• تقویم روزنامه فرهیختگان ۶ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ماجرای افزایش هک کریپتو در سال 2024؛

هکر کلاه سفید، 12 میلیون دلار دزدید و پاداش گرفت!

شبکه رونین که یک بلاک چین بازی محبوب است، ۳۹۹۶ توکن اتریوم را در این هک از دست داد. مهاجم همچنین ۱.۹ میلیون تتر برداشت کردند. شرکت امنیتی بلاک‌چین پکشیلد حدس می زند که این می تواند کار یک هکر کلاه سفید باشد.

هکر کلاه سفید، 12 میلیون دلار دزدید و پاداش گرفت!

هومن جعفری؛ دبیر سرویس ارز دیجیتال: سال 2024 برای اکوسیستم کریپتو بسیار سخت می شود. سقوط بازارهای جهانی و هک کریپتو اثر بدی بر ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد. رونین بریج در یک سری هک‌های رمزنگاری حدود 12 میلیون دلار ارز دیجیتال را از دست داد. چنین اتفاقاتی چالش های امنیتی موجود در دنیای بلاک چین را برجسته می کند.
شبکه رونین که یک بلاک چین بازی محبوب است، ۳۹۹۶ توکن اتریوم را در این هک از دست داد. مهاجم همچنین ۱.۹ میلیون تتر برداشت کردند. 
شرکت امنیتی بلاک‌چین پکشیلد حدس می زند که این می تواند کار یک هکر کلاه سفید باشد. این هکرهای اخلاق مدار برای بهبود امنیت، آسیب پذیری های سیستم را آشکار می کنند. آنها اغلب دارایی های سرقت شده را پس می دهند. این هکر بعد از برداشت پول، با صرافی همکار یکرد.

نقش ربات‌های برنامه ریزی شده
به نظر می رسد یک ربات MEV  در این سو استفاده مالی دخالت داشته باشد.  این ربات ها گاهی اوقات می توانند به طور ناخواسته از حفره های امنیتی سوء استفاده کنند. به گفته کارشناسان، این مورد در هک رونین  نیز وجود دارد. ربات mev به ربات های نرم افزاری خاصی هستند که برای نظارت بر شبکه اتریوم طراحی شده اند.

افزایش هک کریپتو در سال 2024
هک ارزهای دیجیتال امسال در حال افزایش بوده است. هکرها تنها در سه ماهه اول سال 2024 542.7 میلیون دلار سرقت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 42 درصدی را نشان می دهد. به ویژه در ماه جولای 16 هک کریپتو اتفاق افتاد و بیش از 266 میلیون دلار ارز دیجیتال در این هک ها از بین رفت. هک مربوط به صرافی ارزهای دیجیتال هندی وزیریکس از همه بزرگتر بود. یک هکر ناشناس 230 میلیون دلار از این صرافی سرقت کرد. 
در یک اتفاق مثبت، شبکه رونین اعلام کرد که اتریوم های سرقت شده (حدود 10 میلیون دلار) بازگردانده شده است. آنها انتظار دارند تتر ها هم در اواخر امروز بازگردانده شود. کلاه سفیدهای درگیر این هک هم 500 هزار دلار پاداش خواهند گرفت.

نیاز به امنیت پیشرفته
هک اخیر شبکه رونین اهمیت امنیت در فضای کریپتو را یادآوری می‌کند. از آنجایی که هک ارزهای دیجیتال در سال 2024 در حال افزایش است، پلتفرم ها باید حفاظت از پروتکل های خود را در اولویت قرار دهند. هکرهای اخلاق مدار نقش مهمی در این فرآیند دارند. آنها به شناسایی و رفع آسیب‌پذیری‌ها قبل از اینکه عوامل مخرب بتوانند از آنها سوء استفاده کنند، کمک می‌کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

هومن جعفری؛ دبیر سرویس ارز دیجیتال:

سلبریتی‌های هالیوودی از «سکه» افتادند!

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار