفداران ژانرهایی غیر از کمدی، جایی برای خودشان در سینما پیدا نکنند.
  • ۱۴۰۳-۰۵-۲۲ - ۱۰:۴۷
  • 00
«فرهیختگان» روند ۱۰ سال اخیر فروش سینما را تحلیل می‌کند؛
۷۵ درصد گیشه در اختیار کمدی‌ها
۷۵ درصد گیشه در اختیار کمدی‌ها

فرهیختگان: کمدی در تمام سال‌ها، جزو ژانرهای مهم سینمای ما و البته سینمای جهان بوده، اما به مرور زمان توجه بیش از اندازه به نوع خاصی از کمدی در سینمای ایران باعث شد تا راه تنفس دیگر ژانرها بسته شود. بررسی سینمای ایران از سال 1394 تا سال 1402، نشان می‌دهد کار این نوع کمدی‌ها به جایی رسیده که برای حفظ جایگاه خودشان، پای دیگر ژانرها را از سینما بریده‌اند و این اتفاق باعث شده طرفداران ژانرهایی غیر از کمدی، جایی برای خودشان در سینما پیدا نکنند.

دوری بخش قابل‌توجهی از دوستداران سینما، فارغ از مسائل اقتصادی به نبود دیگر ژانرهایی که مخاطب دارند هم برمی‌گردد. سهم کمدی به مرور زمان بیشتر شده، آنقدر که در سال 1402 توانسته 75 درصد از فروش سینما را به نام خود بزند و تمام ژانرهای دیگر تنها سهم 25درصدی داشته باشند. در گزارشی که می‌خوانید، سیر تسلط این نوع خاص از کمدی‌ها بر گیشه‌های سینمای ایران بررسی شده است. همچنین جدولی در پیوست آمده که حاوی اطلاعاتی راجع‌به فروش کل هر سال و سهم کمدی‌ها از آن می‌شود.

متن کامل گزارش مریم فضائلی، خبرنگار گروه فرهنگ را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰