• تقویم روزنامه فرهیختگان ۲ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

صیادمنش: در ایران فقط برای استقلال بازی می‌کنم

اگر قرار باشد روزی دوباره به ایران برگردم، حتما دوباره برای این تیم به میدان می‌روم و با احترام به تیم‌های دیگر فقط برای استقلال بازی خواهم کرد. 

صیادمنش: در ایران فقط برای استقلال بازی می‌کنم

فرهیختگان: اللهیار صیادمنش پس از سپری کردن دورانی پرنوسان در فوتبال انگلیس در نیم‌فصل گذشته به وسترلوی بلژیک پیوست تا دوران جدیدی را در فوتبال این کشور آغاز کند. با این حال اللهیار در وسترلو هم دوران موفقی را پشت سر نگذاشت تا شائبه افول او در فوتبال اروپا و بازگشت زودهنگامش به لیگ ایران پررنگ شود.

مهاجم سابق هال‌سیتی که در نقل و انتقالات زمستانی سال گذشته از این تیم به وسترلو پیوسته بود در 16 مسابقه ژوپیر لیگ بلژیک به میدان رفت و فقط یک پاس گل داد تا عملکرد ناامید کننده‌ای را از خود به ثبت رسانده باشد. با این حال او در پیش فصل با گلزنی در بازی‌های دوستانه تیمش درخشیده تا کادر فنی وسترلو را برای میدان دادن به وی در دیدارهای رسمی متقاعد کند. 

برهمین اساس وسترلو یکشنبه شب گذشته در هفته نخست لیگ بلژیک و در حالی که صیادمنش را در ترکیب اصلی خود داشت در ورزشگاه هت کویپیه با نتیجه پرگل 3 بر صفر سرکل بروژ را شکست داد. اللهیار اما در این دیدار عملکردی درخشان را از خود به ثبت رسانده و در هر 3 گل تیمش تاثیر داشت.

این بازیکن که در اولین دیدار فصل 72 دقیقه تیمش را همراهی کرده بود با ثبت یک گل و یک پاس گل در پیروزی تیمش نقش پررنگی ایفا کرد تا وسترلو با این پیروزی در هفته اول رقابت‌ها با صدرنشینی به کار خود پایان دهد. این در حالی است که روی گل دوم تیم بلژیکی که از روی نقطه کرنر منجر به گل شد، بازیکن ایران تاثیرگذار ظاهر شده و این کرنر را گرفته بود. نکته جالب اینکه اللهیار در حالی در این دیدار با پیراهن شماره 7 به میدان رفت که در فصل گذشته شماره 90 به وی رسیده بود. 

 به بهانه درخشش او در آغاز فصل جدید با این بازیکن جوان گفت‌وگویی داشتیم که بخش‌هایی از صحبت‌های او با «فرهیختگان» را در ادامه می‌خوانید. 

درباره درخشش در بازی اخیر از هفته اول رقابت‌های ژوپیر لیگ بلژیک صحبت را آغاز کنیم. در هر سه گل تیمی تاثیرگذار ظاهر شدی. به نظر می‌رسد فصل درخشانی را در پیش داشته باشی. 
خدا را شکر شروع خیلی خوبی بود اما مهم این است که این عملکرد و این گلزنی‌ها ادامه‌دار باشد. در غیر این صورت مثل یک جرقه زودگذر خواهد شد. بنابراین تمام هدفم این است که این امر یعنی گلزنی‌ها و تاثیرگذاری‌هایم در ترکیب تیم بلژیکی ادامه‌دار باشد. 

چرا پارسال فصل نامید‌کننده‌ای را به ثبت رساندی؟
به خاطر مصدومیتی که داشتم نتوانستم تمرینات پیش‌فصل و سپس نیم‌فصل را با تمام توان و آمادگی بالا سپری کنم. در واقع در حساس‌ترین مقاطع نتوانستم از نظر بدنی خودم را به سطح بالای آمادگی برای رقابت رسانده و همین امر باعث شد تا کمی عقب بیفتم. اما ان‌شاءالله امسال قضیه برایم متفاوت است و می‌خواهم همان‌طور که گفتید فصلی درخشان و با عملکردی عالی را به ثبت برسانم. 

چطور شد شماره 7 را بر تن کردی؟ این شماره در وسترلو هم شماره‌ای خاص محسوب می‌شود؟
در هر صورت شماره 7 از آن دست شماره‌هایی است که در بیشتر تیم‌ها عددی خاص محسوب می‌شود. البته من خیلی به این مسائل اهمیتی نمی‌دهم و پارسال هم اگر به خاطر داشته باشید شماره 90 را می‌پوشیدم اما امسال با خالی شدن این شماره، شماره 7 را به من پیشنهاد دادند و من هم آن قبول کردم. 

در همین هفته نخست یک گل زدی و یک پاس گل دادی و باعث شدی تیمت هفته اول را با صدرنشینی به پایان برساند. 
البته روی گل دوم هم با ضربه‌ای که زدم و توپ به کرنر رفت؛ همین توپ منجر به گل شد تا روی هر 3 گل به نوعی تاثیرگذار واقع شده باشم. 

بعد از 466 روز طلسم گل نزدن را شکستی. 
درست است و اتفاقا خودم هم همیشه به این امر فکر می‌کردم که چرا چنین اتفاقی افتاده و به نوعی پایم در گلزنی قفل شده است. البته سال گذشته آمادگی لازم را نداشتم اما امسال در بازی‌های پیش‌فصل در بیشتر دیدارهای دوستانه وسترلو گلزنی کرده و پاس گل می‌دادم و حالا هم خدا را شکر حسابی آماده هستم. 

صحبت‌هایی درباره بازگشتت به فوتبال ایران در پیش‌فصل مطرح شده بود. 
در هر صورت من دو فصل دیگر با وسترلو قرارداد دارم و اختیارم برای جدایی دست این باشگاه است. در این بین از همه تیم‌هایی که به من لطف داشتند و برای بازی در فصل بعدی پیشنهادهای خود را ارائه کردند تشکر می‌کنم. 

به نظر می‌رسد خودت قصد نداری حالا حالاها به فوتبال ایران برگردی؟
به هر صورت هدفگذاری‌ام فعلا تداوم حضور در لیگ‌های اروپایی است. اتفاقا لیگ بلژیک از آن دست لیگ‌هایی به شمار می‌رود که بسیار در دید است و شما می‌توانید با درخشش و دیده شدن در این لیگ، خیلی زود به تیم‌های بزرگ‌تر برسید. امسال می‌خواهم به اندازه‌ای خوب کار کنم که به تیم‌های بزرگ‌تر برسم. 

در بین تیم‌های ایرانی استقلالی‌ها از نیم‌فصل گذشته به دنبالت بودند. این در حالی است که شنیده می‌شد برای فصل جدید از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتی؟
نه اینکه نخواهم؛ نمی‌توانستم به لیگ ایران یا استقلال برگردم. با این حال اگر قرار باشد روزی دوباره به ایران برگردم، حتما دوباره برای این تیم به میدان می‌روم و با احترام به تیم‌های دیگر فقط برای استقلال بازی خواهم کرد. 

با عملکردی که به ثبت رسانده‌ای، به نظر می‌رسد با این وضعیت به بازپس‌گیری پیراهن تیم ملی امیدوار شده باشی. 
در هر صورت قضیه تیم ملی برای هر بازیکنی متفاوت است. من هر زمان که به تیم ملی دعوت شده‌ام با جان و دل به اردو رفته و خواهم رفت و هر زمانی که کادرفنی صلاح بداند با همه توان در خدمت این تیم هستم و پیراهن مقدس تیم ملی را برای همراهی با این تیم بر تن خواهم کرد.

متن کامل گفت‌وگوی محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش را با ستاره تیم ملی در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار