• تقویم روزنامه فرهیختگان ۷ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل؛

ایران حق پاسخ به رژیم صهیونیستی را محفوظ می‌داند

ایروانی در نشست شورای امنیت درباره ترور هنیه گفت: مسئولیت ایالات متحده آمریکا به عنوان متحد استراتژیک و اصلی‌ترین حامی رژیم اسرائیل در منطقه در این جنایت هولناک نباید نادیده گرفته شود.

ایران حق پاسخ به رژیم صهیونیستی را محفوظ می‌داند

نشست اضطراری اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات پس از ترور شهید اسماعیل هنیه، رهبر جنبش حماس شامگاه چهارشنبه آغاز شد. در ابتدای جلسه اضطراری شواری امنیت معاون دبیر کل سازمان ملل با اشاره به پیام ایران درباره زیر پانهادن رژیم تروریستی اسرائیل قوانین بین المللی در حاکمیت سرزمینی کشورمان از جامعه بین‌المللی بر ضرورت جلوگیری از گسترش درگیری‌ها تاکید کرد.

امیرسعید ایروانی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت با محکومیت شدید ترور شهید «اسماعیل هنیه» در خاک ایران این اقدام بزدلانه را تهدید در نقض مصوبات و قوانین بین المللی و نقض حاکیمت سرزمینی ایران عنوان کرد.

نماینده ایران با اشاره به سابقه آمریکا در حمایت از اسرائیل در دامن زدن به جنایت و کشتار در منطقه و جهان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بدون کمک اطلاعاتی از آمریکا قادر به ارتکاب جنایت در حق شهید اسماعیل هنیه نبود.

نماینده ایران در ادامه نطق خود با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به جامعه جهانی نسبت به خطرات و تبعات فعالیت‌های خبیثانه رژیم صهیونیستی در تحت الشعاع قرار دادن صلح وثبات در سطح منطقه هشدار داده، افزود: ترور «هنیه» نماد دیگری از مظاهر تروریسم از سوی رژیم اسرائیل از دهه‌های گذشته تاکنون در منطقه غرب آسیا است. ترور اسماعیل هنیه نشان‌دهنده ماهیت وحشیانه و تروریستی رژیم صهیونیستی است.

نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت بار دیگر در سخنانی با طرفداری ‌و حمایت در لفافه از رژیم صهیونیستی در سخنانی با اعلام حمایت مجدد از این رژیم مدعی شد که اسرائیل از خود در برابر حملات مکرر حزب الله دفاع می‌کند. نماینده آمریکا ادعا کرد که ما اطلاع و ارتباطی با قتل اسماعیل هنیه نداشتیم.

سفیر آمریکا فارغ از هرگونه توجه و اشاره‌ای به جنایات مستقیم رژیم صهیونیستی در انفجار اخیر در لبنان و ترور فرماندهان مقاومت در ضاحیه جنوبی لبنان، ایران را عامل نزدیک کردن درگیری گسترده در منطقه عنوان کرد و مدعی شد که آمریکا هیچ نقشی در واکنش اسرائیل در ۳۰ ژوئیه در لبنان نداشت.

وی با مقصر خطاب کردن ایران مطرح کرد: «عوامل ایران کسانی هستند که ما را به طور خطرناکی به یک درگیری گسترده منطقه ای نزدیک کردند. جنگ گسترده‌تر نه قریب‌الوقوع است و نه اجتناب‌ناپذیر.»

نماینده انگلیس با حمایت از رژیم صهیونیستی مطرح کرد: «تشدید و دور باطل خشونت در خاورمیانه به نفع هیچکس نیست و ما خواهان عدم تشدید تنش هستیم. ما به امنیت اسرائیل متعهد هستیم و از حق آن برای دفاع از خود حمایت می کنیم.»

انگلیس با نادیده گرفتن قربانیان فلسطینی، ایران را مقصر تنش‌ها معرفی کرد. نماینده انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل در نطق خود در نشست اضطراری این سازمان با چشم پوشی از کمک‌های تسلیحاتی دولت انگلیس به رژیم جنایتکار صهیونیستی در کشتار و رنج بیشتر مردم غزه در ادعاهای سخیف ایران را عامل تشدید خشونت دانست.

ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت ترور هنیه را محکوم می‌کنند و این ترور در خاک ایران را نقض حاکمیت سرزمینی ایران می‌دانند.

نماینده این سازمان در شورای امنیت افزود: «اسرائیل همواره با محاسبات غلطی که انجام می‌هد به خود اجازه می‌دهد که با ارتکاب چنین جنایاتی منشأ بروز تنش و خشونت علیه ملت فلسطین شود.»

منصور با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در برابر اقدامات خودسرانه این رژیم در فلسطین و غزه افزود: «رژیم اسرائیل به رفتارهای خارج از عرف بین المللی خود به عنوان یک دولت یاغی و خارج از قانون بدون اینکه مورد بازخواست و مطالبه در توقف تجهیز تسلیحات قرار گیردبه جنایت خود ادامه خواهد داد.»

نماینده عراق با محکوم کردن عملیات‌های تروریستی رژیم صهیونیستی در خاک لبنان و ایران و تأکید بر اینکه نقض حقوق بین‌الملل از سوی این رژیم اتفاقی است که تابه‌حال چندبار تکرار شده، از شورای امنیت خواست از تکرار تجاوزات اسرائیل جلوگیری کند.

نماینده سوریه بعد از محکوم کردن تجاوزات رژیم به لبنان و ایران، با تأکید بر اینکه منطقهٔ مجدل شمس متعلق به حاکمیت سوریه است نه رژیم صهیونیستی، از شورای امنیت خواست اقدامی جهت پایان یافتن نسل‌کشی مردم غزه انجام دهد. او همچنین ترور هنیه در خاک ایران و نقض استقلال و حاکمیت سرزمینی ایران و دست اندازی به خاک لبنان و سایر کشورها را به شدت محکوم کرد.

هادی هاشم نماینده لبنان در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه بارها به قصد اسرائیل در دامن زدن به شرارت و تجاوز به لبنان هشدار داده‌ایم، اعلام کرد که ادامه تجاوز اسرائیل به خاک لبنان منطقه را به سمت جنگی تمام عیار و غیر قابل پیش بینی سوق خواهد داد.

نماینده لبنان هشدار داد که ادامه روندی که اسرائیل در پیش گرفته، منجر به فعال شدن آتشفشانی در منطقه خواهد شد و لازم است نوار غزه را از دست محاصره و حمله‌های این رژیم نجات داد. او در بخشی از سخنان خود نیز جنایت اخیر این رژیم در ترور اسماعیل الغول و رامی الریفی دو خبرنگار شبکه الجزیره را در غزه محکوم کرد.

در ادامه نشست اضطراری شورای امنیت، نماینده لبنان نیز در نطق خود با اشاره به پایبندی این کشور به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد در مناقشه مرزی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با تجاوزات خود به جنوب لبنان درگیری را وارد مرحله جدید و خطرناکی کرده است.

سفیر موقت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت در وقاحت آشکار خود بی توجه به نقض پیمان‌های بین المللی و ترور شهید هنیه در خاک ایران با مظلوم نمایی خواستار تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان شد.

سفیر رژیم موقت تروریستی اسرائیل در صحن شورای امنیت با چشم پوشی از نقض گسترده قوانین و پیمان‌های بین المللی و مصوب سازمان ملل متحد در پایبندی به حاکمیت و استقلال کشورها با وقاحتی آشکار با اذعان رسمی در دست داشتن این رژیم در ترور دیروز فرمانده ارشد میدانی حزب الله در ضاحیه در پاسخ به حادثه مجدل شمس بار دیگر به نفرت پراکنی علیه ایران در منطقه متوسل شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

مقاومت در میانه میدان جنگ فرسایشی؛

جنگ هیبریدی را ساده تصویرسازی نکنیم

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم:

سهم پژوهش از GDP به‌صورت واقعی تخصیص داده شود

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

قهر با رشته‌ها و علوم جدید، مسائل اصلی وزارت علوم

پیشنهادهای یک عضو هیات علمی به دولت چهاردهم؛

قبل از نسخه نوشتن برای جامعه ایرانی به این ۱۲ بند فکر کنید

مجید شاکری، پژوهشگر مطرح کرد:

7 پیشنهاد برای سیاست‌های پولی و ارزی دولت

سیدجواد نقوی، خبرنگار؛

قصه فعلا نه، استفاده از غوغا سالاری

میکائیل دیانی، فعال فرهنگی:

ترمیم شکاف‌ها؛ اولین ماموریت پزشکیان

محمدامین ایمانجانی، مدیر مسئول؛

پروژه مدد به مسعود پزشکیان

مهدی خانعلی‌زاده، پژوهشگر سیاست خارجی:

آقای پزشکیان! این شما و این جهان واقعی

محمدرضا کردلو، فعال فرهنگی:

آری، اینچنین است برادر!

در مناظره ۲ به ۲ نامزدهای ریاست‌جمهوری مجری با سوالات صریح و به‌جا بحث را داغ کرد؛

تنها ستاره مناظره

محمد زعیم‌زاده، سردبیر: 

کلید انتخابات در دست مرددها

پرویز امینی، استاد دانشگاه:

مرددین؛ سرنوشت‌سازان انتخابات چهاردهم

پیام پیغام‌های انتخاباتی؛

چرا تحریم انتخابات شکست خورد؟

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

بازگشت به راهبرد مشارکت حداکثری

«اگر دفاع ما نبود، حمله ایران به اسرائیل ویرانگر می‌شد»؛

اعتراف بایدن

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

‌نوبل خون

حمید ملک‌زاده، پژوهشگر اندیشه‌های سیاسی:

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:

عجب کشور قانون‌مداری!

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

در مسیر تحول

7 نکته از دیدار رمضان 1403 رهبر انقلاب با دانشجویان؛

پای درس جامع‌نگری در خانه پدری

جیش‌العدل به نیابت از تل‌آویو دست به عملیات تروریستی زد؛

تروریست‌های توسعه

سیدحسین امامی، خبرنگار اندیشه سیاسی:

نقدی بر ایده پایان دین در یک کتاب

جعفر درونه، تحلیلگر سیاسی:

دو روی یک انتخابات

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان:

من رای نمی‌دهم!

جعفر درونه، پژوهشگر سیاسی:

نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری

درباره نامه 110 اصلاح‌طلب مشارکت‌جو؛

نه به خاتمی، سلام به واقعیت

محمد قائمی‌راد، پژوهشگر هسته مکتب امام خمینی(رحمه‌الله) مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

از «خواص و عوام» تا «خاصه و عامه» در اندیشه رهبری

درباره جوانب مختلف ردصلاحیت روحانی

او باید در انتخابات شکست می‌خورد

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار