• تقویم روزنامه فرهیختگان ۸ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بیکوز اسپور روحش هم خبر نداشت؛

فاجعه: کسی بازی تدارکاتی با پرسپولیس را گردن نمی‌گیرد!

باشگاه پرسپولیس تایید کرد که برخلاف اطلاع رسانی پیشین، حریف تدارکاتی عصر دوشنبه این تیم در اردوی ترکیه، تیم بیکوز اسپور نبوده است و با موضع‌گیری اطلاعیه ای در این خصوص منتشر کرد.

فاجعه: کسی بازی تدارکاتی با پرسپولیس را گردن نمی‌گیرد!

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس امروز مدعی شد این تیم در دومین بازی دوستانه خود در ترکیه به مصاف تیم بیکوز اسپور یکی از تیم های حاضر در مسابقات لیگ دو این کشور رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید. انتشار این خبر در رسانه های داخلی با واکنش مدیریت باشگاه بیکوز اسپور مواجه شده است. او در پیامی به هواداران تیمش اعلام کرد: 

«هواداران و اعضای محترم مطبوعات! لازم به ذکر است که اخبار منتشر شده در مطبوعات ایران امروز (05/08) مبنی بر دیدار دوستانه بیکوز با تیم ایرانی پرسپولیس حقیقت را منعکس نمی کند. باشگاه ما در تاریخ مشخص شده با هیچ تیم ایرانی بازی نکرد. به عنوان بیکوز، برنامه تمرینی امروز ما به شرح زیر بود:

در جلسه صبح، روی قدرت و آمادگی کار انجام شد. این تمرین با هدایت مصطفی باشاران مربی عملکرد و آمادگی جسمانی ما انجام شد و توسط مربی ما ارن شافاک شخصا پیگیری شد. در نوبت عصر یک مسابقه دو گل برگزار شد. در این دیدار فوتبالیست های جاه طلب و جنگنده کشورمان عزم زیادی در زمین نشان دادند. تصاویری از تمرینات و بازی دو گل نیز در شبکه های اجتماعی ما به اشتراک گذاشته شد. برنامه تمرینی و اردوی باشگاه ما طبق برنامه پیش بینی شده ادامه دارد. برای اطلاع رسانی صحیح به طرفداران و عموم مردم از شما عزیزان خواهشمندیم به این گونه اخبار بی اساس اعتماد نکنید. شما می توانید تمام پیشرفت ها و جزئیات تمرینات مربوط به باشگاه ما را در حساب های رسانه های اجتماعی ما و به زودی در وب سایت رسمی ما دنبال کنید. ما به عنوان باشگاه ورزشی بیکوز با حمایت هوادارانمان همچنان به گام های استوار به سوی موفقیت برمی داریم.

با احترام، مدیریت باشگاه ورزشی بیکوز»

گویا حریف پرسپولیس یکی از تیم های محلی ترکیه بوده که توسط چند ایجنت ساپورت می‌شود و با تست گرفتن از بازیکنان آفریقایی و ترانسفر آنها به تیم های خارجی و ترکیه‌ای درآمدزایی می‌کند. اینکه حالا چطور سایت این باشگاه چنین اشتباهی در اعلام نام حریف سرخپوشان مرتکب شده عجیب است.

مسوولان باشگاه پرسپولیس به دنبال آبروریزی بزرگ مربوط به بازی دوستانه جعلی، در یک اطلاعیه عجیب همه چیز را به گردن هماهنگ‌کننده برگزاری اردوی خود در ترکیه انداختند و یک ابراز تاسف ساده هم داشتند!

از همه مهم‌تر اینکه عذرخواهی هم نکردند. انگاری که این فاجعه برای یک تیم معمولی ایرانی رخ داده و انگار نه انگار که به هیمنه و اعتبار فوتبال ایران و باشگاه بزرگ پرسپولیس خسارت جدی وارد شده است.

باشگاه پرسپولیس با انتشار اطلاعیه‌ای درباره ماجرای جنجالی بازی دوستانه روز گذشته مقابل یک تیم از ترکیه اعلام کرد: «در رابطه با خبر منتشر شده پیرامون حریف تدارکاتی پرسپولیس، به اطلاع رسانه‌ها و هواداران عزیز می‌رساند که هماهنگ کننده کمپ تمرینی پرسپولیس در ترکیه، مسئول برگزاری بازی‌های تدارکاتی بوده و بر اساس اطلاعاتی که مسئول برگزاری کمپ داده بود، حریف تدارکاتی روز دوشنبه پرسپولیس تیمی به نام بیکوز اسپور بود که به تازگی به لیگ دسته دوی ترکیه صعود کرده اما متاسفانه این فرد هیچ توضیحی بابت این ناهماهنگی به باشگاه نداده است.»

در ادامه آمده است: «طبق توافقات انجام شده با باشگاه قرار بوده بازی‌های تدارکاتی پرسپولیس در این اردو، از بین تیم‌های گل‌گهر ایران، پندیک اسپور، عمرانیه اسپور، زکریا اسپور (ترکیه)، الاخدود و الخلود (عربستان) و الاهلی بحرین باشد اما ناهماهنگی از سوی مسئول برگزاری اردو و عدم اطلاع راجع به تغییر تیم حریف سبب به وجود آمدن این اشتباه شده است. حریف تدارکاتی پرسپولیس تیم جی‌کی آکادمی بوده که پیش از این با یکی از تیم‌های ایرانی نیز دیدار دوستانه برگزار کرده بود. از اشتباه پیش آمده متاسفیم و حق قانونی باشگاه در این زمینه را به جدیت پیگیری می‌کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دربارۀ حواشی خودساخته کاروان ایران در پاریس؛

به طراح لباس المپیک، مدال نمی‌دهند

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار